Hej Alle, Jeg læste en del af Martin Thorborgs nye bog på Nettet (http://borsen.dk/2000). Kan anbefales - fine, meget konkrete råd og erfaringer til iværsættere. Martin skriver bl.a.: "Hvis du betaler dine kampagner i US dollars, menes det at du sparer ca. 20-25% i forhold til at betale i danske kroner. Har du allerede en AdWords-konto, bliver du nødt til at oprette en ny for at gøre brug af dette råd". Mine spørgsmål er så: - Martin skriver "menes det" - er der nogen her der har samme erfaringer? - Er det nok at ændre betalingsformen til US$ - eller skal man også fake at man har adresse i USA? - Andet man skal vide i denne sammenhæng? Mvh Jakob |
Google i US$ - er det korrekt at man kan spare 20%?
- 1
|
Prøv vores nye produkt TechSEO360.com for Windows og Mac - og se vores teknisk SEO med TechSEO360 video på YouTube
Det kan ikke betale sig at bruge tid på dette for det kan præcis ligeså godt ende med at være den modsatte vej regnskabet går - at det bliver dyrere i US$ end i dkr. |
Jeg syntes da det er meget relevant at kende svaret på det spørgsmål. Vi står over for at bruge temmelig mange penge hver md. på en kampange så kan der spares valuta forskellen er det værd at tage med i bugetet. Så sidder du derude og kender svaret så lad os høre. Rasmus |
Så, mit bedste råd er at opsætte kontoen i den valuta du har indtjening i. For hvis du tjener pengene i kroner og skal betale i dollars bliver der alt for mange omregninger som meget let kan falde negativt ud for dig. |
Det kan ikke betale sig at spekulere i valutaomregninger, da Google AdWords en gang dagligt justerer for de daglige kurssvingninger gennem en omregning af alle klikpriser i lokale valutaer til USD og efterfølgende fastlægger annonceplaceringen ud fra formlen dagsklikpris i USD x annoncekvalitet (Ad Quality). Google offentliggjorde følgende svar i august 2006 om emnet: - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - "Google converts the bid value to the US Dollar and than determines the ad rank. Before entering the auction, the CPC''s are converted into what we call micro-currency. Basically, we calculate currency down to 6 decimal points. Highly exact exchange rates are retrieved daily. The base currency is the US dollar, or more specifically, one hundred-thousandth of a US dollar, so even dollars are converted, really. Because this is so granular a calculation, there is no advantage to bidding in one currency rather than another." Once an ad is served, your AdWords account is charged in the currency you selected when the account was opened, so no further conversion is necessary. It''s also important to note that we charge your credit card in the currency you''ve selected in your AdWords account; however, if your AdWords account''s curren
|