Thomas - som du siger det så skal trådstarter fokusere på at indordne sig under naboens terror som det jo i realiten er. Hun skal først snakke med naboen og hvis han ikke vil lytte så kan hun gå til politiet med det. situationen vil muligvis eskalere her, men hånden på hjertet... skal vi indordne os under de få som ikke vil følge reglerne og tage hensyn til andre? |
Niels Henriksen:Thomas - som du siger det så skal trådstarter fokusere på at indordne sig under naboens terror som det jo i realiten er.
Hun skal først snakke med naboen og hvis han ikke vil lytte så kan hun gå til politiet med det.
situationen vil muligvis eskalere her, men hånden på hjertet... skal vi indordne os under de få som ikke vil følge reglerne og tage hensyn til andre?
Nu skal det ikke ende i ordkløveri - men terror er nok ikke det rigtige ord at bruge her, terror er en helt anden ting. Vi er helt enige om, at det er ubehageligt og det ikke bør være sådan.
Som jeg også skriver, så synes jeg også, der skal være styr på hundene - det er der bare ikke, og der skal så gøres noget ved det. Som jeg skrev indledningsvis, så er mit input et par vinkler der bør tages med i betragtningen. Jeg kan ikke gøre ved, at nogle mennesker handler som de gør - det ændrer dog ikke på, at de handler sådan. Jeg prøver at gøre hende opmærksom på, at der kan være nogle konsekvenser ved de forslag der bliver stillet - jeg siger på ingen måde, at de konsekvenser er retfærdige eller at hun skal bøje sig. Jeg siger bare, at det er risikoen. Hun må vælge at gøre, som hun nu vil - jeg vil bare gerne opfordre til at tage det hele med i overvejelserne, inden man i øjeblikkets vrede handler med følelserne.
Jeg tror vi alle er enige, og der er nok ikke nogen, der mener, at hundene skal have lov til at løbe frit omkring i nabolaget - det drejer sig vel bare om, at Lina får mest mulig viden at basere en beslutning på ..?
MVH
Thomas