Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En bilblogs katastrofale søgemaskineresultater

Side 7 ud af 17 (163 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 02:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel deMib Svendsen:
Jeg orker ikke rigtigt at gå ind i en nærmere diskussion om hvorfor jeres eksempler er forkerte, og de mtoder til ranking check i bruger ikke dur, men blot konstatere, at I tager fejl.

Er du ikke bar igang med at dumme dig lissom du gjorde her: http://www.demib.dk/google-suggest-1123.html

Det er ikk flov at inrømmer en fejl men det er flov at blivve ved med at nækte den ;-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som sagt, hvis I så trafikudviklingen på det, og de mange andre keywords på Elbil Bloggen ville ingen af jer betvivle det jeg siger.

Men jeg gider egentligt ikike rigtig spilde min tid på denne form for defokusering. Det er LIGE prøæcis derfor jeg ikke gider bruge så meget tid på SEO debatter her på Amino mere, for de ender altid i komplet ligegyldigt sludder.

Så hyg jer - jeg tror bare jeg går tilbage til at hjælpe folk der har mere brug for det og lyst til det andre steder.

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 05:48
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Mikkel deMib Svendsen:

Som sagt, hvis I så trafikudviklingen på det, og de mange andre keywords på Elbil Bloggen ville ingen af jer betvivle det jeg siger.

Men jeg gider egentligt ikike rigtig spilde min tid på denne form for defokusering. Det er LIGE prøæcis derfor jeg ikke gider bruge så meget tid på SEO debatter her på Amino mere, for de ender altid i komplet ligegyldigt sludder.

Så hyg jer - jeg tror bare jeg går tilbage til at hjælpe folk der har mere brug for det og lyst til det andre steder.

Det vigtigste er også hvad man selv tror. Skidt med at alle andre mener og ser noget andet. :)

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 07:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:

Hej Mikkel

Jeg er sgu lidt ked af at du synes det her er ligegyldigt sludder eller defokusering. Og jeg ville ønske at du ville hjælpe mig det helt konkrete spørgsmål som jeg stillede før. Sagen er jo lille, men interessant: Du præsenterede os for et rankingresultat for elbilsbloggen og jeg kan slet ikke genskabe resultatet. 

Anders Saugstrup:

Jeg er selvfølgelig helt enig med dig i tilgangen, hvor du kigger på trafikken og ikke fokuserer for meget på placeringerne. Og jeg er heller ikke et øjeblik i tvivl om at du skovler søgetrafik ind på elbilsbloggen. Den er i øvrigt super imponerende. Hatten af for det projekt! 

Men jeg kan altså ikke forstå at jeg kan tage så meget fejl med ranking af http://www.google.dk/search?pws=0&hl=da&q=elbil (side 2 herfra - uanset hvor meget jeg bruger en clean computer, browser, ingen cookies, toolbar osv osv). 

Samtidig er det jo efterhånden en avanceret sag at få lov at se et upersonificeret søgeresultat fra Google, så jeg vil tillade mig at spørge dig om du ikke kan forklare det lidt nærmere alligevel. 

Håber du kan overtales til at uddybe den lidt?

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 07:56

Anders Saugstrup:

Mikkel deMib Svendsen:

Hej Mikkel

Jeg er sgu lidt ked af at du synes det her er ligegyldigt sludder eller defokusering. Og jeg ville ønske at du ville hjælpe mig det helt konkrete spørgsmål som jeg stillede før. Sagen er jo lille, men interessant: Du præsenterede os for et rankingresultat for elbilsbloggen og jeg kan slet ikke genskabe resultatet. 

Anders Saugstrup:

Jeg er selvfølgelig helt enig med dig i tilgangen, hvor du kigger på trafikken og ikke fokuserer for meget på placeringerne. Og jeg er heller ikke et øjeblik i tvivl om at du skovler søgetrafik ind på elbilsbloggen. Den er i øvrigt super imponerende. Hatten af for det projekt! 

Men jeg kan altså ikke forstå at jeg kan tage så meget fejl med ranking af http://www.google.dk/search?pws=0&hl=da&q=elbil (side 2 herfra - uanset hvor meget jeg bruger en clean computer, browser, ingen cookies, toolbar osv osv). 

Samtidig er det jo efterhånden en avanceret sag at få lov at se et upersonificeret søgeresultat fra Google, så jeg vil tillade mig at spørge dig om du ikke kan forklare det lidt nærmere alligevel. 

Håber du kan overtales til at uddybe den lidt?

Mvh Anders

Helt enng

En uddybning kunne være rart, og uden "nedsættende kommentarer".

Får stadig hos mig selv resultater som nr, 10 og 15 på Google på bloggen med elbiler. Browser Explorer og FireFox.

Venlig hilsen

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg vil gerne forklare, hvad defokuseringen går ud på ...

Trådstarters udgangspunkt er, at han nu har drevet en blog i over et år uden at opleve nogle særligt gode resultater. Han mener Google ikke kan lide ham/hans site.

Så kommer der en masse "gode" råd, som jeg VED ikke vil have nogen særlig effeklt på hans udfordring. Mange af dem har han sikkert allerede fulgt. Resultaterne er stadig elendige.

En enkelt mener ligefrem, at man slet ikke KAN opnå gode resultater i Google før efter et år. Det er noget vrøvl.

Som eksempel bruger jeg så Elbil Bloggen, som jeg i løbet af to måneder har opånået særdeles gode resultater med. Jeg har gjort det samme med masser af andre sites. Der er en stabil og høj trafik på bloggen , hvoraf omkring 1/4-del allerede nu kommer fra organiske søgninger. Jeg vælger så at give et ekelt eksempel på et af de mange hundrede keywords, hvor trafikken er steget - hvilket som bekendt, altid stort set altid sker på baggrund af stigende rankings.

Jeg beskriver også hvad det er jeg har gjort, for, alt i alt, at skabe så gode resultater på Elbil Bloggen så hurtigt.

Og så går defokuseringen for alvor totalt i selvsving herinde. De næste, mange, mange indlæg kommer til at handle om, hvorvidt den ene eller den anden kan genskabe rankings på et enkelt af de mange trafikgenererende keywords på Elbil Bloggen, og hvad placeringen så opleves som.

Hele tråden vendes til pludselig at handle om, at jeg nærmest skal bevise, at jeg har ret i at bloggen ranker godt på det ene ord. En fuldkommen tåbelig og ligegyldig defokusering.

Den her tråd er klassisk for hvor skidt Amino er blevet til at håndtere diskussioner om SEO. Sorry drenge, men i begraver jer i kopmplet ligegylædige detaljer, i stedet for at fokusere på det som er vigtigt og som skaber resultater. Og det er jo derfor i gang på gang kommer herind og opretter skuffende indlæg om, at det langt fra går så godt som I havde håbet på. I må altså snart til at forstå, at årsagen til, at I ikke opnår de gode resultater I er ude efter netop ER fordi i graver jer ned i ligegyldige detaljer. Fokuser. Fokuser, fokuser, fokuser - på det som virker! :)

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 09:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Mikkel deMib Svendsen:

Trådstarters udgangspunkt er, at han nu har drevet en blog i over et år uden at opleve nogle særligt gode resultater. Han mener Google ikke kan lide ham/hans site.

Så kommer der en masse "gode" råd, som jeg VED ikke vil have nogen særlig effeklt på hans udfordring. Mange af dem har han sikkert allerede fulgt. Resultaterne er stadig elendige.

Jeg synes nu også der er mange gode råd og betragtninger her i tråden - ligesom der er mange dårlige.

Mikkel deMib Svendsen:
En enkelt mener ligefrem, at man slet ikke KAN opnå gode resultater i Google før efter et år. Det er noget vrøvl.

Ja, selvfølgelig er det det. Enig.

Mikkel deMib Svendsen:

Som eksempel bruger jeg så Elbil Bloggen, som jeg i løbet af to måneder har opånået særdeles gode resultater med. Jeg har gjort det samme med masser af andre sites. Der er en stabil og høj trafik på bloggen , hvoraf omkring 1/4-del allerede nu kommer fra organiske søgninger. Jeg vælger så at give et ekelt eksempel på et af de mange hundrede keywords, hvor trafikken er steget - hvilket som bekendt, altid stort set altid sker på baggrund af stigende rankings.

Jeg beskriver også hvad det er jeg har gjort, for, alt i alt, at skabe så gode resultater på Elbil Bloggen så hurtigt.

Og så går defokuseringen for alvor totalt i selvsving herinde. De næste, mange, mange indlæg kommer til at handle om, hvorvidt den ene eller den anden kan genskabe rankings på et enkelt af de mange trafikgenererende keywords på Elbil Bloggen, og hvad placeringen så opleves som.

Hele tråden vendes til pludselig at handle om, at jeg nærmest skal bevise, at jeg har ret i at bloggen ranker godt på det ene ord. En fuldkommen tåbelig og ligegyldig defokusering.

Det er afgjort en skam, at der bruges så mange indlæg på at diskutere lige den ranking. Det kunne være overstået i to indlæg, hvis der bare var kommet en forklaring eller afklaring (som jeg stadig virkeligt håber på) i stedet for en lang diskussion om diskussionen.

Jeg synes ikke det er underligt at det vækker interesse og spørgsmål, når du præsenterer et konkret resultat (at din blog ranker nummer 1 eller 2 i google på ordet, elbil, allerede efter 2 måneder), og jeg og andre bliver imponerede over successen og selv lige går ind og tjekker det - for så at se at bloggen tilsyneladende slet ikke er på side 1 endnu. Det er vildt interessant for mig og sikkert også for andre at få afklaret hvad der er op og ned i den sag.

Mikkel deMib Svendsen:
Den her tråd er klassisk for hvor skidt Amino er blevet til at håndtere diskussioner om SEO. Sorry drenge, men i begraver jer i kopmplet ligegylædige detaljer, i stedet for at fokusere på det som er vigtigt og som skaber resultater. Og det er jo derfor i gang på gang kommer herind og opretter skuffende indlæg om, at det langt fra går så godt som I havde håbet på. I må altså snart til at forstå, at årsagen til, at I ikke opnår de gode resultater I er ude efter netop ER fordi i graver jer ned i ligegyldige detaljer. Fokuser. Fokuser, fokuser, fokuser - på det som virker! :)

Tak for omsorgen, men resultaterne er der skam for mit og flere andre i trådens vedkommende :)

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Århus
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 12:53

Mikkel deMib Svendsen:

6) Opret en Facebook page, en Twitter konto og som minimum en YouTube konto. Og brug dem aktivt! MEGET aktivt. Udnyt dine og venners netværk så meget du kan. Lav interessante indlæg, lav videoer osv. Sociale mentions, likes, re-tweets og shares har i dag en MEGET større betydning end links! Dette punkt er MEGET, MEGET vigtigt!

Jeg har både Facebook-side og Twitter-konto. Men med kun 5 "fans" har Facebook-siden ikke pt. den store virkning. Og de få besøgende, jeg lige nu har på bloggen, går ikke ind og "synes godt om".

Jeg har ikke selv rigtigt nogle bil-interesserede venner, og jeg kan vel ikke udnytte andres netværk uden at bede mine "FB"-fans sende invitationer rundt. Det har jeg i øvrigt forsøgt, men de færreste er interesseret i at "spamme" deres FB-venner med invitationer, hvilket jeg jo til dels godt kan forstå.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:57

Hvis dit produkt - bloggen, er godt nok at tænder din målgruppe, så kan du f.eks. køre Facebook annoncer eller konkurrencer for at tiltrække flere fans.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:10

Kristian:

Jeg har kørt en test af siden, for at se om der eventuelt har været hackere/malware i spil. Og der rapporteres om en del mistænkelige filer i tilknytning til Quick Cache-pluginet. Kunne være man skulle overveje at smide det på porten.

Har du rettighederne til de billeder, du bruger? De ligner umiddelbart noget, der er sakset diverse steder fra.
Det er et farshot at blive lukket ude på grund af duplicate content på billedsiden, men det er da en tanke værd -- særligt kombineret med den begrænsede tekstmængde.
Prøv evt. at omdøbe billederne til sigende navne, a la det du bruger i billedernes title texts.
Hvor mange posts er der i alt på sitet? Jeg kan se, at du kun har fået 27 sider indekseret.
Hvordan ser dine tags- og kategorisider ud? Indekseres begge typer? Eller har du lukket af for indeksering af dem?
Hvilke plugins kører du med? Gerne en samlet oversigt.
Side 7 ud af 17 (163 indlæg)