Men Ronni brug dog den offentlige transport, som du åbenlyst synes er bedre. Odense H -> København afgår 2 gange i timen og tager cirka 1½ time til København H. Herfra kan du tage S-tog to stop til Nørreport, hvor du kan fange en Metro. Selv hvis du tager taxa fra København H har du sparet penge i forhold til egen bil... Men hov... du kører ind og af København 'hver uge' og ikke 'hver dag'. Så københavnerne skal altså betale fem gange så meget for at køre ind og ud af deres egen by, som du skal, for at løse et problem du ønsker løst?! Som tidligere pendler mellem Aarhus <-> København med DSB, så ville jeg i stedet foretrække anlægsinvesteringer i den her elektriske bane (eller hvad f..... den hedder) mellem Sjæland og Jylland, så man kunne springe Fyn over hvor der bor under 10% af Danmarks befolkning. Det får mig dig ikke til at hoppe med på vognen i en valgkamp, for det ville være tåbeligt at sætte sin stemme ud fra trafikpolitik. Trafikpolitik bør være langsigtet og gennemtænkt - altså præcis det modsatte af politikere i en valgkamp. |
Men pointen er vel at den offentlige trafik har fået skåret så mange tilskud væk de sidste 11 år så det ikke er særligt attraktivt at benytte sig af den offentlige trafik pga. økonomi - Det er faktisk ofte billigere i bil.
Dertil kommer så at det er mindre fleksibelt og når du skal kører rundt til kunder osv. er det langt fra ideelt.
Hvis nu betalingsringen kommer og den kollektive trafik pris falder med 33% som modvægt - så vil det rent økonomisk være mere interessant.
Vi kan jo ikke bare bygge 2-3 ekstra baner i hvert spor igennem KBH - Så hvilke langsigtede struktuelle ændringer er det du foreslår?
Ud over metroen ser der ikke ud til at være andet på vej.