Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En sjov tanke... om SSF politik

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:
Nu er jeg jo iværksætter og arbejdsgiver med konsulenter som kører ud og ind af KBH hver eneste uge, stort set året rundt og er derfor direkte berørt af problematikken - Som så ufatteligt mange andre virksomheder i landet som har kunder og relationer i hovedstaden.

Hvis det ikke spiller nogen rolle for dig - så vær da ligeglad - så kan det være vi andre kan komme ind og ud af byen uden at skulle spilde 1 time ekstra på det hver gang.

Men Ronni brug dog den offentlige transport, som du åbenlyst synes er bedre. Odense H -> København afgår 2 gange i timen og tager cirka 1½ time til København H. Herfra kan du tage S-tog to stop til Nørreport, hvor du kan fange en Metro. Selv hvis du tager taxa fra København H har du sparet penge i forhold til egen bil...

Men hov... du kører ind og af København 'hver uge' og ikke 'hver dag'. Så københavnerne skal altså betale fem gange så meget for at køre ind og ud af deres egen by, som du skal, for at løse et problem du ønsker løst?!

Som tidligere pendler mellem Aarhus <-> København med DSB, så ville jeg i stedet foretrække anlægsinvesteringer i den her elektriske bane (eller hvad f..... den hedder) mellem Sjæland og Jylland, så man kunne springe Fyn over hvor der bor under 10% af Danmarks befolkning. Det får mig dig ikke til at hoppe med på vognen i en valgkamp, for det ville være tåbeligt at sætte sin stemme ud fra trafikpolitik. Trafikpolitik bør være langsigtet og gennemtænkt - altså præcis det modsatte af politikere i en valgkamp.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 20:55

Men pointen er vel at den offentlige trafik har fået skåret så mange tilskud væk de sidste 11 år så det ikke er særligt attraktivt at benytte sig af den offentlige trafik pga. økonomi - Det er faktisk ofte billigere i bil.

Dertil kommer så at det er mindre fleksibelt og når du skal kører rundt til kunder osv. er det langt fra ideelt.

Hvis nu betalingsringen kommer og den kollektive trafik pris falder med 33% som modvægt - så vil det rent økonomisk være mere interessant.

Vi kan jo ikke bare bygge 2-3 ekstra baner i hvert spor igennem KBH - Så hvilke langsigtede struktuelle ændringer er det du foreslår?

Ud over metroen ser der ikke ud til at være andet på vej.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 09:07

Ronnikc:
Vi kan jo ikke bare bygge 2-3 ekstra baner i hvert spor igennem KBH - Så hvilke langsigtede struktuelle ændringer er det du foreslår?

Nu har vi lige fået bygget bredere cykelsti her på Nørrebrogade og drukket vores e-coli-bakterie vand, så jeg ville være lidt ked ked af dit forslag :) Da Nørrebrogade som trafikforsøg var helt lukket for privatbilisme var det perfekt for mig, men skabte naturligvis gener for andre - ikke mindst hvor trafikken i stedet blev sendt hen.

Jeg er ikke så kyndig på trafikale forhold og synes i al beskedenhed konkrete planer skal holdes ude af en valgkamp, fordi der så går valgflæsk i det hele. I stedet foretrækker jeg lidt mere 'ekspertvælde' og efterfølgende debat. Jeg får også en Metro-station og dét glæder jeg mig skam til, så der sker noget.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 10:01

Husk at tænke over, at vi betaler 180% i registraringsafgift på bilerne, så betalingsringen er en EKSRTA afgift de vil pålægger samfundet.

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)