Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S, ApS - what the..

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er indstillet på at eje de ting i dette selskab 50/50. Er det så den bedste løsning (so far) at stifte S.m.b.a.?

Og kan man så lave en struktur der så hedder fx.

TACK Group som ejer af:

    - Sol Bilforhandler

    - Måne Privat vuggestue

    - Venus Boghandel

?

Og hvorledes forholder det sig med CVR/SE-numre - og koster det også afgift i virksomhedsstiftelse for de underliggende virksomheder i TACK Group smba?

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thasje,

Efter at have læst tråden så vil jeg lige give mit råd til jer.

I kan i starten lave et I/S med en 50/50 fordeling og bliver dette en succes, så kan i på sigt lade dette omdanne. Denne løsning vil kun anbefales såfremt i ikke har til et ApS til kr. 80.000. (40.000 hver).

Hvis i har til et ApS så kan dette anbefales at lave her og nu og fravælge revisionspligten så omkostningerne holdes nede, men stadig købe hjælp til opstillingen så i overholder kravene for regnskaber der indsendes til E&S.

Hvad angår holdingselskab henover jeres driftsselskab så kan dette godt vente til i har set hvordan det går og kan laves ved en skattefri ombytning så i ikke skal have penge op af lommen. Her vil det rent økonomisk være smartest at vente til i eventuelt vil starte det nye projekt op.

Mvh.

Morten

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Kertész:

Hej Thasje,

Efter at have læst tråden så vil jeg lige give mit råd til jer.

I kan i starten lave et I/S med en 50/50 fordeling og bliver dette en succes, så kan i på sigt lade dette omdanne. Denne løsning vil kun anbefales såfremt i ikke har til et ApS til kr. 80.000. (40.000 hver).

Hvis i har til et ApS så kan dette anbefales at lave her og nu og fravælge revisionspligten så omkostningerne holdes nede, men stadig købe hjælp til opstillingen så i overholder kravene for regnskaber der indsendes til E&S.

Hvad angår holdingselskab henover jeres driftsselskab så kan dette godt vente til i har set hvordan det går og kan laves ved en skattefri ombytning så i ikke skal have penge op af lommen. Her vil det rent økonomisk være smartest at vente til i eventuelt vil starte det nye projekt op.

Mvh.

Morten

 

Hej Morten! Så du anbefaler på ingen måde at starte s.m.b.a. op? Hvad er begrundelserne for at holde sig fra denne selskabstype?

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra København
Tilmeldt 1. May 08
Indlæg ialt: 18
Fra  BizBuilder Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

medmindre i er helt sikre på at alle disse forretningsområder bliver til noget er der ingen grund til at lave det så kompliceret. 

Jeg må også indrømme at jeg tror mest på at man fokusere - det der med at jonglere rundt med mange forskellige projekter samtidig kræver masser af erfaring og kapital...

Hvis jeg var jer ville jeg starte med en enkel enhed eksempelvis s.m.b.a og så se hvordan det hele spænder af.

Og ja det koster afgift hver gang man stifter et selskab. Ligesom der er afgifter på ændringer  man foretager henad vejen.

Pas på med at vikle jer selv ind i for meget administration og jura - keep it simple!

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Som sagt - vi tager det hele ét skridt af gangen.

Første projekt opstartes : stabiliseres og drives

Når dette er gjort så kommer andet projekt.

Vi starter ikke 5 ting op på samme dag - først når der er overskud i mentalitet og ressourcer stifter vi projekt nr. 2 og derefter 3. og såfremdeles.

Det eneste jeg efterspørger er bare hvad der er den smarte løsning i dette. For det ville være piværgeligt når vi skulle oprette projekt nummer to at vi skal betale xxxx kr for noget vi kunne have undgået ved at have valgt en anden løsning _nu_

S.m.b.a der ejer:

 - Projekt 1

Er det ikke at holde det simpelt, men stadig holde muligheden åben for at S.m.b.a. en dag også kommer til at eje - Projekt 2?

Og hvad koster stiftelsen af smba (og koster stiftelsen af undervirksomheden så samme beløb oveni?)

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra København
Tilmeldt 1. May 08
Indlæg ialt: 18
Fra  BizBuilder Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

thasje:
Er det ikke at holde det simpelt, men stadig holde muligheden åben for at S.m.b.a. en dag også kommer til at eje - Projekt 2?

Jeg forstår ikke hvad du mener...

Jeg vil anbefale dig at tage fat i E&S se http://www.eogs.dk/sw21268.asp de kan svare dig på str. af afgifter.

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

mikael thiesen:
Jeg forstår ikke hvad du mener...

Kan vi oprette et firma som et S.m.b.a? (Det går jeg ud fra du siger "ja" til)

Kan dette S.m.b.a. stå som ejer af et underliggende selskab? (Venus boghandel)

På denne måde (ser det i hvert fald på skrift) ikke synderligt besværligt ud. Og det holder vel muligheden åben for at vi en dag stifter Måne Plejeinstitution som så også ejes af S.m.b.a.?

Dvs at engang i fremtiden (lad os sige om et år) så ejer s.m.b.a.:

- Venus boghandel

- Måne plejeinstitution

Er det en måde at gøre det på? (og er den klog?)

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra København K
Tilmeldt 27. Jan 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Udfra dine indlæg vil vi gerne være jer behjælpelige med noget rådgivning og sparring, hvis I har brug og behov for det.

Vi vil derfor i givet fald gerne tilbyde et uforpligtende møde med jer på vort kontor, Skindergade 38, 2, 1159 København K.

På et evt. møde vil undertegnede deltage med reg. revisor Kent Nymark.

I er meget velkomne til at kontakte os.

Med venlig hilsen
Sonny Kovacs

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

thasje:

Kan vi oprette et firma som et S.m.b.a? (Det går jeg ud fra du siger "ja" til)

Det kan I sagtens, desværre har S.m.b.a selskabsbetegnelsen et lidt blakket ry som højst sandsynligt vil smitte af på hvordan jeres samarbejdspartnere og kunder ser jer. Vi ville f.eks. sandsynligvis forlange en personlig kaution på en ordre fra et S.m.b.a.

En anden ting der er vigtig, omkring ApS er at det ikke koster 80K, men at der skal være 80K tilstede i virksomheden. Så hvis I f.eks. går i banken og for en bank-garanti på pengene, så ville I formendtligt kunne oprette et selskab ud fra det.

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
En anden ting der er vigtig, omkring ApS er at det ikke koster 80K, men at der skal være 80K tilstede i virksomheden. Så hvis I f.eks. går i banken og for en bank-garanti på pengene, så ville I formendtligt kunne oprette et selskab ud fra det.

Nu tænker jeg bare desperat. Men kan jeg tilføre en privat bil der er over 80.000 værd til virksomheden?

Og hvordan forholder det sig med banken osv.? At de stiller garantien for de 80.000 giver vel netop muligheden for at vi også kan få -80.000kr hvis alt går galt, eller hvordan?

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)