Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Findes gode fritidsjob/studiejob? Hvordan kan man ellers tjene?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 03:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er iværksætter og 18 år gammel. Jeg arbejder pt. i Netto og det er jeg blevet godt træt af efter snart et år. 

Ville gerne have et job på kontor f.eks. bogholder, support(ikke via telefon), andre opgaver inden for word, excel og powerpoint. Kan ikke lige komme på mere, men noget relevant for en der vil vide hvordan det er at være på kontor. 

Mine forretninger går ikke så godt, så jeg kan undvære den indtægt. Har søgt bedre job andre steder via. diverse job portaler osv. giver ikke rigtig noget.

Hvad kan jeg gøre? Kontakte en masse virksomheder eller hvad gør man?

Skal jeg starte mit eget, uden det koster?

Kan lave hjemmesider og shops i (prestashop, magento, wordpress, joomla osv.) Men ikke design og nok ikke den bedste branche at kaste sig ud i hvis du vil have indtægt på 3-4000 per måned, som efterskole job. Vil kræve 3-4 ordre per måned. Er det realistisk at lave sider uden design eller med gratis og købe template til 1-1500 per website og 3-4 ordre per måned?

Hvad kan man ellers tilbyde af service og produkter?

Min drøm er om 3 år, at kunne leve af eget firma. Gerne noget med B2B møbelsalg, men nok ikke lige en god branche at starte i som fritidsjob eller bare mig?

Mvh Lasse

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Skrevet kl. 09:32
Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 12:47

Master Vind:
Hvad kan jeg gøre? Kontakte en masse virksomheder eller hvad gør man?

Det ville jeg gøre i dit sted. Men allerførst ville jeg fremstille en lille præsentation på 2 A4-sider eller så, hvor du 

- fortæller hvem du er og hvad du kan

- giver eksempler på hvilke opgaver, du kan hjælpe virksomheden med (set fra virksomhedens side)

- giver eksempler på, hvad du allerede har lavet

Og så dele præsentationen ud til en masse private/virksomheder. Husk at nævne din pris lidt a la 'skal jeg lave en hjemmeside for sig, der ser sådan så xxx, vil det koste dig 3000.-'

Jeg foreslår med vilje en konkret, fysisk præsentation, for hvis virksomheden allerede er flyvende udi det IT-tekniske, har de jo ikke brug for dig ;-)

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 12:57

Det kræver jo lidt et kapital at lave B2B, de fleste på 18 år har bare et normalt job, så er der jo folk der lever af Marketing, det kommer jo an på hvad du er god til :-)

En Webshop vil næsten altid koste noget, hvis du ikke selv kan sætte en webshop op i Prestashop, så skal du nok af med lidt for at få en prof til det :)

jaja 3-4 ordre, men så skal skat også have noget af det, og du skal bruge tid og penge på markedsføring osv. 

Kan godt se at Netto er kedeligt, men du må jo have dig en idé om hvad du vil lave, også er det bare om at komme igang :)

/Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Skrevet kl. 22:15

Tak til jer begge.

Kan godt lave en folder eller ligende præsentation/ansøgning. Men skulle jeg så bare gå ud og aflevere den en masse steder? For hjælper nok ikke det store at aflevere den i bilka, jysk osv./ deres kontor. De har jo allerede kontakter med de professionele. 

Så hvem kan jeg aflevere det til? 

-------------------------------------------

B2B koster noget ja, men man kan evt. gøre sådan, man får en ordre og betaling så kommer varen?

Kan selv lave shop.

Har da nogle idéer, men synes ikke det er muligt at finde mulighed for det. Kunne godt tænke mig følgende, hvis vi snakker om, at jeg skulle have et job hos en arbejdsskiver:

Være ansvarlig for IT(stå for website og vedligeholdelse af it)

Lave bogføring/noget regnskab.

Andre opgaver med ansvar, kender ikke lige flere ting, men er nok en masse spændene.

Men hvordan skulle jeg kunne finde sådan job? 

Mvh Lasse

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Fra  FokusH Skrevet kl. 22:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror, du skal vælge en lidt mere ydmyg tilgang. Det kan være du er anderledes end de fleste, men man sætter ikke en 18-årig til noget så selvstændigt, som du lægger op til. Det kan måske føles uretfærdigt, men med så unge medarbejdere skal man næsten altid bruge tid på at kontrollere om det, de har lavet, er OK, og så er det pludselig meget mere besværligt.

Hvad med at starte i et hjørne og så arbejde dig hen imod noget mere spændende og ansvarsfuldt? Det er ikke alene selve det faglige, du skal kunne, men også firmaets rutiner, omgangstonen, det sociale etc. Det tager lige lidt tid.

Det er nogle meget store firmaer, du nævner - Bilka, Jydsk - hvad med at prøve i de mindre?  

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Fra  FokusH Skrevet kl. 22:32

... eller hvad med at bruge den Netto, du er i nu, som springbrædt? Hør, om du kan komme videre til en regnskabsfunktion i koncernen eller lignende? Det er da oplagt at benytte sig af allerede at være lidt kendt af nogen i foretagenet. 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 22:41

Du kan altid få noget at lave hvis du kan finde ud af at stille regnskaber op. Så skal du ihvertfald ikke sidde i netto og få varer til at sige bip.

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 23:10
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lasse

Jeg kan godt li din indgangsvinkel du skriver i nutid .'' Jeg er iværksætter'' Men virkeligheden er at du sidder i Netto.

Til dine spørgsmål kan jeg sige den eneste måde at finde ud af det er at starte. Få fat i en ordre og så se hvordan det går. 

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Skrevet kl. 23:15

Kan ikke rigtig komme videre i netto, har jo handelskole, at passe. Så er fritidsjob jeg snakker om? De vil jo have fuldtidsansat og de vil måske give mig lov til at være 1.assistent hvis jeg er heldig, hvordan skulle jeg så få noget bedre?

Kan da lave regnskaber, dog kommer det nok an på omfang, men skal bare oplæres i det jeg ikke kan, så skulle jeg kunne det fremover.

Altså behøver ikke have ansvar for de ting, men lave opgaver hvor man kan lære noget nyttigt. Ikke bare arbejder på lager, side i en kasse, sætte vare på en hylde og lære at gøre rent :)

Mvh Lasse

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)