Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke rettigheder har jeg med naboens hunde?

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Hej

er der nogle kloge folk eller jurister her der kan råde mig?

Jeg bor i et hus med have. NAbo har 3 jagthunde, der hele tiden kommer på vores teritorium, skrammer vores børn, fanger katte og dræber vores høns, havd er vores rettigheder.

Naboens forklaring er.. i det er jo jagthunde!

hvad kan man gøre når hunden dræber kyllinger, og katte? Og vedkommende synes ikke at han skal betale noget?

Lina

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:53

Meld det til Politiet.

Reglerne omkring hunde findes i den lokale politivedtægt og i Hundeloven.  Dine høns vil nok være glad for at du ser på § 8....

/Henrik

Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 149
Fra  Web Republic Skrevet kl. 21:56
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 01:31

Naboen med hundene er uansvarlig, og bør omgående anmeldes til politiet. Medmindre i kan føre en god dialog på et assertivt niveau. Det kan godt være problematisk at være uvenner med sine naboer, så hvis i kan løse problemerne selv, så vil det helt sikkert være at fortrække. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:32

parterapeuten:
Naboens forklaring er.. i det er jo jagthunde!

Nok det bedste argument jeg har hørt, og tror bestemt at det holder i retten. EJ for sjov.

Men jeg forstår udemærket dit problem. Og de gener det giver. For det er noget forbandet svineri af naboen, så er den ikke længere.

Vil han ikke høre, så sammel beviser, og tag til politiet. For det er vigtigt at der er beviser i disse sager, og aller helst en video, med hundene. Da det ellers kan være svært at bevise noget. Hvorfor politiet ikke gør andet end at undersøge sagen og henligge den.

/Kenneth

Men ellers giver jeg de andre ret.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Hej

jeg handler ud far deres råd, taler først m naboen og derefter politiet og så skal vi spise vores kylling...

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 14:15

Jeg ved ikke med hunde, men hvis der kommer katte ind på din grund gentagende gange, så må du indsamle den/dem og få en dyrlæge til at aflive dem -efter du har advaret ejeren. Men jeg tror jeg ville gøre følgende:

1. tage en alvorlig snak med naboen

2. indsamle bevis og videregive sagen til politiet.

3. give ejeren endnu en advarsel og gøre det klart, at hundene bliver aflivet hvis de igen kommer ind på jeres grund.

Held og lykke!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:23

Den lovmæssige del skal jeg ikke kunne udtale mig om, men der er et par vinkler som bør tages med i betragtningen; vi er enige om, at naboen bør have styr på sine hunde, har han ikke det, så må han hegne grunden ind. Jeg kan ikke forstå, det ikke allerede er sket, da der jo er risiko for, at hundene render ud på vejen og bliver kørt ned.

Mht. børnene kunne man tage en helt anden vinkel på situationen og lære dem at være glade for hunde. Nu skriver du det er jagthunde, så jeg tænker enten noget tysk korthår/ruhår, labrador, retriever og lign. - altså ikke de "farlige" hunde (og den sti skal vi nok ikke ned ad ...) Hvis nu børnene lærer hundene at kende, så bliver de ikke bange for dem - og de slipper for måske at være bange for hund resten af livet.

Mht. høns, så kan det lyde som om, de også er fritgående (siden hundene kan få fat i dem) - der kan I overveje en hønsegård, som kunne stoppe det problem (I risikerer også besøg af en ræv, som ikke er mere venlig end hundene).

Kattene er der nok ikke så meget at gøre ved - når man har kat ved man også, at de ikke holder sig inde på matriklen, ligesom de kan rende ud på en vej og blive kørt over, kan de på deres tur møde en hund.

Misforstå mig ikke - jeg er enig i, at der skal være styr på hundene, det er ens pligt som hundeejer. Nu har vi blot fået konstateret, at der ikke er så meget styr på dem, som der bør være, og så må vi forholde os til det. Jeg vil som mange andre mene, at sidste udvej er en anmeldelse - det kan i værste fald give værre gener end et par løse hunde ... :o(

Der er bare nogle løsninger som - hvis begge parter er indstillet på det - kan fungere bedre end en anmeldelse.

MVH

Thomas
(som selv har hund, og har haft kat)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jonasjaco:

3. give ejeren endnu en advarsel og gøre det klart, at hundene bliver aflivet hvis de igen kommer ind på jeres grund.

Det mener jeg så er den dårligste løsning - den vender begge veje, det betyder også at deres nabo kan aflive deres kat(te) hvis de kommer ind på hans grund. Dobbelt op på døde dyr er også dobbelt op på benzin til bålet. Og det er et bål, der meget hurtigt løber løbsk ...

MVH

Thomas

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)