Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke rettigheder har jeg med naboens hunde?

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

hej

jeg ahr talt med naboen mange gange, men nu er jeg ikke sådan der normalt vil skabe konflikter (i virkelig liv:)) og slet ikke med et nabo, det betyder at jeg har spurgt ham pænt hvordan vi kan løse problemet og han sagte at han overvejer at sætte et el hegn....

ja det har manden overvejet i snart 4 år.... hmmm.....ud af 9 høns har jeg kun 3 tilbage hmm....

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har jo adgang til arbejdskraft til en fornuftig pris - har du tilbudt ham hjælp til at sætte hegnet op ??? :-)

I dit sted havde jeg undersøgt lovligheden i at holde saltvandskrokodiller - jeg tror de har smag for uartige hunde. Og hvis du holder dem i snor så de ikke kan nå hønsene, - så kører det jo.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

hej Jørgen

super fed kommentare hvis jeg vidste hvordan man gav stjerne ville jeg ha givet dig 5....

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

jeg mente komentar

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 20:32

hehe tak - du kan bare sende en vingave i stedet - jeg drikker amarone ! :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 20:49

Jeg må indrømme, at jeg ikke tror på at du nogen sinde, får et godt forhold til din nabo. 

Jeg ville tage konsekvensen som følge af hans uansvarlige opførsel og kontakte politiet og høre om du måtte have ret, til at aflive hans dyr, hvis de kommer ind på din egen grund. 

Herefter ville jeg selvfølgelig sørge for at få indhegnet ens egen grund, så man ikke generer ham, med sine egne dyr. 

Eller

Hvis det er en mulighed, så kan man jo også sætte et stød hegn op midlertidigt, indtil hundende har lært at det ikke er deres område. 

Nogen små softguns kan også gøre hundende bange for at komme ind til jer, de skal selvfølgelig ikke være så kraftige at de skader hundende, men blot giver dem en forskrækkelse. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:16

parterapeuten:
hundene er politi hunde jagthunde, der bruges af politiet til at finde påkørte dyr osv.jeg er mega glad for hunde og ønsker en selv, men disse hunde tager al lysten fra.

Det er typisk ikke politihunde, der bruges til at finde påkørte og anskudte dyr - det er schweiss-hunde, som er med i Schweiss Registret. Dem kan man ringe til, hvorefter de kommer ud med deres hund, og hjælper med at spore dyret. Disse hunde er meget dygtige til den slags, og det kræver en del træning.

For mig at se virker det meget underligt at en schweiss fører skulle opføre sig på den måde - det er folk der virkelig går op i at opdrage hund, og bruger rigtig mange timer på det. Det virker helt forkert, at de skulle opføre sig sådan.

Kan der være tale om den samme race, som typisk bruges til jagthunde og schweisshunde? Den typiske politihund er en schæfer, og dem har jeg aldrig set med på jagt.

Nu kender jeg jo ikke hele situationen, men når du skriver at I godt kan lide at kæle med hønsene, og derfor tager dem ud af hønsegården, hvorefter hundene er der øjeblikkelig for at overfalde hønsene så er den oplagte løsning vel at gå ind i hønsegården og snakke med hønsene i stedet for at lukke dem ud? Igen: det bør ikke være sådan, men den lille ændring kan betyde at I stadig kan holde høns uden hundene overfalder dem.

Som der også er foreslået, så kunne et elektrisk hegn måske være en god løsning - når I bor så langt ude på landet, så får I sikkert diverse landbrugsaviser, her er der nok nogle der reklamerer for hegn. Tag fat i dem og hør om dine muligheder.

MVH

Thomas

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

hej

det er dansk hønsegårdshund race større end schæfer.

Jo men derfor har man kæledyr så amn kan kæle med disse og lære verden at kende.Vi er en familie med katte, høns kaniner og vi mener at alle dyr skal have kærlighed også høns...det er en fantastisk dyr at kæle med høns....:)

den gode nyhed er, at naboen har spærret sine 3 hunde i en lade så de er ikke ude mere... det er jo fantastisk.. men nu kommer hunde ikke ud, så vi har et andet problem, hunde skal jo luftes.....og naboen er aldrig hjemme, så hvia de ikke kommer ud iløbet af 3 dage, må vi ringe til dyrværnet.... eh

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 11:43

parterapeuten:

Hej

er der nogle kloge folk eller jurister her der kan råde mig?

Jeg bor i et hus med have. NAbo har 3 jagthunde, der hele tiden kommer på vores teritorium, skrammer vores børn, fanger katte og dræber vores høns, havd er vores rettigheder.

Naboens forklaring er.. i det er jo jagthunde!

hvad kan man gøre når hunden dræber kyllinger, og katte? Og vedkommende synes ikke at han skal betale noget?

Lina

Der findes en række regler på denne side:

http://www.kreds70.dk/Nyttigviden/Loveomkringhunde/tabid/92/language/da-DK/Default.aspx

Citat: "Aflivning af hunde må kun foretages af dyrlæger, slagtere, personer med jagttegn eller andre personer, der har modtaget uddannelse i slagtning eller aflivning"

Jeg troede ikke en slagter måtte aflive en hund.

CItat: "Nedskydning eller andet direkte drab af dyret må dog kun anvendes, når besidderen i forvejen og inden for det sidste år er blevet advaret."

Citat: "Hvis besidderen er ukendt, kan en advarsel indeholdende en kort beskrivelse af hunden ske gennem et på egnen udbredt dagblad. Det er dog ikke nødvendigt at udsende en advarsel, hvis hunden angriber andre husdyr eller er til fare for mennesker (eller ejendom)"

Det er vist godt disse love og regler ikke er mere kendt :-)

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

hej

min morale kunnne ikke tillade at skyde en hund.. desværre.... selv om jeg ahr advaret ejeren...

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)