Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har fået et godt (seriøst) tilbud fra Afrika...

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Indlæg ialt: 952
Fra  Throw-in Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,8 stjerner givet af 4 person

Jeg laver bl.a. fodbold indkasttræning i min virksomhed http://www.throwin.dk/indkasttraening.htm

og jeg har i den forbindelse fået et tilbud fra en afrikansk klub.

De kan godt betale min løn dernede, men har ikke råd til at betale min rejse m.m.

Jeg har tænkt mig at søge sponsorer til turen, men jeg har flere spørgsmål til Jer:

Har I nogle Idéer til hvordan jeg skaffer sponsorer?

Hvordan er det rent skatteteknisk - skal jeg betale skat af et sponsorat?

Kan en kultur-udveksling med indkasttræning til Afrikanere være interessant for medierne?

De bedste hilsner

Thomas Grønnemark

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 23:28

Hej Thomas,

Det lyder super spændende.

1. Jeg ved at bold.dk har lavet en kenyansk version af deres fodboldside, der hedder Futaa.com - du kan læse lidt om deres projekt her: http://mediawatch.dk/artikel/bolddk-investerer-i-kenyansk-fodboldsite. Måske kunne de være interesserede?

2. Det spørgsmål må jeg hellere overlade til en mere kyndig på området.

3. Ja, det mener jeg absolut. Kulturelle inputs er altid spændende, og det kunne sandsynligvis være endnu mere interessant for medier, der dækker danske klubber som eksempelvis FC Midtjylland, der har talentfabrikker / fodboldskoler i Afrika.

Det var overordnet en meget dansk fortolkning på dine svar. Jeg håber dog, at det kan bruges.

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 23:51

Thomas Grønnemark:
De kan godt betale min løn dernede, men har ikke råd til at betale min rejse m.m.

Men hvis det ikke kan svarer sig at tage derned på den løn du får fra dem, hvordan kan det så svarer sig så du får overskud, eller vil turen være en underskudsforretning? I så fald gør du det så bare for oplevelsen?

Det lyder pisse spændende! Håber det kommer til at lykkes under alle omstændigheder.

Kunne de evt. ikke bruge nogle af de penge du vil få i løn på at købe dig en billet?

Du blive sikker på de betaler dig - De ved at du kommer derned! WIN - WIN! :D

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 96
Fra  Studiekorrektur.dk Skrevet kl. 00:11

Jeg tror godt medierne kunne have interesse og med lidt held ville et medie måske bytte en billet for en god historie m.m. ?

Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Indlæg ialt: 952
Fra  Throw-in Skrevet kl. 09:33

Casper Lohse:

Hej Thomas,

Det lyder super spændende.

1. Jeg ved at bold.dk har lavet en kenyansk version af deres fodboldside, der hedder Futaa.com - du kan læse lidt om deres projekt her: http://mediawatch.dk/artikel/bolddk-investerer-i-kenyansk-fodboldsite. Måske kunne de være interesserede?

2. Det spørgsmål må jeg hellere overlade til en mere kyndig på området.

3. Ja, det mener jeg absolut. Kulturelle inputs er altid spændende, og det kunne sandsynligvis være endnu mere interessant for medier, der dækker danske klubber som eksempelvis FC Midtjylland, der har talentfabrikker / fodboldskoler i Afrika.

Det var overordnet en meget dansk fortolkning på dine svar. Jeg håber dog, at det kan bruges.

@Casper - tak for tippene - det går jeg lige videre med Big Smile

@Kevin - Ja det vil da være godt med en god indtjening - men det er ligeså meget for oplevelsens skyld og for at se hvor meget jeg kan rykke tingene dernede rent fodboldmæssigt - Jeg har aldrig været i Afrika Big Smile

@Jacob - Det kunne være fedt hvis der er nogle medier der kunne være med til at financiere turen - tak for forslaget Big Smile

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 09:42

Jeg er enig med Jacob. Kontakt et nyhedsmedie og få en aftale i hus. Derved får du både rejsen og omtale om din virksomhed.

Glæder mig til at høre mere om dit projekt :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:59

Nu ved jeg ikke lige hvor i Afrika det er at du skal hen, men hvis der er en dansk ambassade i landet kunne du jo bede ambassadøren om at tale din sag for den lokale Danida delegerede, de betale oftest rejser til personer til Afrika der kan være med til at skabe noget vedvarende udvikling for landet.. Og så kunne den jo blive lavet til en god historie til nyhederne eller DR2, som så også kunne være med til at betale en del af udgifterne...

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Thomas

Du får alletiders mulighed for en stor oplevelse / ferie 

muligheden for at du også kan lære noget nyt, du kan bruge videre i din virksomhed. 

samt muligheden for at promovere det i medierne

Derudover får du løn.

Alligevel synes du en sponsor ville være rar - det er sku i mine øjne for cheap.

Kom nu ud over stepperne, og ta en minimal chance selv Smile

Der er sku snart en tendens til at alle skal have sponsorer for selv den mindste fis de skal slå.

Sorry hvis det lyder meget negativt, bliver bare irriteret over gratis tendensen/ zero risk.

Tilmeldt 7. Aug 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 10:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Satme et godt indlæg Jesper!!!

100 % enig!

Jeg var i Kenya her i marts til 5000 kr. tur/retur.... hvis du ikke selv kan betale det... hvem så? 

Skulle du være så "heldig" at få betalt rejsen derned..... bør du skamme dig, hvis du også tager løn for at være der!

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 10:20

Er enig med Jesper Laugesen og glad for at jeg ikke er den eneste med den tanke.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)