Ja, som overskriften siger, har jeg lige betalt mit erhvervsaffaldsgebyr på 1300,- for 2011. Så nu har jeg betalt for andres mulighed for at bruge vores dejlige genbrugs stationer Da jeg ikke slev kan bruge dem! Måske skal det startes med at siges, at jeg ikke længere har et firma og ej heller har haft aktivitet i dette firma i år. Det fraholder dog ikke affaldplus og kommunen at opkræve dette gebyr! Fordi lovgivningen siger at at det gælder hvis du har været registreret som firma pr. 01-01-11 Man skal så efter lovgivningen åbenbart betale for noget, som man ikke kan bruge, eller har mulighed for at slippe for - også selvom det tydeligt fremgår af brochuren der er sendt ud, at man kan ansøge om fritagelse. Jeg har så efter 3md. endelig fået en fin besked fra kommunen om, at de anser at alle firmaer har affald af en eller anden grad og derfor ikke kan jeg heller ikke fritages! jamen hvorfor så skrive det? Så selvom jeg har lukket mit cvr. nr. ikke har haft aktivitet i firmaet ingen affald har haft, ingen aktiver i firmaet der kunne drages til affald senere og i forvejen betaler til ordningen gennem privat skatten, så skulle jeg som et af de små firmaer lige rammes af dette gebyr. I øvrigt skal man betale for et helt år, også selvom firmaet er lukket! Hvis jeg havde haft et behov, eller bare haft affald der kunne deponeres som konsekvens af mit firma, så betalte jeg gladelig til ordningen, men ligefrem at betale for noget jeg ikke engang kan bruge! Grænser det måske lidt til, at jeg ligeså godt kunne have købt annoncer fra en annoncehaj? Så nu håber jeg at der er andre virksomheder i mit område der vil bruge ordningen lidt ekstra, når nu jeg ihvertfald har betalt til det.... Jeg vil også tænke meget over det, næste gang jeg laver et firma, hvilken type det er og hvilken branchekode jeg vælger, for det er ikke alle der bliver opkrævet, min nabo som er konsulent har en del affald, men skal ikke betale!!! Ja det giver ikke mening og det er ikke nemt at være iværksætter i dette land.... PS. Har skrevet til div. medier om sagen og håber der er andre der er i samme situation som mig som vil bidrage til dette, så man kan få klarhed over, hvor stort omfanget er, så send mig en pb. eller email.. |
Vi kan bytte. Jeg betaler licens, og ser aldrig fjernsyn eller hører radio. Så får du forhåbentligt din licens lidt billigere.
Jimmy