Google er en forretning, hvor de tjener penge på levere kvalitets søgeresultater. Det er i øvrigt ikke Adsense programmet der er deres største indtægtskilde. Læs evt med her,
Jeg skal ikke kunne udelukke at nogle kæmpe store sites har fået særbehandling, som du nævner. Men jeg mener ikke at der er noget dokumation for at Adsense annoncer, vil give en bedre rankings i al almindelighed. Det synes jeg du giver udtryk for i dit første indlæg.
nej det var noget vrøvl med at hovedindtægten kommer fra Adsense!!! - Det må være Adwords der skæpper mest i kassen.
Jeg har ikke belæg for at gå ind i en diskussion omkring SERP og adsense, men har bare selv oplevet det som jeg har beskrevet, og så må folk ellers mene hvad de vil. Der er jo alligevel ingen der komme med det entydige bevis for deres påstand.
Men en anden ting med adsense og serp - jeg ligger og konkurrere i toppen på et konkurrencepræget søgeord, og efter panda, observerede jeg at en side med adsense - en ren affiliate - røg fra side 2-3 til tops på side 1, sammenholdt med andre observatører og samme fænomen i andre brancher, er jeg overbevist om at det forholder sig sådan.
Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk - https://icode.dk
Med hensyn til adsense/ranking snakken: Jeg tror ikke på at der er en sammenhæng mellem adsense og rankings (ud over at hvis man sætter for megen adsense på, kan det blive så spammy at se på, at man af en eller flere grunde taber rankings)
Omkring det med at vise også de forhandlere, som ikke har varen: Det giver god mening både for brugerne og for indtjeningen så vidt jeg kan se.
Og til sidst med indholdet - det unikke indhold på hver underside: En ide kunne være at sætte youtube videoen med reklamen for hver parfume på de enkelte undersider + måske en boks hvor der stod "Skriv hvorfor du køber Armarni Parfume!" Og så bare udgiver de indlæg/kommentarer automatisk på en liste i bunden. Synes også det ville give mening for de besøgende.
Ellers et fedt projekt du har der!
Mvh Anders
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Jeg ville formulere det anderledes. Noget i retning af. "Muligvis ikke på lager - tjek tilgængelighed og priser hos forhandleren.", i stedet for det database halløj
@Casper: Spænende indlæg og debat du fik gang i Casper. Da der er mage der har spurgt om AdSense sin påvirkning på indexering så blev jeg inspireret til at skrive dette indlæg hvor jeg har uddybet det. Har endvidere delt videoen.
@J.Deluran: Tak for dit AdSense indput. Du er som sagt ikke den første som har nævnt/spekuleret over det.
Katrine: Ja, den kom godt nok ud på et sidespor, men det er jo fint nok at få belyst et emne, hvis der er mange der har en forkert opfattelse. Nu kan jeg se, at du selv har en fortid hos Google Adsense, så du må om nogen må jo vide hvad der er rigtigt og forkert med Adsense/Ranking. Mine egne reflektioner omkring det, er at kvaliteten af søgeresultatet vægter højere end de (relativt!) få ekstra kroner det vil give Google, at lade Adsense være en ranking faktor.
ja. 100% enig. Hvis man begynder at ranke AdSense over kvalitet, eller på nogen som helst måde indberegner AdSense i algoritmen, kommer Google til at få et spark i røven (oven i alle søgsmålene) og der vil ikke gå lang tid før der kommer andre med en bedre søgemaskin