Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skal jeg vinkle denne ide?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Holstebro
Tilmeldt 8. Mar 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.
Efter at jeg læste Gary Vaynerchuk bog crush it, har jeg gået og spekuleret over hvordan jeg kan tjene penge på mine passioner.

Jeg er 23 år, har en studenter eksamen og er uddannet massør, hvilket jeg aldrig har fået brugt. Jeg har levet af at lave vikar arbejde siden jeg var 18 år. Jeg vil ikke kalde mig selv for super intelligent, men har jeg har drive når jeg bliver hooked på noget, og jeg er meget videns begærlig

Jeg har som sagt tænkt over hvad jeg er passioneret omkring her i livet og ærligtalt så har jeg haft svært ved at finde nogen ud over psykologi, kommunikation og selvudvikling. Desværre besidder jeg ikke karakterne til at komme ind på psykologi og har forsøgt mig som sælger, hvilket ikke var nogen succes.

Så kom jeg til at tænke på hvad jeg vil lave i mit liv hvis der skulle være frivilligt der kom jeg på 3 ting: fysisk træning, møde nye mennesker og hjælpe andre med at opbygge et bedre liv for dem selv.

Så jeg tænker noget med at lave en virksomhed der arbejder på 2 fronter.

Fysisk og personlig udvikling.

Hvor jeg vil tage mig af den fysiologiske del.

Min plan er så at bruge de næste 7-8 år på at opbygge mig der nødvendige erfaring og knowhow. Ved at kombinere min viden som massør sammen med en fitness instruktør uddannelse, hvor jeg efter 1-2 års erfaring vil overbygge med en personlig træner uddannelse fra Aalborg sportshøjskole, hvor jeg tager en speciale i styrketræning. Derefter vil jeg overbygge det med en fysioterapeut uddannelse og noget uddannelse i ernæring og sundhed evt noget udbyggende coach uddannelse senere.

Hvorfor alt det uddannelse? Fordi at jeg ikke føler at jeg som normal dødelig har nok viden/erfaring til at være personlig træner in the big league, da jeg ikke er tidligere mester i sportsgrene som mange der ude er. Så jeg tænker at jeg så må vægte min styrke på vidensdelen frem for et sportsmæssigt CV.

Derudover har jeg talt meget med en ven om den her ide og hans stærke sider som mine: Psykologi, kommunikation, networking, dating samt at han er uddannet kok.

Så ideen er at han tager en uddannelse som psykoterapeut med speciale i NLP.

Vores basis tanke er at bruge kombinere vores viden, til at hjælpe folk med at skabe sig et bedre liv på et meget dybt plan.

Som det tydeligt fremgår så er dette stadig helt nede på ide fasen. Mine bekymringer er bare om det et realistisk projekt som jeg står overfor her.

alt kritik, tanker og indputs vil være meget velkommen.



Fra Hellerup
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 188
Fra  Eva Gøttrup Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er en ting, jeg bider mærke i, og det er at der er noget udelukkelses metode over dine valg. "Jeg har svært ved at finde nogen ud over..."

Nå men bortset fra det, så har du jo pt. tre fokus områder, hvor du kan lave en brainstorm på, hvad du kunne gøre lige nu, med dine nuværende forudsætninger, for at bruge dine passioner på at tjene penge lige nu.

Uddannelse er godt, og kan være nødvendigt, men nogen gange er der mere direkte veje til målet. Hvad er det, der har holdt dig tilbage fra at bruge din massøruddannelse?

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kender ikke bogen, du refererer til, men vil godt komme med et par kommentarer til den problemstilling, du ridser op. Den er vist meget menneskelig og mange kender til lignende overvejelser.

Du har jo mange heste at spille på, og måske skal du satse på blot et par og dygtiggøre dig dér? Det er måske også det, du mener med at dygtiggøre dig over en årrække. Jeg ville klart prioritere fysioterapeutuddannelsen højt (og først), og så de andre, mere tidstypiske uddannelser senere. Moden skifter jo hurtigt :-)

Men så vil jeg også råde dig til at være opmærksom på, at det er en proces, du begynder på. Det er umuligt for dig at planlægge så meget nu - start og vær åben for, hvad der kommer. Det er mange interessante ting, og det vil være synd ikke at kunne gribe dem, bare fordi man havde en plan, der så anderledes ud.

I forbindelse med uddannelsen skal du få så meget erfaring, du kan (studiejobs). Brug også den mulighed, der er for at tage dele af uddannelsen i udlandet. dels fordi det er spændende og sjovt at se andet, men især fordi det kan give dig kontakter og viden alle andre ikke også har.

Jeg synes så også, at du med fordel kan prioritere socialt, frivilligt arbejde: Sportsklub, ungdomsklub etc. På den måde kan du få brugt din psykologiske interesse og får samtidig værdifuld erfaring i at arbejde med andre mennesker.

God fornøjelse med det!

/Marianne

 

Fra Holstebro
Tilmeldt 8. Mar 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Well godt spøårgsmål mht. massør uddannelsen. Jeg er ved at flytte og det tager lang tid at opbygge et klient netværk. samt inden jeg er færdig med at lave reklame og få lavet og optimeret hjemmesiden så har jeg brugt 25.000+ penge som jeg ikke har lige pt :D

sÅ tænker at jeg vil begynde at opbygge det i det små nu her når jeg flytter og så må jeg tjene penge ved normalt arbejde i mens.

Fra Holstebro
Tilmeldt 8. Mar 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

ville klart tage fys. først, men det er desværre sådan at ejg højst sandsynlig kommer til at skal bruge min personlig træner til at komme ind på fys XD

vil vildt gerne arbejde i udlandet, men føler at jeg først må lærer at opbygge et firma her hjemme inden turen går til the states, samt at jeg ikke skla for langt væk fra min datter lige pt.

Skal klart til at havde gjort noget frivilligt arbejde, det ser altid godt ud på CV'et XD

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 07:10
Hvor mange stjerner giver du? :

OK - så må du gøre det i omvendt rækkefølge. Men rejs under studiet, når du kommer ind. Det vil ikke være umuligt, blot skal du finde et studiested, som har børnepasningsmuligheder tilknyttet - din datter skal selvfølgelig med. I England fx er der adskillige studerende med børn og internationale børnehaver, hvor din datter også kan lære noget sprog. En evt rejse i studietiden MED barn - da ville jeg ikke vælge US: Det er dyrt og det er ganske langt væk. Kan du lokke et familiemedlem med til at hjælpe dig i gang de første pr uger, vil du være godt hjulpet.

Kontakter til udenlandske skoler vil dit studiested sikkert kunne hjælpe med. Økonomisk klarer man det ved dels at opspare nogle kr., dels at søge legater.

Har du først firma, kommer du næppe afsted ;-)

Fra Holstebro
Tilmeldt 8. Mar 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det må jeg se på, vil rigtig gerne til US eller england og leve under min studietid for en periode. Men det kan nok max blive et semester, tror ikke at min X vil tillade at jeg tager Vores datter til udlandet :D



Men tror i at min ide vil kunne udmunde i en realistisk virksomhed der vil kunne generere tilfredsstillende omsætning?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)