Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål ang. webshop og import

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig og en ven vil gerne starte en webshop, der sælger digitale gamecards. Et gamecard er et kort med en talkode, som kan give fordele for spilleren i div. spil (xbox live, WoW osv.) Vi regner med selv at hoste, og bruge magento. Betalingen lader vi gå igennem paypal.

Da leverandøren af de digitale gamecards bliver hostet i USA, er vi lidt i tvivl om toldreglerne. Der er ikke tale om nogen fysisk vare, men derimod en email med talkoden. Vi er i tvivl om der skal told på, da USA jo ikke er en del af EU. Jeg har prøvet af søge lidt på sitet, hvor jeg har set i en tråd, at software går ind som en ydelse og ikke er toldberettet, men passer det og går talkoder i det hele taget ind som software?

Vi regner slet ikke med at have en omsætning på 50.000 om året, og så skulle man ikke være momsberettet, men er der så andre gebyrer man skal betale?

Vi er også i tvivl om hvordan vi aflønner os selv. Skal vi betale penge til skat? Og hvis vi skal, hvor mange penge så?

På forhånd tak fordi du gider at tage dig tid til at læse vores spørgsmål.

hilsen Thomas.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:36

Purtsam:
Jeg har prøvet af søge lidt på sitet, hvor jeg har set i en tråd, at software går ind som en ydelse og ikke er toldberettet, men passer det og går talkoder i det hele taget ind som software?

Jeps det er korrekt!

Purtsam:
Vi regner slet ikke med at have en omsætning på 50.000 om året, og så skulle man ikke være momsberettet, men er der så andre gebyrer man skal betale

Nej

Purtsam:
Vi er også i tvivl om hvordan vi aflønner os selv. Skal vi betale penge til skat? Og hvis vi skal, hvor mange penge så?

Når I er to om firmaet er I teksnisk set et et I/S. I skal hver selvangive jeres halvdel af et oversskuddet på hver jeres selvangivelse. Hvis I vil afregne skatten løbende skal I ændre jeres forskudsregistrering med et beløb svarende til den enkeltes andel af overskuddet. SKAT vil da sende girokort.

/Henrik

Tilmeldt 20. Aug 11
Skrevet kl. 19:53

Henrik Koudahl:
Når I er to om firmaet er I teksnisk set et et I/S. I skal hver selvangive jeres halvdel af et oversskuddet på hver jeres selvangivelse. Hvis I vil afregne skatten løbende skal I ændre jeres forskudsregistrering med et beløb svarende til den enkeltes andel af overskuddet. SKAT vil da sende girokort.

Hvordan selvangiver vi det så? Hvor får man selvangivelsen fra, og hvor skal den sendes hen?

Mht. til firmaet, skal det så registreres, selvom vi ikke skal betale moms? Og hvad med CVR? Kan man overhovedet få det hvis man ikke er momsberettet?

Mange tak for hjælpen Henrik og alle jer andre derude, det er meget værdsat.

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 697
Fra  Blackface.dk Skrevet kl. 19:57

smid gerne lige en PB til mig tak Purtsam

Blackface.dk -> Billig blackmask

Tilmeldt 20. Aug 11
Skrevet kl. 22:57

Kan vi overhovdet registrere et I/S, hvis vi ikke er 18 år gamle, hvis vi endelig kan det, og ikke har omsætning for mere end 50K, skal vi så betale moms?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)