Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

postkassemontering

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er jeg igen blevet ramt af finanskrisen, og er blevet opsagt pr. 4/9 2011. pga. manglende ordretilgang.

( Jeg er træt af det)

Har i den forbindelse stødt på en jobannonce, hvor de søger en montør til opsætning af postkasse,da de har rygende travlti forbindelse med den nye postkasselov.

til jobbet kræver det dog at man er villig til selv at bruge sin egen bil.

Og man vil blive lønnet i forhold til antal postkasser man sætter op (fair nok)

min umiddelbare tanke er, at der skal godt nok sættes mange op for at jeg når man tænker på at der både skal være overskud til bilen, mester og jeg.+ alt det andet

vil igang nu!

jeg skal jo overleve finanskrisen og sætte postkasser op det kan jeg, men hvorfor ikke starte mit eget lille montagefirma på bagrund af den nye lov.

hvis jeg vil igang meget hurtigt hvordan kommer jeg så det?

hvilke regler skal jeg følge( ikke opsætningsregler) i forhold til toldog skat i andre off. myndigheder?

kan det betale sig at lease en bil i starten ?     og hvor hurtigt kan man det?

må jeg gå igang nu selvom jeg ikke er registreret selvstændig?

kunne jeg evt dele flyers og sætte opslag op div. steder og se om jeg får nogle henvendelser, før jeg foretager mig noget yderlige. ?

og hvordan med selvstændighed og dagpenge? ( det er vidst ikke så godt)

glæder mig til at høre hvad i har at sige om emnet. i er altid gode når jeg har fået en ide.

den her ide handler mest om overlevelse igennem finanskrisen, så må vi se senere hvad der kan bygges på.

Ifølge postloven 2011 skal alle postkasser være placeret korrekt i slutningen af 2011 så vi har travlt.

mvh Jacksonfive

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46689
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:36

Først ØV med opsigelsen - det er altid sørgeligt, kender det fra familien

Du kunne jo se hvad det indebærer det job - se hvad det giver. Det kan naturligvis ikke betragtes som fint at snuse til jobbet og lære hvordan og hvad priser der tages, men omvendt - det er jo et job som står og venter, og måske blev du glad?

Dernæst - du skal hvis du omsætter for over 50.000 registreres med CVR - personligt selskab, og dermed med moms. Omsætning under 50.000 kr per år, ingen registrering nødvendig og ingen moms nødvendig. I forhold til private kunne det vel være en fordel at kunne levere de første 50.000 kr uden moms?

Du skal måske samtidigt se om du kan finde et godt sted at få leveret postkasser - måske engros - men det er nok ikke så let. Jeg tror en del private vil være glade for at få alternativer med billeder og ca priser på postkasser ind med flyer, og du kan jo udvælge de som har postkassen forkert anbragt i forhold til de nye regler.

Gi ikke fast pris før du har undersøgt alt - der kan være el kabler, telefon og andet i jorden hvor du skal sætte holder op, så tag forbehold for det.

Så - hvis - når - du registrerer CVR så skal du ha en der kan bogføre for dig - eller bruge tiden på at sætte dig ind i bogholderi.

I forhold til at postkasserne skal stå ved indgangen osv inden udgangen af 2011, så JA, det er nok i efteråret der er en del at lave, men jeg tror mange ligger efter, så der skal nok være postkasser at flytte og sætte op langt ind i 2012

Held og lykke - kombiner det med et CV hos flere job udbydere med din profil så du kan få tilbud fra dem løbende samtidigt - og tab ikke modet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Dec 08
Skrevet kl. 14:23

Tak for svaret.

Jeg havde godt tænkt på det med at få en god kontakt til en engros virksomhed med salg af post kasser. jeg må se på det, men for det 1 så bevæger jeg mig på dybt vand fordi jeg vil ikke ha et lager, for det andet så kræver det en stor startkapital (som jeg ikke har).

mht til prisen så googler jeg jeg mig frem til et beløb som gennemsnit, og ligger mig lidt under det.

jeg vil udstyre mig med en kabelfinder, så jeg forhåbentlig kan undgå at løbe ind i de problemer.

(Held og lykke - kombiner det med et CV hos flere job udbydere med din profil så du kan få tilbud fra dem løbende samtidigt - og tab ikke modet)

det  forstår jeg ikke helt, kunne du evt uddybe det lidt mere.

har tænkt mig allerede idag at gå igang med flyers,så må min nevø og niece hjælpe mig med uddelingen på div p- pladser og andre steder.

mon ikke jeg har flere spørgsmål senere, på forhånd tak

mvh. jacksonfive

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:47

jacksonfive:

(Held og lykke - kombiner det med et CV hos flere job udbydere med din profil så du kan få tilbud fra dem løbende samtidigt - og tab ikke modet)

det  forstår jeg ikke helt, kunne du evt uddybe det lidt mere.

God ide med flyers hurtigt - og du skal ikke ha lager er jeg enig i, du skal ha billeder og så køber du efterhånden som en kunde beslutter sig, og der gerne fra en god grossist der vil give dig en grossist pris (eller fra fabrik)

Det med CV har intet med postkasser at gøre, Du ved sikkert, at du hos jobnet og lignende kan indlægge din profil og oprette en jobagent, så du får jobs som er ledige, direkte til din indbakke hver dag. 

Medens du starter op skal du jo nok ikke han en sådan, når du har bestemt dig, det var mere fordi du samtidigt beskrev du søgte job og lige var blevet arbejdsløs, men hvis du på et tidspunkt vil søge job (måske deltid kombineret med postkasser) så kan lave en profil hos ex jobnet og en jobagent så du får KUN de ting der virkeligt kunne tænde dig, i din indbakke hver dag. 

Søger man virkeligt, skal man nok søge ret bredt, men er det bare som en ekstra, eller en sikkerhed, kan man jo være kræsen

vh

Tilmeldt 2. Dec 08
Skrevet kl. 21:24

nu forstår jeg det med cvet- (troede du mente at jeg kunne bruge cvet- som en annonceplads ) nok om det.

jeg er allerede blevet kontaktet på bagrund af dette opslag fra en grossist/forhandler (tak for det )

så der er noget der tyder på at jeg kan komme relativt hurtigt igang.

har siddet og arbejdet lidt med de Flyers, det er sgu ikke nemt selvom det bare er en flyers( jeg er jo smed ikke grafikker)

måske kan der være nogen herinde som kan designe en flyers. det er der uden tvivl men så koster det og jeg vil gerne holde udgifterne nede, indtil tlf. har ringet et par gange.

Tilmeldt 2. Dec 08
Skrevet kl. 08:28

Jeg har siddet og arbejdet lidt med de de flyer´s og (nu må i ikke grine) det var sgu lidt nemmere med en saks og en rulle tape end at bruge alle mulige programmer som alligevel ikke vil arbejde sammen.

godt det ikke er det jeg skal leve af.

Inden jeg lægger sidste hånd på skal jeg lige vide nogle ting

1) må jeg dele dem ud på p pladser ved at sætte dem på vinduet eller skal jeg henvende mig til hver enkelt??

2)må man f.eks gå ind i frisør salonen og spørge om man må lægge en stak der.??

hvad er smartest når nu det bare er et enmandsfirma, at henvende sig vi eller jeg når jeg skriver noget.??

nogengange kan det jo være en fordel for mig hvis kunden tror at jeg er en del af et "større" koncept ??

på den anden side så skal jeg ikke lave en masse om hvis man holder sig til vi,hvis det går så godt at jeg skal have en medarbejder.

Jeg har iøvrigt udvidet min ide lidt, det går ud på at jeg også tilbyder(når man vælger at købe en montering ved os) 2 timers billig arbejdskraft til en lav timeløn, på den måde tror jeg at der kan blive noget at bygge videre på når nu engang at alle postkasser står hvor de skal.

jeg har skrevet nogle eks. på min flyer`s. fliserens, vinduespudsning, hækkeklipning, krat/buskrydning m.m

hva syntes i ? er det for "meget" at gå igang med.

Jeg glæder mig til at høre fra jer

mvh jacksonfive

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:06

Fin ide at tilbyde at lave andet. Teoretisk set må man ikke røre andre folks vinduesviskere, og påstår de man har ødelagt noget hænger man på den, men der er vel ikke en lov mod flyers.

Omvendt synes selv, og tror de fleste har det sådan, at det er drønirriterende når der sidder en seddel jeg skal ud og fjerne, og jeg ser også flyers af den slags ligge og flyde på parkeringspladserne, så mit råd er, uanset lov LAD VÆRE

Du er velkommen til at få frisøren til at have en bunke liggende, og alle andre, og velkommen til at smide dem i folks postkasser - og her kan du jo vælge de kasser som sidder forkert, og gerne i din flyer kort beskrive den korrekte placering i forhold til vej. Det tror jeg er bedst

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:17

jacksonfive:
og hvordan med selvstændighed og dagpenge? ( det er vidst ikke så godt)

Du skal lige være meget OBS her.. Tjener du penge mens du er på dagpenge, eller gør du bare forsøg på det (altså nok at dele flyers ud), så falder hammeren.. 

Tilmeldt 2. Dec 08
Skrevet kl. 17:26

Ja, det ved jeg nok, men det der menes er at jeg skal vælge, og de er lidt svært at finde ud af hvor mange kunder man ville få.

da 50 ( i det hele) kunder jo ikke er nok til at skippe dagpengene, men hvis der er 50 om ugen,så var det jo ikke svært at vælge . i det hele taget kan /må man ikke ret mange ting på dagpenge. der burde være en form for en sluse til selvstændighed.

tak for dit svar og bare rolig jeg har ikke tænkt mig at gøre nogen som helst ting på dagpenge. andet end at søge nyt arbejde.

medmindre nogen kan sige med sikkerhed hvor mange kunder jeg vil få ?  Så skipper jeg dagpengene.

mvh. jacksonfive

Tilmeldt 2. Dec 08
Skrevet kl. 22:07

Nå så er der gået en uge og  itænker nok at jeg er gået helt i stå.

Det er jeg ikke,har brugt den forgangne uge på at undersøge de dagpengeregler/opstart af  selvstændighed

og som jeg forstår det så er der alligevel en mulighed.

man må ikke arbejde i de alm. arbejdstimer ( 7- 17) eller rettere sagt så skal man kunne forklare at man kan udføre arbejdet uden for normal arbejdstid. i mit tilfælde er det lidt omvendt fordi at jeg har arbejdet nat i en længere periode så min normale arbejdstid er om natten så derfor skulle det være muligt at kunne arbejde med projektet i dagtimerne.

De timer man bruger på sit Bierhverv (som det hedder) skal fratrækkes ens dagpenge time for time, ikke noget med dagpenge - indtjening.

iøvrigt er der de alm regler for cvr. told/ skat osv.

er der nogle der har nogle rettelser7 indskydelser så jeg er så forberedt som muligt.

mvh jacksonfive

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)