Hvis man laver en prissammenligningsside med fx polo'er og hver model fåes i flere farver, hvad vil i så deeplinke til? Hvis fx. der findes polo1, polo2 og polo3 og alle sammen fåes i gul, rød, blå, grøn, sort og hvid. Vil i så bare vælge at deeplinke til den farve, som i tror sælger bedst - sådan at polo1 fx deep linker til den gule og man så skriver/viser, at den kan fåes i flere farver? Eller vil i lave en søgning på polo1 på webshoppen og så deeplinke til siden med søgeresultatet, hvor så alle farverne på polo1 vises? Håber det giver mening - ellers må i lige sige til. Mvh |
Hej Kristian
Det rigtige svar er at det skal testes. Det er umuligt på forhånd at sige med sikkerhed hvad der vil virke bedst og give dig flest salg.
Hvis du ikke fra start har trafikken til at teste det og få et resultat med stor sikkerhed, så vælg det som din mavefornemmelse siger dig vil være det bedste for dine besøgende.
Hvis du fx synes at den enkelte produktside (sort polo) er rigtig god og har en tydelig farveskifterfunktion, så vælg den.
Eller hvis du synes oversigtssiden er flot lavet og du er sikker på at det giver mening for dine besøgende at lande dér, så gå dén vej.
Og når du så har trafikken, sætter du en splittest op og for rigtigt ægte afklaring på hvad der virker bedst.
Mvh Anders