Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke rettigheder har jeg med naboens hunde?

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Bang Petersen:
Mht. høns, så kan det lyde som om, de også er fritgående (siden hundene kan få fat i dem) - der kan I overveje en hønsegård

Thomas Bang Petersen:
Mht. børnene kunne man tage en helt anden vinkel på situationen og lære dem at være glade for hunde.

Thomas - som du siger det så skal trådstarter fokusere på at indordne sig under naboens terror som det jo i realiten er.

Hun skal først snakke med naboen og hvis han ikke vil lytte så kan hun gå til politiet med det.

situationen vil muligvis eskalere her, men hånden på hjertet... skal vi indordne os under de få som ikke vil følge reglerne og tage hensyn til andre?

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:55

Niels Henriksen:

Thomas - som du siger det så skal trådstarter fokusere på at indordne sig under naboens terror som det jo i realiten er.

Hun skal først snakke med naboen og hvis han ikke vil lytte så kan hun gå til politiet med det.

situationen vil muligvis eskalere her, men hånden på hjertet... skal vi indordne os under de få som ikke vil følge reglerne og tage hensyn til andre?

Nu skal det ikke ende i ordkløveri - men terror er nok ikke det rigtige ord at bruge her, terror er en helt anden ting. Vi er helt enige om, at det er ubehageligt og det ikke bør være sådan.

Som jeg også skriver, så synes jeg også, der skal være styr på hundene - det er der bare ikke, og der skal så gøres noget ved det. Som jeg skrev indledningsvis, så er mit input et par vinkler der bør tages med i betragtningen. Jeg kan ikke gøre ved, at nogle mennesker handler som de gør - det ændrer dog ikke på, at de handler sådan. Jeg prøver at gøre hende opmærksom på, at der kan være nogle konsekvenser ved de forslag der bliver stillet - jeg siger på ingen måde, at de konsekvenser er retfærdige eller at hun skal bøje sig. Jeg siger bare, at det er risikoen. Hun må vælge at gøre, som hun nu vil - jeg vil bare gerne opfordre til at tage det hele med i overvejelserne, inden man i øjeblikkets vrede handler med følelserne.

Jeg tror vi alle er enige, og der er nok ikke nogen, der mener, at hundene skal have lov til at løbe frit omkring i nabolaget - det drejer sig vel bare om, at Lina får mest mulig viden at basere en beslutning på ..?

MVH

Thomas

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 171
Fra  LichtenbergPress Skrevet kl. 14:57
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:02

Thomas Bang Petersen:
Jeg tror vi alle er enige, og der er nok ikke nogen, der mener, at hundene skal have lov til at løbe frit omkring i nabolaget - det drejer sig vel bare om, at Lina får mest mulig viden at basere en beslutning på ..?

Helt klart :)

Men vil nok sige at hvis det var min grund så vil jeg øve i at bygge fælder til når jeg skal ud og jage.... :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:03

Naboen skal holde sine hunde på sin grund og du skal holde dine katte hos dig på din grund. For katte er lige så irriterende at have rendende.

Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 15:27

Det 3. forslag skal være et ALLER sidste alternativ - det fik jeg måske ikke gjort klart. I øvrigt tror jeg aldrig selv at jeg ville gå så vidt, at jeg ville indfange hundene. Den eneste grund til at jeg nævner den 3. løsning er fordi jeg netop læste en mere eller mindre bizar artikel, hvor en haveejer netop brugte denne løsning og havde loven på sin side:/

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 15:30

Selvom det i bund og grund ikke er dig, der skal sørge for at hundene holder sig på ejerens matrikel så er der jo også den mulighed at du anskaffer dig noget, der holder dem væk. Er er en hæk kan du sætte et trådhegn op indtil naboen. Det synes at være ærgerligt at skulle bruge penge på det, men sådan kan det jo være. Jeg har god erfaring med hjortetaksolie - også overfor katte og rådyr. Det anvendes langs skellet. Det kan fås hos Matas. Du kan evt. prøve at se lidt på nettet om det.

Det kan som sagt synes irriterende at det er dig, der skal ty til sådan noget, men vi lever jo ikke i den ideelle verden.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 09:47

Normalt er jagthunde utroligt vel trænede, og går ikke sådan lige på katte, høns og lign, uden tegn fra deres ejer, så tror ikke det er jagthunde, men noget din nabo har bildt dig ind.

Men har du en kat og løse høns gående, ville jeg opsætte et dyrehegn ind mod naboen, så holder du jo også dine dyr på egen grund, og problemet er løst begge veje.

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 10:36

Er der andre naboer i området som har samme problem?

Hvis ja, kunne man så ikke gå sammen og få en snak der måske ligger lidt pres på hundeejeren. Måske med et krav om et hunde-sikkert hegn eller på anden måde sikring af hundene.

Hvorfor er det overhovedet vigtigt at det er jagthunde? - Hund har tænder stor som lille med eller uden træning. Hvis ikke hund og ejer er indstillet på at følge reglerne, så må det være ejere og ikke andre området der skal løse problemet.

Dennis

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

hej

jo der er hønsegård, men nogle gange kan vi godt ldie at kæle m høns og tager dem ud, hunde faktisk overfald høns i det øjeblik jeg åbnede hønseskuret.

hundene er politi hunde jagthunde, der bruges af politiet til at finde påkørte dyr osv.jeg er mega glad for hunde og ønsker en selv, men disse hunde tager al lysten fra. Der er tale om 3 jagthunde der sover ude, de er delvis afspærrede fra den ene side af nabohegn men far den anden er der ingen hegn.

Vi bor meeegt ude på landet og det er laangt fra veje så de er umuligt at påkøre disse.

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)