Umiddelbart vil jeg tro at målgruppen er kvinder (og så kan man sikkert gøre det mere konkret ). Jeg forestiller mig at de kvinder, der bruger tid på at lave kager, er bløde, søde og farverige kvinder. Derfor skal du måske kigge på farverne og kanterne på dit site. Det virker meget hårdt og mandigt lige nu.
Har du set dig omkring på nettet, for at få lidt inspiration fra andre lande? Se fx. denne kagebutik fra England: http://www.thecakestore.co.uk/
Held og lykke med dit projekt! Jeg bliver helt lækkersulten
Jeg kan godt li navnet på siden og produktsortimentet, men så stopper det også her. Designet og den standard brugerflade der er på sitet får mig til at hoppe hurtigt videre. Jeg kunne måske lidt forstå det, hvis du solgte skruer eller andet teknisk, men det er jo kreative mennesker der køber dine produkter, og så skal der altså en helt anden købsoplevelse til.
Bedste råd vil være at få fat i en webdesigner der kender systemet du bruger, og få ham til at lave noget rigtig eyecandy.
Tak for svar. nej - ikke rigtigt lavet nogen markedsundersøgelse på kundegruppen. Dog er min frue helt vild med dette - og hun kan godt lide designet. Kan være hun ikke har nogen smag :-)
kan være jeg skal finde ud af at lave dem mere bløde kurver og måske søge lidt inspiration fra udlandet.
Konkurrenterne herhjemme har heller ikke de vildt fanzy sider.
Hvad vil du mene - betyder design på siden meget i forhold til om kvinder køber det ??
Altså - blev så glad da jeg læste den første linie :-) Du har ret i alt er standard - problemet er bare - bliver ideen ikke rigtigt til noget (selvom stort varelagere er købt ind) - så er det træls at have spyttet 50.000 efter et design...
Kunne man eventuelt komme med en masse foreslag til, hvorledes produkterne kunne anvendes ? For at tillokke de kreative mennesker - så de kan se, hvordan produkter bliver brugt ??
Skal siden gøres mere personligt fordi det er til kreative mennesker - evt. med billeder af os igang med at bruge prdukterne ?
Tak for svar. nej - ikke rigtigt lavet nogen markedsundersøgelse på kundegruppen. Dog er min frue helt vild med dette - og hun kan godt lide designet. Kan være hun ikke har nogen smag :-)
kan være jeg skal finde ud af at lave dem mere bløde kurver og måske søge lidt inspiration fra udlandet.
Konkurrenterne herhjemme har heller ikke de vildt fanzy sider.
Hvad vil du mene - betyder design på siden meget i forhold til om kvinder køber det ??
Design betyder meget, især når man henvender sig til kvinder. Nu kan jeg ikke tale på vegne af alle kvinder og jeg taler heller ikke på vegne af mig selv, men jeg har erfaring inden for internetsalg til kvinder, og her blev jeg mødt med at mange kvinder føler sig utrygge på nettet. Det er derfor vigtigt at du får dem til at føle at det er et troværdigt sted de er, når de handler hos dig. Ellers tager de simpelthen ikke kortet op af lommen.
Jeg vil foreslå at du undersøger hvem din målgruppe er, og indhenter inspiration fra sites i udlandet. De er ofte et skridt eller to længere fremme end os her i lille Danmark