Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på ændringer på prissammenligningsside

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har valgt at lave nogle ændringer på et website, og vil gerne have noget input:

Se f.eks denne side med Davidoff: Cool Water, 30ml parfume .

Følgende ændringer er lavet: 

Alle webshop vises nu, uanset om de sælger varen eller ej. 

1 ) Det giver noget mere fylde.

2 ) Det giver et 'bedre overblik' over markedet for denne parfume. Det kan være det tricker brugeren til at lade være med at lede videre ved andre forhandlere (hvis han kun kunne finde en forhandler der solgte parfumen), og i stedet for hoppe ind og købe den ved den forhandler der nu er.

Anden ændring, se kategorien med Giorgio Armani parfume

Før blev alle produkter skjult i sidens linkstruktur, hvis der ikke var nogen forhandlere. Det er lavet om nu så alle produkter i databasen er synlige, også selvom der ingen forhandlere er.

3 ) Der er noget SEO teknisk, og noget opdaterings mæssigt der gør det nemmere

4 ) Igen mener jeg det givere brugeren et bedre overblik. Information om at de webshops vi har ikke forhandler denne parfume kan jo også være noget værd. Det kan tricke brugeren til at droppe søgningen efter denne parfume, og finde en anden.

Er i uenig med nogle af disse punkter, eller har i andre forslag / kritik?

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 00:32

du har stadig link på forhandlerne, selvom de ikke har det produkt - får du stadig provision ved at klikke på deres "tomme logo"? hvis ja så fint, hvis nej - bør du fjerne link.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:43

Jeg bliver afregnet en procentsats for det salg der kommer igennem siden, og så er det ligemeget fra hvilken siden brugeren er kommet. Så ja, alle links til en forhandler kan potentielt give provision.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:54

alt det med ikke tekst , det virker meste som de inaktive links sider , der ikke har nogle tilbud pt.

lav meget mere tekst om hver forhandler og lav det mere mod klik videre kort tekst omkring denne her forhandler

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:57

Gætter på du vil have noge tekst til hvert produkt. Det bliver desværre for urentabelt, så det er ikke økonomisk holdbart :-)

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 01:22

jeg tænker lidt på om du ikke risikerer en derangering i serp, når sideindholdet kommer til at ligne hinanden rigtig meget med alle de ens kolonner???

men det må jo komme an på en prøve....

du risikerer at ende i kategori med de dårlige linkkataloger.

en måde at undgå dette på er ved at smække adsense-reklamer på siderne (3 blokke med 3 annoncer)

på den måde vil google hæve dig op i resultaterne, da de jo så også tjener på din side.....

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 09:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Har du noget dokumentation på at det med Google adsense på siden skulle hæve en placering/Googles opfattelse af siden?

Mvh
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:57

Jo det er en risiko, og jeg balancere nok på kanten. Førhen var der mange sider, men kun med en forhandler. Systemet er lavet sådan så hver side får mest mulig variation, og jeg undgår så vidt muligt en skematisk opbygning. Der har tilsyneladende fået en lille derank pga Panda, men intet alvorligt. Den eneste udfordring jeg ser lige i forbindelse med den her version, kontra tidligere version, er at den procentvise adskillelse de siderne i mellem, er blevet mindre - det må jeg så reflektere lidt over hvis det giver et negativt resultat. Lige pt. giver den her version, den bedste oplevelse for brugerne.

Men det relativt tynde indhold er en problematik jeg arbejder med. F.eks har jeg lavet en masse kategori beskrivelser, se eksempelvis denne om Britney Spears parfume . Desuden vil jeg tilføje et kommentar modul til, så hver bruger kan anmelde de forskellige parfumer.

Det er i øvrigt officielt, at Adsense reklamer ingen indflydelse har på rankings. Jeg har heller ikke set nogle observationer der strider i mod det. 

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 17:16

Kristian Konradsen:
Har du noget dokumentation på at det med Google adsense på siden skulle hæve en placering/Googles opfattelse af siden?

Mvh

jeg er 100% sikker på at der ikke findes nogen der kan dokumentere noget omkring SERP.

Men det er et faktum at Panda-update derangerede "automatiserede sider/linkkataloger" men holdt hånden over sider som benytter Adsense og i flere tilfælde flyttede disse frem i resultaterne. Et godt eksempel er ehow.com som skovler millioner ind på adsense-reklamer, og som blev boosted efter panda-update.

Jeg har også observeret andre sider som udelukkende bygger på indhold beregnet for affiliate/adsense som er blevet skubbet frem i serp efter panda, uden at have ændret på indholdet.

Det er naturligvis ikke noget jeg kan postulere med 100% sikkerhed at det virker for alle sites, men mine personlige observationer stoler jeg naturligvis på, og så må folk tro på det eller lade være. Noget endegyldigt svar kan man ikke få på den påstand, og Google vil helt sikkert dementere.

Men Google er en forretning som tjener hovedparten af sine penge på Adsense, og er derfor interesseret i at sider som indeholder adsense-reklamer og med en vis kvalitet også bliver tydeliggjort overfor brugerne, derfor vil G naturligvis forfordele sider med adsense fremfor sider med f.eks. Bing- eller andre annonce-netværk. Prøv selv at tænke videre i disse baner.

Kunsten er selvfølgelig for Google, at holde sig pænt indenfor grænsen af hvad der ser naturligt ud, så at lave en simpel side uden relevant indhold, men fyldt med Adsense, er klart ikke nok til at ranke godt.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Google er en forretning, hvor de tjener penge på levere kvalitets søgeresultater. Det er i øvrigt ikke Adsense programmet der er deres største indtægtskilde. Læs evt med her,

Jeg skal ikke kunne udelukke at nogle kæmpe store sites har fået særbehandling, som du nævner. Men jeg mener ikke at der er noget dokumation for at Adsense annoncer, vil give en bedre rankings i al almindelighed. Det synes jeg du giver udtryk for i dit første indlæg.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)