Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S, ApS - what the..

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thajse,

Min manglende erfaring inden for S.m.b.A gør at jeg ikke vil kunne give dig et råd indenfor dette. Jeg ved hvad det er, men har ikke arbejdet med dem og dermed ikke opbygget erfaring med området.

Morten

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:12

Bankgarantien er selvfølgeligt noget I/du hæfter for personligt. Så kan du jo give banken sikkerhed i bilen, for garantien på 80K. De skal selvfølgeligt havde lidt for det. Men på den måde mindre bøvlet end hvis firmaet skal eje din bil.

Fra København
Tilmeldt 1. May 08
Indlæg ialt: 18
Fra  BizBuilder Skrevet kl. 13:21

Det er svært at finde ordentlig information om selskabsformen, hvilket hænger sammen med E&S uvilje imod selskabformen.

Da der ikke er krav til selskabskapital og ingen regnskabspligt kan det offentlige ikke holde øje med hvad der foregår i selskaber udformet som smba.

Men eksempelvis er TRYG (Tryghedgruppen smba) et S.M.B.A og det er vel ikke som sådan et selskab man mistænker for urent trav...

Jeg tror ikke på at i vil opleve problemer i forhold til samarbejdspartnere, som skrevet i denne tråd og mener heller ikke selskabsformen har et blakket ry især fordi selskabsformen stort set er ukendt.

I kan sagtens begynde med at have jeres aktiviteter i et enkelt regi og så efterhånden dele dem ud i datterselskaber når det er relevant..

Held og lykke med at nå dertil...

Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 13:31

SMBA er en smart virksomhedsform, dog er der problemer med, som en anden nævner, Eogs uvilje med selskabsformen, og ligeledes er der det halvdårlge ry som SMBA har. Om det er fortjent er så en helt anden snak.

Inkasso- inkasso

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 13:32
I er bare for gode!

Jeg har lidt at gå videre med nu:-) tak skal I have for hjælpen:)

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:36

Der har tidligt været diskutteret stolpe op og ned, her på Amino om S.m.b.a. selskaber, og det er tydeligt der er to foreskellige lejre, dem der synes det sender et dårligt signal og dem der ikke gør.

Det er lidt svært at sige noget om hvor store en del der mener at S.m.b.a. har et blakket ry, men det er helt sikkert at det eksisterer som holdning blandt en del mennesker, og giver mulighed for problemer.

I disse finanskrise tider med mange konkurser, så tror jeg ikke folk er blevet mindre emsige med at sikre deres tilgodehavender.

Prøv evt. at søge på det. Jeg tror næsten alle aspekter omkring emnet har været belyst.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Skal det her spam ikke snart stoppes.

Det er samme tekst hver gang, og på ingen måde produktiv!

Sorry..tænker her på Nymark Christensen indlæg.

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 13:41
Ah okay:)

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:44

Nej..slet ikke..fint at du spørger.....og mit angreb er ikke møntet mod dig på ingen måde.

SMBA er en udmærket selskabsform....og trods et blakket ry..måske.

Det er jo ikke selskabsformen, der er afgørende...men personerne bag ved, og om disse er

seriøse.

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 13:49
Jeg sælger intet produkt i form af fysiske varer. Jeg leverer en ydelse til firmaer til en meget lille pris. Mener de ikke udbyttet er givende kan de stoppe tjenesten. Jeg stiller således ingen garantier og kam derfor heller ikke rigtigt skuffe på andet end den teknik der ligger bag. Ændrer det noget? Beklager rodet tekst, men skriver fra iPhone nu:-)

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)