Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat er aldrig fair!

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha kvikt:) Men jeg er bange for at du "prædiker for koret" som amerikanerne siger. Jeg gætter på at en betydelig del af brugerne på dette forum stemmer til højre for midten alligevel:)

Godt valg til jer alle sammen. Hvis erhvervspraktikant (aka. Helle T) bliver adm. direktør for "Denmark A/S" så emigrere jeg sku..

4/1-JDR "Follow me i'm the infantry"

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:10

man er glad for sikkerhed med man er også sur over skat , og er sur betale indtil ulykken sker , lad os alle glæde os over vores sikkerhed på godt og ondt , der vil altid være minusser og plusser og der vil altid være en erhverv det går ud vis der ikke er den sikring ved sygdomme mv. 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 18:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

For mig må de gerne hæve skatten med 5%, bare man så kan lade de arbejdsløse være i fred og at man kan tildele flere penge til skoler og ældre.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Historien er da sjov nok, men den har bare ikke så meget med vores skattesystem at gøre.

For det første er progressionen i skattesystemet slet ikke i nærheden af at være så stor, som historien antyder. Faktisk er progressionen i både det danske, og de fleste andre landes skattesystemer, langt mindre end mange tror. Når man regner de stigende fradrag med, som dem der tjener mest har mulighed for at opnå, så er progressionskurven faktisk meget flad.

Jeg kan se det meget tydeligt for mig eget vedkommende, og mange andre af dem jeg kender der tjener godt. Jeg har ikke gjort noget som helst for at skatteoptimere, men har brugt mine penge på de ting som dem derr tjener godt nu engang gør - f.eks. fast ejendom, og alene på baggrund af dette er min skat stødt og roligt blevet lavere og lavere jo mere jeg tjener (i procent) De senere år har den ligget lige omkring 30% samlet set.

I den anden ende af skalaen passer historien heller ikke rigtigt. Dem der tjener meget lidt i Danmark betaler jo ikke 0% i skat. Faktisk ender mange af dem der tjener meget mindre end f.eks. mig med en samlet skatteprocent, der er højere end min. Og selv når dette ikke er tilfældet er der slet ikke den store forskel i procent, som historien giver indtryk af.

Og endeligt er der så grundlaget for, hvorfor deltagerne i middagen får den løn de gør. Jeg er meget enig med Amerikaneren og milliarderen Warren Buffet, der flere gange har givet udtryk for, at han mener, at den væsentligste årsag til, at han er blevet så rig er, at han er født i det samfund han er, med det grundlag, de faciliteter, infrastruktur og andre mennesker der findes - et sted hvor hans kvaliteter tilfældigvis var meget brugbare. Var han blevet født i f.eks. en jungle, havde den lille overvægtige mand været en af de fattigste. Hvis man gerne vil tjene de mange penge vores samfund giver mulighed for, så synes jeg også at man skal være taknemmelig og acceptere at en meget stor del af det man tjener går tilbage til det samfund der gjorde det muligt. I sidste ende står man jo stadig tilbage med en meget flot indtægt - også netto meget mere end de fleste andre der tjener mindre.

Hvis man hellere vil leve i en jungle, hvor man ikke har det stærke grundlag at arbejde på som vi har i vores del af verden, så synes jeg da bare man skal flytte derhen :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:51

Mikkel deMib Svendsen:
Historien er da sjov nok, men den har bare ikke så meget med vores skattesystem at gøre.

glimrende indlæg hele vejen - som man skriver når man har samme meningBig Smile

Jeg er ret overbevist om, at hvis man trak en statistik, så vil det vise sig, at forskellen i marginalskat er mindre i virkligheden end angivet i skattesystemet.

Jeg betalte heller ikke topskat hvert år kan jeg sige, til gengæld har jeg en pæn firmaratepension at trække på, og sådan kunne man blive ved.

Det er vigtigt, at hele skatteprovenuet kan dækker omkostningerne. Det tryk skal så fordeles, og det gør man i mine øje forholdsvis rimeligt med det nuværende system.

Det betyder ikke, at jeg ikke synes der bruges for mange penge i det offentlige og at man kan spare og nedsætte skat, men kan man det, mener jeg man skal gøre det så det gavner alle, nu hvor mellemskatten er væk, ved at hæve bundfradraget for arbejde som prioritet 1, og gerne så i mindre grad også hæve topskattegrænsen lidt - som prioritet 2

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:56

Jeg er ret overbevist om, at hvis man trak en statistik, så vil det vise sig, at forskellen i marginalskat er mindre i virkligheden end angivet i skattesystemet.

Jeg har set en sådan statistik engang. Nu kan jeg naturligvis ikke lige finde et link til den, men jeg kan huske at netto-skatten for næsten alle indtægtsgrupper i Danmark lå på ca. 33%. Så ja, progressionen er slet ikke så progressiv som det ellers fremgår af de rå skatteprocenter.

Fra København
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 15:56

Godt indlæg, du kunne evt. sende det ind som læser brev til en avis.

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)