Hvorfor er det, at folk flipper sådan ud over pels, men er skide ligeglade med læder og andre ting?
En af grundene til at jeg personligt er imod pels på beklædningsgenstande er, at jeg for 100 år siden så et program om hvordan man pelser hunde og katte levende for at få pels til eksempelvis kraver på hætter, men også pyntegenstande som små egern og dådyr eller hva pokker det var.
Om jeg så bliver 100 år ældre, så glemmer jeg aldrig synet af en hund der var hængt op i alle fire ben så de var strukket ud til hver side og så tog den her psykopat (jaja mit franske etc.) og jog en kniv i bugen på den og begyndte at pelse.
En søsterfabrik til den ovennævnte havde bure med katte i. Der så man hvordan de sad klemt helt op i et hjørne og nærmest holdt om hinanden for at komme væk fra den stang med en løkke i, som skulle indfange dem for at de også kunne blive pelset.
Det er som sagt LANG tid siden programmet var der, men jeg kan stadig blive helt dårlig indeni ved tanken. Derfor holder jeg mig helst fra den slags.
Når det så er sagt, så er jeg helt enig med dig i, at er man modstander af dårlige forhold for et dyr, bør man være det for alle.
For min skyld kunne man sådan set lave væg-til-væg tæpper af kattekillingepels, hvis de ellers bare havde haft ordentlige leveforhold og ikke mindst, var blevet aflivet på en human, smertefri og hurtig måde....at jeg så håber at ingen nogensinde ville sørge for at der var et marked for den slags er en helt anden sag.
Med venlig hilsen
Tommy