Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værsgo - jeg har lige betalt for jeres affald!

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Vordingborg
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 6 person

Ja, som overskriften siger, har jeg lige betalt mit erhvervsaffaldsgebyr på 1300,- for 2011. Så nu har jeg betalt for andres mulighed for at bruge vores dejlige genbrugs stationer Da jeg ikke slev kan bruge dem!

Måske skal det startes med at siges, at jeg ikke længere har et firma og ej heller har haft aktivitet i dette firma i år. Det fraholder dog ikke affaldplus og kommunen at opkræve dette gebyr! Fordi lovgivningen siger at at det gælder hvis du har været registreret som firma pr. 01-01-11

Man skal så efter lovgivningen åbenbart betale for noget, som man ikke kan bruge, eller har mulighed for at slippe for - også selvom det tydeligt fremgår af brochuren der er sendt ud, at man kan ansøge om fritagelse.

Jeg har så efter 3md. endelig fået en fin besked fra kommunen om, at de anser at alle firmaer har affald af en eller anden grad og derfor ikke kan jeg heller ikke fritages! jamen hvorfor så skrive det?

Så selvom jeg har lukket mit cvr. nr. ikke har haft aktivitet i firmaet ingen affald har haft, ingen aktiver i firmaet der kunne drages til affald senere og i forvejen betaler til ordningen gennem privat skatten, så skulle jeg som et af de små firmaer lige rammes af dette gebyr. I øvrigt skal man betale for et helt år, også selvom firmaet er lukket!

Hvis jeg havde haft et behov, eller bare haft affald der kunne deponeres som konsekvens af mit firma, så betalte jeg gladelig til ordningen, men ligefrem at betale for noget jeg ikke engang kan bruge! Grænser det måske lidt til, at jeg ligeså godt kunne have købt annoncer fra en annoncehaj?

Så nu håber jeg at der er andre virksomheder i mit område der vil bruge ordningen lidt ekstra, når nu jeg ihvertfald har betalt til det....

Jeg vil også tænke meget over det, næste gang jeg laver et firma, hvilken type det er og hvilken branchekode jeg vælger, for det er ikke alle der bliver opkrævet, min nabo som er konsulent har en del affald, men skal ikke betale!!! Ja det giver ikke mening og det er ikke nemt at være iværksætter i dette land....

PS. Har skrevet til div. medier om sagen og håber der er andre der er i samme situation som mig som vil bidrage til dette, så man kan få klarhed over, hvor stort omfanget er, så send mig en pb. eller email..

Øg din synlighed, brug en freelance markedsførings manager som mig...

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 17:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Vi kan bytte. Jeg betaler licens, og ser aldrig fjernsyn eller hører radio. Så får du forhåbentligt din licens lidt billigere.

Jimmy

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 18:00

Det er ellers nemt at undgå at skulle betale afgiften hvis der ingen aktivitet er i virksomheden...

Ifølge affaldsbekendtgørelsen  §60 Stk. 2 må der ikke opkræves gebyr hos virksomheder hvis branchekode findes på en af listerne i bilag 7 og ingen ansatte har.
Hvorfor så ikke bare skifte branchekode til f.eks. 82.19.00 så burde du slippe for regningen.

Det er så muligt at du skulle have gjort det noget tidligere, men affaldsgebyret er jo ikke et nyligt opstået tiltag. Jeg mener det er omkring 2 år siden det blev lavet om og skabte en livlig debat allerede dengang.

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 18:44

Kim Thranborg:

Hvorfor så ikke bare skifte branchekode til f.eks. 82.19.00 så burde du slippe for regningen.

Du skal være registreret under branchekoden d 1/1 2011 for at du kan slippe.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:14

Er det her et gebyr som rammer alle CVR i alle kommuner i landet?

Aldrig hørt om det før?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vordingborg
Tilmeldt 13. Sep 09
Skrevet kl. 20:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som sagt så afregnes det årligt fra 1/1-xx og det er ud fra hvad man er registreret som på det tidspunkt... Så det hjælper ikke noget at skifte.

Det er heller ikke det, at jeg ikke vil betale, men at betale uden at have et egentligt grundlag andet end at henholde sig til en paragraf ud fra en branche kode, samtidig med at man ikke giver fritagelse, selvom det er muligt synes jeg er mærkeligt, ja måske alligevel ikke, for kommunerne mangler jo penge og på den måde kan de inddrive en ekstra skat, for pengene de får fra mig går jo ikke til noget, ihvertfald ikke for mit vedkommende, da jeg jo ikke har affald jeg har skulle af med!

Jaja den med licens er hørt før. Men mærkeligt du siger at du ikke får noget for din licens, med mindre det er bibliotekets pc. du skriver indlægget fra? Så har du jo en pc. som du kan se tv og høre radio på :-)

Så vidt jeg er orienteret er det landsdækkende lovgivet, så det kommer til at gælde for alle i alle kommuner, undtaget altså dem som automatisk er fritaget fordi visse branche koder ikke menes at have affald!

Nu var mit internet firma baseret på dropshipping og e-faktura og regnskab, derudover var alt hvad jeg brugte til firmaet privat ejet og havde derfor ikke affald, lager, vare håndtering eller noget som kom i nærheden af, at kunne genere affald... Det var alene ud fra min branche kode, endda havde jeg sendt mit tidligere årsregnskab til dem og oplyst at der ikke var aktivitet og jeg faktisk var i gang med at lukke firmaet... MEN jeg kom til at betale for de andre var beskeden bare sammen med at ALLE firmaer har affald og ingen bliver fritaget, heller ikke selvom muligheden foreligger i deres brochure???

Så alle kommer nok til at betale på et tidspunkt, ligesom licensen...

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 07:13

Må jeg spørge hvilken branchekode du er registreret under, virksomhedform og hvor mange du havde ansat ?

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:49

Kim Bolhøj:
Jaja den med licens er hørt før. Men mærkeligt du siger at du ikke får noget for din licens, med mindre det er bibliotekets pc. du skriver indlægget fra? Så har du jo en pc. som du kan se tv og høre radio på :-)

Det er vel ikke meget anderledes end ved licensen. Du betaler for "muligheden" for at komme af med dit affald.

Fra Ringsted
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 08:52

Jeg er selvstændig håndværker, og har ikke nogen ansatte.

Jeg betaler 7500,- ex moms, pr år.

Men havde jeg 10 ansatte eller derunder, ville gebyret kun være 30% højere.

ØØØØØØØØHHHHHHH.

Det er ikke gratis at komme af med affaldet for komunerne, men man burde indføre

vejning af bilerne på genbrugsstationerne, og betale efter antal kilo man aflevere.

Dette har man haft i roskilde, og der bruger man sit sygesikringskort når man kører ind og ud og på den måde

bliver affaldsvægten registreret.

Dette gælder kun for private, men der kunne laves et kort med CVR nummer istedet.

God weekend, boys and girls

Mvh. Jan Christiansen

Jeg leverer effektiv og billig hulmursisolering på Sjælland.

Fra Vordingborg
Tilmeldt 13. Sep 09
Skrevet kl. 08:58

Kan ikke huske den nøjagtige branche kode, men det var med biludstyr og kun internet baseret dropshipping, dvs. jeg har ikke haft nogen varehåndtering og da jeg ikke har haft aktivitet, har jeg heller ikke haft noget affald. Havde ikke nogen ansatte, kun mig selv som enkeltmandsfirma.

Man kan godt sige det er det samme som licensen, bortset fra, at det jo kun gælder erhvervsdrivende og jeg skal så betale selvom jeg ikke har noget firma, da jeg har lukket det!

Så egentlig betaler jeg for muligheden, dog uden at kunne bruge den eller have nytte af den og så er den jo ikke til gavn, andet end jeg så bare betaler for ingenting?

Jeg har dog overvejet om jeg skal søge efter andre ervhervsdrivende og undersøge om jeg stadig må benytte ordningen, når nu jeg ikke er erhvervsdrivende mere og så hjælpe ander med at skaffe deres affald af, som er begrænset for brug, f.eks. nogle håndværkere som har for meget affald?

SÅ bor du i vordingbirg kommune og har du mere affald end du må skille dig af med, så kan jeg måske hjælpe :-)

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)