Jeg er i gang med at købe et hus i byen 1.9km fra centrum i et stille og roligt villakvater. Huset ligger ud til vejen i villakvatert og har et ervherv som lige nu er et solcenter det er på 86kvm og er delt op i 4 rum det ligger ud mod vejen så man nemt kan se det. Jeg har snakket med 2 naboer der ude som siger at de savner en købmand eller kiosk ihvertfald en form for butik hvor de kan købe de fornødne varer eller smøgerne eller avisen. Der ligger en Lidle 1 km derfra
Mit spørgsmål er : Jeg ved godt at man siger en kiosk skal ligge i gågaden eller tæt på banegården osv. men jeg syntes bare selv personligt det er rart at man kan gå til en butik og købe de ting man har glemt fx. mælk eller om morgnen rundstykker.
Min plan er at sælge rundstykker og brød om morgnen og holde sent åben og sælge alt det normale som en kiosk indeholder, derudover dyrker vi grøntsager og blomster og de kommer også til salg. Hvad syntes i om ideen ? Kan det lade sig gøre at holde på en kiosk/mini marked i et villakvater ?? eller er det bare en dum ide.
Solcenteret som er der var lejet ud til en anden og han vil gerne leje det igen af nuværende ejer som er mig. Det tyder på at stedet fungerer og jeg tror måske det vil fungerer som kiosk / mini marked også ? men er i tvivl da det er min første gang at åbne virksomhed
Jeg håber i vil hjælpe mig og give mig nogle gode råd! Tak på forhånd.
For nogle måneder siden tænkte jeg at jeg ville tage "fyn rundt" , og stoppe ved alle små kiosker, grillbarer, minimarkeder osv. for lige at give dem et godt tilbud på køb af slik og chokolade.
Men der var sku ikke nogen tilbage :(
Overdrivelse fremmer forståelsen - men der var virkelig dødt, og mange af småbyerne ligner rene spøgelsesbyer med massevis af tomme butikslokaler.
Der er de store supermarkeder - alt andet er lukket.
Alle siger - åh det er så hyggeligt med nogle småbutikker/specialbutikker , men når det kommer til stykket fiser vi i Bilka og køber det hele samlet.
Jeg tror desværre dit projekt er meget op ad bakke, men uanset hvad du vælger så ønsker jeg dig held og lykke.
Nu kender jeg ikke dit nærområde, men umildbart vil jeg sige at det lyder som en dårlig ide.
Jeg var selv ved at forpagte en bistro/nærkøb/strandkøbmand i 2008, jeg gik dog fra det igen. Der kommer mange udgifter som man ikke lige har tænkt på. forsikring af varelager, personale udgifter, renovation og masser af andre som man ikke lige umildbart tænker på. De varer som du vil sælge er der ikke den store avance på efter min mening, desuden er de indkøbsaftaler du kan lave ikke så gode som nyetableret, uden nogen kæde i ryggen. Har arbejdet 10 år i dagligvare branchen og de store knækker simpelthen de små lokale en efter en. Du skriver der er en lidl 1 km væk! Hvad kan du tilbyde som den butik ikke kan? Jeg ville tage imod sol tilbuddet.
Alternativt kan du kontakte 7-eleven og måske få dem til at hjælpe, hvis det er en stor by du bor i:-)
Jeg ønsker dig held og lykke med projektet.
Event og udlejning virksomhed i Aalborg. Se hvad min virksomhed kan tilbyde på www.funcenter.dk
Det lyder slemt, men det er sådan det ender når de store butikker kommer til.
Jeg tænkte bare det måske vil være et lille hit med at man sælger morgenbrød og rundstykker da lidl fx. ikke kan gøre dette og hvis man skynder sig på arbejde er rart at få noget med på vejen, self også have åbent sent til aften og sælge de nødvendige som folk har glemt på vejen hjem. Jeg ved bare ikke hvordan det er med n lokal kiosk / købmand.. Der er også mulighed for et solcenter som det er i forvejen
Jeg tænkte kiosken kan tilbyde at den er lokal og at den ligger i gåafstand ! men jeg ved ikke? Jeg tænkte på om det er morgentilbud på brød og rundstykker og kaffe fra morgen til nat tilbud som måske ville sælge ? Det er sådan noget som det jeg kan tilbyde som lidl ikke har, fx smøger, aviser blade, og self en mindre sortiment af fx fastfood og kaffe og rundstykker. Jeg ved dog ikke med solcenteret hvordan det vil fungere jeg har aldrig startet noget op og har ingen forstand derfra. Har lidt forstand da jeg har læst HG på salgs og økonomi. håber i kan hjælpe og tusind tak for jeres svar