Mig og en ven vil gerne starte en webshop, der sælger digitale gamecards. Et gamecard er et kort med en talkode, som kan give fordele for spilleren i div. spil (xbox live, WoW osv.) Vi regner med selv at hoste, og bruge magento. Betalingen lader vi gå igennem paypal. Da leverandøren af de digitale gamecards bliver hostet i USA, er vi lidt i tvivl om toldreglerne. Der er ikke tale om nogen fysisk vare, men derimod en email med talkoden. Vi er i tvivl om der skal told på, da USA jo ikke er en del af EU. Jeg har prøvet af søge lidt på sitet, hvor jeg har set i en tråd, at software går ind som en ydelse og ikke er toldberettet, men passer det og går talkoder i det hele taget ind som software? Vi regner slet ikke med at have en omsætning på 50.000 om året, og så skulle man ikke være momsberettet, men er der så andre gebyrer man skal betale? Vi er også i tvivl om hvordan vi aflønner os selv. Skal vi betale penge til skat? Og hvis vi skal, hvor mange penge så? På forhånd tak fordi du gider at tage dig tid til at læse vores spørgsmål. hilsen Thomas. |
Purtsam:Jeg har prøvet af søge lidt på sitet, hvor jeg har set i en tråd, at software går ind som en ydelse og ikke er toldberettet, men passer det og går talkoder i det hele taget ind som software?
Jeps det er korrekt!
Purtsam:Vi regner slet ikke med at have en omsætning på 50.000 om året, og så skulle man ikke være momsberettet, men er der så andre gebyrer man skal betale
Nej
Purtsam:Vi er også i tvivl om hvordan vi aflønner os selv. Skal vi betale penge til skat? Og hvis vi skal, hvor mange penge så?
Når I er to om firmaet er I teksnisk set et et I/S. I skal hver selvangive jeres halvdel af et oversskuddet på hver jeres selvangivelse. Hvis I vil afregne skatten løbende skal I ændre jeres forskudsregistrering med et beløb svarende til den enkeltes andel af overskuddet. SKAT vil da sende girokort.
/Henrik