Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vores nye site har alt for mange 404-fejl

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet følgende website til vores innovatiosmiljø - http://www.dtusymbioninnovation.dk/.

Når jeg kigger på min Google statistik er 5% af mine sidevisninger min Page Not Found side. Linksne, som ender på 404 siden er fra den gamle hjemmeside, men denne er ikke længere aktiv. Jeg har prøvet at Google linksne for at finde en ekstern hjemmeside, som har linket men uden held.

Spørgsmålet er: er der en måde at finde frem til hvor de døde links kommer fra eller en anden løsning for hvordan jeg får fjernet de døde links?

På forhånd tak

Mikkel

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:29

mikkelt:
en anden løsning for hvordan jeg får fjernet de døde links?

Lav jeres egen 404 fejlside som fanger den url man kommer fra og som man vil se. Dette kan I evt. sende på en mail til den ansvarlige som så kan håndtere denne.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

mikkelt:

Jeg har lavet følgende website til vores innovatiosmiljø - http://www.dtusymbioninnovation.dk/.

Når jeg kigger på min Google statistik er 5% af mine sidevisninger min Page Not Found side. Linksne, som ender på 404 siden er fra den gamle hjemmeside, men denne er ikke længere aktiv. Jeg har prøvet at Google linksne for at finde en ekstern hjemmeside, som har linket men uden held.

Spørgsmålet er: er der en måde at finde frem til hvor de døde links kommer fra eller en anden løsning for hvordan jeg får fjernet de døde links?

Kan du se hvilke urls de døde links går til? Hvis du kan, så er løsningen at opsætte 301 redirects fra de døde urls til de passende nye urls. Så overføres den gamle saft og kraft opbygget i Google til den nye side og folk der klikker på gamle links og bogmærker kommer frem til rette sted.

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:56

mikkelt:

På forhånd tak

Mikkel

Først og fremmest skal du finde ud af, om det er interne links, der skaber 404-fejl. Eller om det er eksterne (sker ofte, hvis sitet er migreret til en ny platform eller urlstruktur).

Du kan bruge XENU Linkcrawler til at udelukke de interne.

Fortæller Google Webmaster Tools dig ikke, hvilke url'er der 1) gi'r 404; 2) trigger 404-url'erne?

Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:34

Jeg kan godt mærke at jeg teknisk ikke kan følge med på alle kommentarer, men tak til jer alle for gode råd og vejledning.

Jeg har allerede haft fat i XENU, og kan udelukke at de er interne. Jeg er ret sikker på at linksne kommer fra vores gamle site. De hedder fx

www.dtusymbioninnovation.dk/team

www.dtusymbioninnovation.dk/portfolio

samt mange tilsvarende, som var relle sites på vores gamle platform. Jeg kan dog ikke se hvordan den stadig er aktiv. Den er i hvert fald slet ikke at se i Google søgninger længere.

Google webmaster tools har jeg ikke lært at bruge, selvom jeg har forsøgt at kigge nærmere på det tidligere.

Vi er igang med at lave vores anden hjemmeside om til en ny Drupal løsning , hvorefter vi lukker hele den sitecore løsning ned, som disse hjemmesider lå i. Det kan være det vil løse problemer derfra.

I mellemtiden vil jeg gå efter at få lavet de her 301 redirects som Anders foreslog. Det løser ikke problemet, men tager dog toppen af genen.

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 09:00

Godt valg med Drupal. Det opsætter selv 301 redirects (hvis opsat rigtigt), så du undgår 404 fejl. Har du f.eks. en side, du ændre navn på, sørger Drupal for at lave en 301 fra den gamle URL til den nye. Det er smart :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)