Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værsgo - jeg har lige betalt for jeres affald!

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Vordingborg
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

I øvrigt betaler jeg iforvejen affaldsgebyr til kommunen igennem privat skatten for at benytte genbrugsstationerne, så hvis nogen tror det er fordi jeg ikke vil betale og  snylte på systemet, så er det ikke rigtigt!

På den anden side, skal jeg så nu hen og åbne mit regnskab, indberette ekstra moms fradrag og så får jeg jo penge tilbage i skat til næste år, så der er ingen der har noget ud af det, andet end ekstra papir arbejde for kontorpersonalet hos affaldplus og skat, men så har jeg jo så bidraget til at flere job i DK juhuuuu... :-)

Øg din synlighed, brug en freelance markedsførings manager som mig...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:44

Kim Bolhøj:
så hvis nogen tror det er fordi jeg ikke vil betale og  snylte på systemet, så er det ikke rigtigt!

Det er meget almindeligt, at man gerne vil have noget for sine penge. Jeg forstår din kritik af ordningen - og specielt når ordningen bygger på branchekoder, som tidligere alene blev brugt til statistiske og udsøgningsmæssige formål.

Det lader til at kritikken er hørt fra de mange utilfredse. For 2012 taler man om at lave en tilmeldeordning, så det rent faktisk er dem, der bruger ordningen som også kommer til at betale for deres brug.

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 10:11

Hej Kim

Affaldsgebyret for erhvervslivet har efterhånden været der en del år i vordingborg kommune.

Jeg havde selv et lignende problem, da gebyret i sin tid blev indført. Jeg stod registreret med en håndværker-branchekode og skulle derfor betale det høje gebyr. Jeg havde dog for år tilbage skiftet branche og var således registreret med en forkert branchekode.

Jeg fik ændret branchekoden hos SKAT og en venlig dame hos Affaldplus var så venlige at sende mig en ny og billigere opkrævning.

Mit råd er derfor, se om du kan få ændret branchekoden hos SKAT (også selvom du har lukket firmaet) og så prøv at appellere til fornuften hos affaldsplus.

Jeg er også modstander af et fast gebyr på den ydelse overfor erhvervslivet, -men nu er det der desværre, så jeg udnytter det i videst mulige omfang..... Nu betaler jeg og diskuterer jævnligt med genbrugspladsens folk om hvorvidt jeg må eller ikke må aflevere mit affald hos dem, men den discusion tager jeg gerne..... Jeg betaler jo både privat og som firma...

Men om det er rimeligt at du skal betale for at jeg udnytter muligheden er jo så en helt anden discusion, jeg har aldrig forstået hvorledes de kloge er nået frem til den nuværende ordning. Før i tiden købte man som erhvervsdrivende "billetter" til genbrugsstationerne, -men dette salg må jo ikke have været tilstrækkeligt til at ddække omkostningerne ved driften. Måske erhvervslivet slet ikke kom med affald den gang, men fik det bortskaffet på anden og billligere vis ???

Håber du kan få held til at sno dig udenom gebyret.

Med venlig hilsen

Søren Beck

Fra Vordingborg
Tilmeldt 13. Sep 09
Skrevet kl. 11:43

Tak for jeres venlige svar, men når man taler om noget der er lovgivet om, på så højt et plan, er der desværre ikke meget at gøre ved det, andet end at oplyse og debattere, så politikere kan se, at det ikke altid er hensigtsmæssigt og det ikke altid er de erhvervsdrivende der er blevet hørt inden, at man har lavet lovgivning, det er vel bare endnu et eksempel på, at dem der lovgiver ikke selv har megen erhvervserfaring og praktisk viden, men er boglige og forholder sig til analyser m.m. Men det er jo en hel anden diskussion..

Fremover vil jeg ihvertfald udnytte at jeg resten ar året kan komme med en masse affald og vil tage min faktura med, så de kan se at det er erhvervsmæssigt :-)

Jeg har til sørens svar, allerede været møllen igennem og appeleret til både kommune og affaldplus, men da det drejer sig om penge som de jo nødigt vil undvære, har der desværre ikke været vej igennem hverken på den diplomatiske måde eller ved en lidt hårdere tone, som jeg ellers ikke er tilhænger af.

Derudover er svaret at når kommunen har truffet afgørelse kan denne ikke ankes, eller ansøges på ny, den eneste måde at få dem til at ændre denne er, at lægge sag an mod dem og vi ved del alle at det jo er spild af tid. Men det er jo nok også meget godt at de har lovgivet om dette, da der ellers ville være mange sager fra utilfredse erhvervsdrivende.

Jeg har nu betalt og forventer ikke at skulle gøre det igen på et senere tidspunkt, da jeg nu er blevet klogere og mit næste projekt højst sandsynligt kommer til at vedrøre noget social frivillig forening, hvor jeg ikke bliver berørt at de samme regler! (ikke at jeg forventer at det bliver mindre kompliceret med papirarbejdet :-)

Men til alle andre, må dette være en opfordring til, at tænke jer om inden i bliver rådgivet om  hvilken branche i træder ind i og hvilke gebyrer og arbejde det er - tænk alt den tid det har taget bare for en enkelt ting - ja det er ikke nemt at være iværksætter i dette land - men når det så er sagt, er det ikke sidste gang jeg har prøvet for nu kender jeg mere til systemerne :-)

Fra København
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 11:52

At det er vores affald du har betalt har jeg svært ved af seSmile Men du skal da være meget velkommen. Hvor skal vi sende regningen?

Træfældning udføres på Sjælland - Ring og få et tilbud.

Fra Vordingborg
Tilmeldt 13. Sep 09
Skrevet kl. 12:15

Jens, jeg antager du nok ikke har forstået budskabet med min overskrift, eller måske har læst hele indlægget, så jeg vælger ikke at kommentere yderligere på dit svar, andet end, at du kan sende regningen til vordingborg kommune og affaldplus....!Smile

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 12:24

Bare stem på Liberal Alliance, de skal nok rydde op.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)