Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde lyver måske ved klagesag... Hvordan vil i håndtere denne?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har en webshop hvor jeg sælger nogle produkter der går under kategorien fødevarer. Idag modtager jeg så en mail fra en ny kunde (Kunden har lavet 1 bestilling) - 6 stk produkter af samme type. 2 der klages over.

Kunden skriver at den ene er så langt hen mod udløbsdatoen at den ikke burde være afsendt. Produktet udløbet den 25 december 2011. Hvilket jeg mener er mere end rigelig tid til at få produktet brugt.

Den anden skriver kunden at produktet har været åbent og æsken er meget medtaget og en  citat: "MEGET krøllet pakke" - præsis denne del undre mig MEGET, da alle produkterne var indpakket i bopbleplast lagt siden om side med papir udenom og var perfekte da de blev afsendt. Selv hvis dette skulle være transport skade, skulle de andre produkter også tage skade, når denne ene kan gå så meget i stykker at den er åbnet af sig selv.

Jeg ville gerne erstatte kundens ødelagte produkt, men her kommer problemet så.. Kunden skriver, at han/hun ikke kan sende dem tilbage, da det ikke er en løsning for ham/hende, fordi hele ideen med at købe online forsvinder på grund af den skal sendes tilbage og han /hun skal på posthuset.

Hvad ville i gøre i denne situation?

jeg har sendt svar til kunden , men vil godt høre hvad i havde gjort.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:25

Bed kunden sende et billede og vurder ud fra det. Hvis det kun er emballagen der er krøllet, men indholdet er i orden, er der vel næppe grund til at klage (medmindre det f.eks. er en gaveæske med chokolade eller lign.
Om datoen er for kort, afhænger af produkt typen og holdbarheden fra produktionsdato.

Det med at æsken er åbnet lyder lidt skørt, hvis det er en plomberet vare du selv har pakket. Medmindre hele pakken har været mishandlet af posten, men så burde kunden have nægtet modtagelse.

Til kunden forsvar vil jeg sige, at jeg selv har oplevet at sende varer, hvor en enkelt ting har lidt overlast, men resten har været uskadt. Det kan f.eks. have været den æske der lå yderst, og hvor pakken er blevet ramt af en anden tung pakke, været tabt eller lign.

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 107
Fra  Cassiopeia Skrevet kl. 14:50

Det er måske den forkerte tilgang, men jeg ville bare se det som tab. Især hvis det udelukkende omhandler et mindre beløb. 

Kunder lyver måske, måske ikke. Men i sidste ende ville jeg nok sætte min kundeservice, humør og tid højere, end skulle slås med en utilfreds kunde. 

Selvfølgelig, hvis det sker gentagende gange fra den samme kunde. Så er det en anden sag. 

Håber du kan bruge det. 

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 15:11

Hmmm træls situation.. Men overvej hvor meget det er værd at gå i klinch med kunden... Og tænk over hvad en evt, dårlig omtalte på Trustpilot kan koste dig..

Som jeg ser det, har du 2 muligheder, - enten 1. fremsende en returkuvet til kunden med porto betalt, hvorefter du kan se den beskadigede varer, hvor du forkl. kunden at du er nød til at se varen inden du bytter, men du selvfølgelig vil holde ham "skadesfri". - Eller 2. du kan slet og ret sende kunden en ny - og bede ham destruerer det beskadigede produkt. (velvidenden at det gør han ikke, han bruger det selvfølgelig!)

Men igen - overvej meget dine ord og hvad du gør...:)

Håber det løser sig.

vh/Ulrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:27

Jeg har nu fået svar tilbage fra kunden.

Jeg gjorde det at den der udløber om de godt 4 måneder ikke kunne byttes da selv med minimalt brug af den vil den være tømt inden de 4 måneder.

Den med skader på valgte jeg at skrive til kunden at da han/hun ikke ville sende den tilbage var jeg nød til at få nogle billeder så jeg kunne se skaderne på emballagen og der kunne laves en klagesag hos transportøren.

Kunden svar er så at det ønsker kunden heller ikke at tage billeder og vælger at handle andetsteds fremover.

Første utilfredse kunde efter 8 måneder, kan ikke gøre alle glade. Selvom man gerne vil.

Takker for jeres svar omkring dette

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15009
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:55

Nu fortæller du ik meget om, hvilken type fødevarer der er tale om... Er det f.eks margarine, så forstår jeg godt kundens utilfredshed med krøllet/åbnet pakke, og det samme gælder med gaveæsker af alle slags.
Men er det derimod f.eks kager, hvor produktet er pakket ind i plastik inde i emballagen, så fatter jeg nada af sagen...

Nu nævner du heller ik prisen, men og derfor skal denne del af besvarelse lige tages med et forbehold. Men hvis det er produkter, som ligger i den lave ende af prisskalaen, så kan det vel ik betale sig, at lægge sig sådan der ud med kunden? Du kunne have gledet hele sagen af på en meget mere simpel måde.
Sig at du er ked af sagen, og tilbyd kunden at få 20% rabat ved næste køb, mod at kunden beholder de nuværende varer... Eller noget i den stil (afhænger igen af, hvilken type varer der er tale om).

Så ville kunden føle, at du tog klagen seriøs, og at du kom med et seriøst svar... Det ville koste meget lidt tid, og du ville få verdens mest tilfredse kunde... Just a tip ;D

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15009
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

CountinArmy:

Langt svar, som dog ik helt matcher med mit indlæg... Jeg ved ik, om det er mine skrive evner klokken lort om natten, eller om du misforstod min pointe, så derfor prøver jeg lige igen ;D

I stedet for, at du begynder at føre en kamp med en kunde, hvor du risikerer, at kunden aldrig handler hos dig igen, så var der måske en bedre måde at håndtere problemet på...

Jeg foreslog i mit tidligere indlæg 20% rabat på NÆSTE ordre. Dvs kunden beholder de skadede produkter, og får 20% rabat næste gang vedkommende handler hos dig. På den måde er du sikker på, at kunden handler ved dig igen, og du ved den næste bestilling kan tage dine forbehold. Dvs tjekke samtlige datomærkninger, pakke varerne ekstra godt ind mm.
Opstår samme problemstilling igen, så ved du kunden bare snyder, men så har du også beviset på dette. Som det er nu, så antager du, at kunden snyder, fordi vedkommende er en smule besværlig og usamarbejdsvillig...

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)