Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reflektioner over idéer som selvstændig

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Ryomgaard
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har længe gået med en iværksætter i maven og har også fået "ham" ud i den forstand at jeg har startet vores egen smykkevirksomhed op med min kone men jeg kan mærke jeg vil rigtig gerne bruge flere af mine egne evner.

Jeg har tidligere arbejdet meget med video redigering, 3D grafik (i 3DS Max), Photoshop billede behandling og jeg er superbruger på Prestashop CMS og Wordpress. Til daglig er jeg Dynamics Ax programmør og har været det siden 1999. Jeg kan også programmere lidt PHP og C#.

Men jeg har svært ved at finde en idé til hvad jeg skal lave. Jeg ved dog at det ikke primært skal være programmering da jeg laver det til daglig og får mit behov dækket der så jeg tænker video redigering eller billede behandling.

Men er behovet der og hvordan kommer man i gang? Hvad er Jeres erfaringer og idéer?

Venligst,

Lars

www.sisterunika.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 08:20

Hej Lars,

Det kan være du skal bruge dine indenfor Dynamics Ax. Du kunne jo gå selvstændig på konsulent basis eller måske har du opfanget et udækket behov i branchen? :-) 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 09:06

Hej Lars

Det lyder som om, at du gerne vil være iværkstætter i din fritid. Det kan være en god ide, men det er de færreste, som får stor succes på denne måde. At være iværksætter kræver som minimum at du fysisk, psykiske, strategisk og økonomisk er klar. Det er ikke sikkert, at du er 100% på alle disse punkter, men noget af det vigtigste for en iværksætter er, at være ærlig overfor sig selv og sin familie.  Har du en høj grad af selverkendelse, så kan du finde det netværk der dækker dine svage sider og dermed er med til at sikre, at du får succes.

At du bruger amino er en rigtig god start. Prøv at fortsætte ad det spor, som du er startet på, dvs udvikle din ide/dit koncept og dernæst opsøg aminoer via job eller debatsiderne.

Mvh

Holger

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 09:47

Hvorfor skulle der ikke været behov?

Det er vel bare at give kunderne muligheden for at købe noget de ikke vidste de havde brug for :)

Når jeg kigger rundt på hjemmesider og webshop her blandt Aminomedlemmernes link i signaturerne, - så ser jeg et enormt potentiale på billedsiden.

Ikke mindst fordi der jo også skal tænkes smartphone ind i design, og med al respekt for det så er tekst noget gnidret stads i 5" format, - og her kunne et billede erstatte mange ord.

Dét ville være noget af en udfordring at få et billede til at fange på den rigtige måde, og det ville lige være en opgave for en professionel....

Så klø bare på!

Fra Højbjerg
Tilmeldt 21. Aug 11
Indlæg ialt: 163
Fra  YouMe Shopping Skrevet kl. 19:43

Hej Lars,

det lyder rigtig spændende. Er det din tanke at starte virksomhed, eller vil du ud og lave noget frivilligt / velgørende arbejde med dine evner?
Jeg kommer gerne med noget sparring, men har behov for at vide lidt mere om de tanker og drømme, du går med... 

Bedste hilsner fra Jonathan Løw
Team-Leader hos Kaospiloterne.

Fra Ryomgaard
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 08:00

Hej

Mange tak for de inspirerende svar. Min tanke er først at finde ud af hvad det er jeg vil, spore mig ind på det og så starte ud derfra i fritiden. Jeg er klar over at man ikke bliver succesrig iværksætter hvis man ikke går 100% ind for det og kaster en masse tid i det men jeg har ingen intentioner om ikke at være dynamics ax udvikler inden for en overskuelig fremtid. Min tanke er at få noget til at vokse og mærke efter om det er det rigtige og så måske gå 100% den vej på sigt.

Mine tanker går ikke i retning om at være frivillig men derimod om at bruge mine evner noget mere og selvfølgelig også gerne tjene en ekstra skilling på arbejdet jeg lægger i det.

Billeder til smartphones - bestemt ikke en dårlig idé.

Jeg må lede videre. Der skal nok komme noget på et tidspunkt.

Igen - mange tak for input :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)