Jeg vil gerne forklare, hvad defokuseringen går ud på ...
Trådstarters udgangspunkt er, at han nu har drevet en blog i over et år uden at opleve nogle særligt gode resultater. Han mener Google ikke kan lide ham/hans site.
Så kommer der en masse "gode" råd, som jeg VED ikke vil have nogen særlig effeklt på hans udfordring. Mange af dem har han sikkert allerede fulgt. Resultaterne er stadig elendige.
En enkelt mener ligefrem, at man slet ikke KAN opnå gode resultater i Google før efter et år. Det er noget vrøvl.
Som eksempel bruger jeg så Elbil Bloggen, som jeg i løbet af to måneder har opånået særdeles gode resultater med. Jeg har gjort det samme med masser af andre sites. Der er en stabil og høj trafik på bloggen , hvoraf omkring 1/4-del allerede nu kommer fra organiske søgninger. Jeg vælger så at give et ekelt eksempel på et af de mange hundrede keywords, hvor trafikken er steget - hvilket som bekendt, altid stort set altid sker på baggrund af stigende rankings.
Jeg beskriver også hvad det er jeg har gjort, for, alt i alt, at skabe så gode resultater på Elbil Bloggen så hurtigt.
Og så går defokuseringen for alvor totalt i selvsving herinde. De næste, mange, mange indlæg kommer til at handle om, hvorvidt den ene eller den anden kan genskabe rankings på et enkelt af de mange trafikgenererende keywords på Elbil Bloggen, og hvad placeringen så opleves som.
Hele tråden vendes til pludselig at handle om, at jeg nærmest skal bevise, at jeg har ret i at bloggen ranker godt på det ene ord. En fuldkommen tåbelig og ligegyldig defokusering.
Den her tråd er klassisk for hvor skidt Amino er blevet til at håndtere diskussioner om SEO. Sorry drenge, men i begraver jer i kopmplet ligegylædige detaljer, i stedet for at fokusere på det som er vigtigt og som skaber resultater. Og det er jo derfor i gang på gang kommer herind og opretter skuffende indlæg om, at det langt fra går så godt som I havde håbet på. I må altså snart til at forstå, at årsagen til, at I ikke opnår de gode resultater I er ude efter netop ER fordi i graver jer ned i ligegyldige detaljer. Fokuser. Fokuser, fokuser, fokuser - på det som virker! :)