Jeg har forsøgt at downloade filen og teste den derfra. Der kunne man godt teste den. Der er dog en del kodefejl. Lidt besynderligt. Måske siden loader noget andet kode som giver problemer.
Men hvad er det for et "dokument" der har en fejl på linie 258?
EDIT: Nå, jeg viste siden som kildekode via Google Chrome, og det viste sig, at temaet ikke accepterer et dansk "æ" i sidenavigationen ("forrige side" og "næste side"). Jeg har midlertidigt ændret det til "ae", og så kan W3 Validator godt gennemgå siden.
Den kommer som sagt frem med en del kodefejl i tilknytning til mit WP-tema, så jeg ved ikke om temaet er med til at hæmme min ranking, eller om html-fejlene kun spiller en ubetydelig rolle når Google skal vurdere bloggen.
Det var der hvor der var link til Næste side - med en fejl i stedet for æ-et. kan se du allerede har lavet en rettelse der.
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Jeg har med stor fornøjelse læst med her i tråden og vil lige låne tråden til et hurtigt spørgsmål.
Jeg har også rykket tekst fra en gammel blog til vores nye. Den gamle blog findes dog stadig og nu frygter jeg lidt at den giver dårlig rating til vores nye blog. Kan man bare slette den gamle tekst eller hvad skal man gøre?
Har ikke gået alt teksten igennem, men hvis der er tale om samme tekst, bare et sted, vil jeres nye site blive straffet pga. duplicate content (kopieret tekst fra et andet site).
I er nødt til at 301'e hver enkelt side fra jeres gamle blog til den nye.
Det bør I gøre under alle omstændigheder hvis I ikke skal bruge den gamle.
I skal ind i noget der hedder en .htaccess fil.
Søg på 301 redirect og I finder information om hvordan man gør i praksis.
EDIT: Nå, jeg viste siden som kildekode via Google Chrome, og det viste sig, at temaet ikke accepterer et dansk "æ" i sidenavigationen ("forrige side" og "næste side"). Jeg har midlertidigt ændret det til "ae", og så kan W3 Validator godt gennemgå siden.
Den kommer som sagt frem med en del kodefejl i tilknytning til mit WP-tema, så jeg ved ikke om temaet er med til at hæmme min ranking, eller om html-fejlene kun spiller en ubetydelig rolle når Google skal vurdere bloggen.
Validatoren er kun vejledende til at spotte de alvorlige fejl. Eksempelvis giver Google+ og Facebook knapper fejl som standard selvom de ikke volder problemer. Du ser dog ud til at have en del afsluttede/uafsluttede tags.
Du løser de problemer ved at sørge for at temafilerne selv er gemt i korrekt format/encoding (UTF-8).
Kristian:
Det er fint at rydde lidt op i - specielt fordi æøå-fejl ser grimme ud for læserne. Men for Google tvivler jeg også på hvor meget det betyder. Tror igen ikke at det er der den ligger begravet.
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Ikke desto mindre har jeg nu valgt at køre et nyt tema i stilling, samt kørt en clean install af Wordpress i forbindelse hermed. Problemet med det gamle tema har måske til dels været, at det oprindeligt var et ret komplekst "magazine style" tema, som jeg så bare har omkodet til et almindeligt blog-layout. Jeg er ikke nogen html-ekspert, så jeg har muligvis - nej, tydeligvis - lavet lidt rod i det hist og pist.
Det nye tema er meget enkelt. Så det er ikke helt lige så pænt, men MÅSKE (*krydser fingre*) mere søgemaskinevenligt. Og så har det tre kolonner, som jeg ser visse fordele ved.
Jeg har desuden sendt et request til Google om at revurdere min ranking, og forklaret dem tingenes tilstand. Om det har nogen effekt vil tiden jo vise. Noget må jo som tidligere skrevet være grueligt galt, når hjemmesiden ikke engang dukker op ved søgning på...ja, hjemmesiden.