Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Copyright på handelsbetingelser?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 15. Jul 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har et sprøgsmål. Må jeg godt kopirer handelsbetingelserne fra en webshop, og vise dem på min side(selvfølgelig med kilde, og link)?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 18:50

Det må du ikke, men du må gerne omskrive dem, så de passer til din shop

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 15. Jul 11
Skrevet kl. 19:10

Hej.

Jeg har ikke nogle webshop, så det skal ikke så på min som mine egne handelsbetingelser. Men tænker mere om en side som trustpilot må kopirer en webshops betingelser og vise dem for sine besøgende?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 19:17

Der jeg så dig et svar gyldig, det aner jeg ikke.

det var heller ikke det dit spørgsmål gik på, som jeg læste det

det gik på en kopi fra en shop til din side ?

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 15. Jul 11
Skrevet kl. 19:35

Jamen, må jeg foreksempel anmelde en webshop og så vedlægge hele butikkens handelsbetingelser i mit indlæg. Jeg har egentlig svært ved at se hvorfor det skulle være ulovligt, da alle burde have lov til at se betingelserne for at købe... hmm...Skype-Wondering

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:45

Oliver:

Jamen, må jeg foreksempel anmelde en webshop og så vedlægge hele butikkens handelsbetingelser i mit indlæg. Jeg har egentlig svært ved at se hvorfor det skulle være ulovligt, da alle burde have lov til at se betingelserne for at købe... hmm...Skype-Wondering

Du behøver heller ikke tage stilling til om det er ulovligt. Det er nemlig ulovligt, da det ikke er dig der har skrevet teksten. Så kan du tænke op eller ned, på kryds eller tværs eller mene månen er lavet af grøn ost. Du må IKKE kopiere noget fra en side og gengive på din egen uden tilladelse fra den der har lavet den oprindeligt.

Køb ren argan olie her

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 19:50

Oliver:

Hvis jeg forstår dig ret:

Du laver en anmeldelse af fx. toprobot.dk og linker til mine handelsbetingelser er det i orden med mig, men hvis du laver en kopi til din egen side af mine betingelser er det ikke i orden

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)