hundene er politi hunde jagthunde, der bruges af politiet til at finde påkørte dyr osv.jeg er mega glad for hunde og ønsker en selv, men disse hunde tager al lysten fra.
Det er typisk ikke politihunde, der bruges til at finde påkørte og anskudte dyr - det er schweiss-hunde, som er med i Schweiss Registret. Dem kan man ringe til, hvorefter de kommer ud med deres hund, og hjælper med at spore dyret. Disse hunde er meget dygtige til den slags, og det kræver en del træning.
For mig at se virker det meget underligt at en schweiss fører skulle opføre sig på den måde - det er folk der virkelig går op i at opdrage hund, og bruger rigtig mange timer på det. Det virker helt forkert, at de skulle opføre sig sådan.
Kan der være tale om den samme race, som typisk bruges til jagthunde og schweisshunde? Den typiske politihund er en schæfer, og dem har jeg aldrig set med på jagt.
Nu kender jeg jo ikke hele situationen, men når du skriver at I godt kan lide at kæle med hønsene, og derfor tager dem ud af hønsegården, hvorefter hundene er der øjeblikkelig for at overfalde hønsene så er den oplagte løsning vel at gå ind i hønsegården og snakke med hønsene i stedet for at lukke dem ud? Igen: det bør ikke være sådan, men den lille ændring kan betyde at I stadig kan holde høns uden hundene overfalder dem.
Som der også er foreslået, så kunne et elektrisk hegn måske være en god løsning - når I bor så langt ude på landet, så får I sikkert diverse landbrugsaviser, her er der nok nogle der reklamerer for hegn. Tag fat i dem og hør om dine muligheder.
MVH
Thomas