Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google i US$ - er det korrekt at man kan spare 20%?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle,  



Jeg læste en del af Martin Thorborgs nye bog på Nettet (http://borsen.dk/2000). Kan anbefales - fine, meget konkrete råd og erfaringer til iværsættere.



Martin skriver bl.a.:

"Hvis du betaler dine kampagner i US dollars, menes det at du sparer ca. 20-25% i forhold til at betale i danske kroner. Har du allerede en AdWords-konto, bliver du nødt til at oprette en ny for at gøre brug af dette råd".

Mine spørgsmål er så:

- Martin skriver "menes det" - er der nogen her der har samme erfaringer?

- Er det nok at ændre betalingsformen til US$ - eller skal man også fake at man har adresse i USA?
- Andet man skal vide i denne sammenhæng?



 Mvh



Jakob



 



 



Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 05
Indlæg ialt: 169
Fra  Microsys Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er jeg også interesseret i at vide :)

Prøv vores nye produkt TechSEO360.com for Windows og Mac - og se vores teknisk SEO med TechSEO360 video på YouTube

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er umulgit at vide med sikkerhed, da Google opfatter valutaberegningen som fortrolig information. ´Hvilket naturligvis er noget forbandet pjat, men sådan er det.

Det kan ikke betale sig at bruge tid på dette for det kan præcis ligeså godt ende med at være den modsatte vej regnskabet går - at det bliver dyrere i US$ end i dkr.
Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :
 Jeg syntes da det er meget relevant at kende svaret på det spørgsmål.

Vi står over for at bruge temmelig mange penge hver md. på en kampange så kan der spares valuta forskellen er det værd at tage med i bugetet.

 

Så sidder du derude og kender svaret så lad os høre.

 

 

Rasmus

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er KUN Google der kender det præcise svar, og det kan som sagt ændre sig over tid. Og Google har ved flere lejligheder slået fast at de IKKE vil fortælle det.

Så, mit bedste råd er at opsætte kontoen i den valuta du har indtjening i. For hvis du tjener pengene i kroner og skal betale i dollars bliver der alt for mange omregninger som meget let kan falde negativt ud for dig.
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 06:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kan ikke betale sig at spekulere i valutaomregninger, da Google AdWords en gang dagligt justerer for de daglige kurssvingninger gennem en omregning af alle klikpriser i lokale valutaer til USD og efterfølgende fastlægger annonceplaceringen ud fra formlen dagsklikpris i USD x annoncekvalitet (Ad Quality). Google offentliggjorde følgende svar i august 2006 om emnet:



- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Thank you for raising this issue, and thank you all once again for your patience. Based on your collective feedback over the last several weeks, we would like to take this opportunity to provide greater visibility into how we manage our currency conversion process. To convert currencies for ad ranking, we receive a daily feed from Citibank and use the average of the buy and sell prices to determine the exchange rate. This procedure was outlined accurately by AWA in a previous post:




 "Google converts the bid value to the US Dollar and than determines the ad rank.




Before entering the auction, the CPC''s are converted into what we call micro-currency. Basically, we calculate currency down to 6 decimal points. Highly exact exchange rates are retrieved daily.




The base currency is the US dollar, or more specifically, one hundred-thousandth of a US dollar, so even dollars are converted, really.




 Because this is so granular a calculation, there is no advantage to bidding in one currency rather than another."




 Once an ad is served, your AdWords account is charged in the currency you selected when the account was opened, so no further conversion is necessary.




 It''s also important to note that we charge your credit card in the currency you''ve selected in your AdWords account; however, if your AdWords account''s curren
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)