Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En sjov tanke... om SSF politik

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu var mit indlæg ment som en joke, så at alvorden ikke er feset ind kan du mene. Men personligt mener jeg ikke dette er løsningen.

Dem der bor i ringen, og som arbejder i ringen. Vil ikke blive opkrævet noget, (Andet end når de skal ud) og de vil derfor alligevel være der. 

Erhvervsdrivene som arbejder/leverer/yder service etc. indenfor ringen, men som "bor" udenfor ringen, vil alligevel skulle derind. Så deres udgifter vil blot blive lagt på kundens faktura

De eneste man kan ramme er dem der bor uden for ringen, men som arbejder indenfor ringen. Men det er kun folk fra storkøbenhavn hvor det offentlige er hurtigst. Da jeg arbejdet i KBH, og boede i Roskilde, var det IKKE hurtigere for mig at tage det offentlige. Og det er selvom der er en lang strækning hvor toget kan fare afsted vs. at køre på en fyldt motorvej. Hvis man investeret penge i at forbedre det offentlige -også uden for KBH- så ville mange automatisk hoppe på toget, da det er hurtigst og billigst. Det skal der ikke en betalingsring til.

Så for mig at se, der rammer det udelukkende de erhvervsdrivene. Og folk der bor i f.eks. storkøbenhavn. Det er sku ikke løsningen!

Derudover undre jeg mig over, hvordan de vil have det til at virke? En decideret bom vil skabe køer. En løsning hvor der sendes en regning til nummerpladens ejer, vil skabe flere nummerpladetyverier. Og sådan vil der altid være en "løsning" på at undgå betalingen. 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 18:01

Jeg ved godt dit indlæg var en joke, men mit var ikke.

Hvis Ronni havde ret, så ville folk helt indlysende i forvejen tage offentlig transport. 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 01:21

Tjaee nu er prisen på offentlig transport jo steget ganske betragteligt de seneste år så der har man jo opnået den modsatte effekt.

Derudover så der ikke ændret et komma ved problemstillingen i forhold til de trafikale forhold ud og ind af KBH - Det koster kassen for dansk erhvervsliv og der et produktivitetstab som er af en uhyre størrelse.

Her er betalingsringen et bidrag til at skubbe flere væk fra vejene og over på offentlig transport - og samtidig er midlerne øremærket til at sænke prisen på offentlig transport.

Hvis effekten så er at der er mere plads på vejen så tror jeg som sådan at effektivitetsgevinsten alene er det hele værd.

Er det surt hvis nogen bliver ramt på pengepungen - helt sikkert - men det er et bud på en løsning som er slemt tiltrængt og som gavner os alle sammen som helhed bedst og jeg er gudhjælpemig træt af politik hele tiden skal handle om medianvælger teorier og folk der kun kan tænke på egen pengepung og interesser - vi står i en ustabil økonomisk verden og har brug for at vores politikere tager sig sammen og kommer med løsningsmodeller der kan øge effektiviteten i såvel det offentlige som det private og hvis betalingsringen er første skridt i den retning så skal den være velkommen.

Min tid er markant mere værd i arbejde end ved at sidde i kø ind og ud af KBH og store dele af erhvervslivet deler helt sikkert den samme værdisætning på tiden.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 01:53

Ronnikc:

Tjaee nu er prisen på offentlig transport jo steget ganske betragteligt de seneste år så der har man jo opnået den modsatte effekt.

Mener du det der seriøst?

Så må jeg desværre skuffe dig, og sige at månedskort idag koster det samme som i 2008. Der har ikke været prisstigninger på disse, det er udelukkende billetsalget samt klippekort. (Klippekort steg i øvrigt ikke i 2009) 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 03:25

Se på prisudviklingen fra 2000 til 2010 - der er ikke så meget at debatere - det er faktuelt.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 09:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ronnikc:
og jeg er gudhjælpemig træt af politik hele tiden skal handle om medianvælger teorier og folk der kun kan tænke på egen pengepung og interesser

Det er jo heldigvis også dejligt bekvemt at sidde i Odense, og have den holdning til en betalingsring i København.

Men hvis dette bliver en realitet, er det klart at det er så stor en ekstra indtægt til staten, at det ville undre mig hvis man ikke hurtigt finder ud af at der spildes lige så meget tid, og er lige så meget forurening i Aarhus, Odense og Aalborg. Især ved Odense ved jeg af erfaring, at der altid er kø når jeg kører til og fra Jylland, så her er det i hvert fald oplagt at lægge den næste betalingsring.

Nu har jeg kun skimmet forslaget igennem, men det ser ud til at der er afsat "hele" 1 mia. til "Grønne investeringer", hvor det ser ud til at etablering af parkeringsanlæg en en del af dette. Uden at kende de nøjagtige priser på den slags ænlæg, lyder 1 mia. dog ikke af meget, da det trods alt er en hel del anlæg der skal etableres.

Spørgsmålet er så hvor meget tid, og dermed effektivitet, der bliver spildt, når DSB kører med deres rutinemæssige forsinkelser hver gang bladene falder, der er sne, det er for varmt, køreledninger falder ned, der er sporarbejde osv. osv?

Men nu er dette jo kun et enkelt af S/SF's "Fair Løsning", der er heldigvis gjort plads til at alle kommer til at bidrage mere til "festen". Men det ser ud til at især de mennesker der er så priviligerede både at eje bil og bolig, kommer til at yde mest. Om det så er så er fair, og om det i det hele taget løser noget, kan jeg være mere i tvivl om.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 14:17

Der er ingen steder i DK problemet med kø er så stort som i KBH - så noget skal der gøres og jeg er skam i KBH ganske tit og har medarbejdere ditto ganske tit.

Vil jeg betale for at kunne komme hurtigere frem? Ja.

Så enkelt er svaret og det vil det være for en masse virksomheder som kan spare mange penge og få en enorm effektivitetsgevinst hvis trafikken gled bedre.

Så er det fint nok at du personligt for din privat økonomi synes det er trælst - men for erhvervsdrivende som skal bruge tid i kø er det noget lort og det er ikke til at komme uden om.

Så noget skal der ske og jeg har ikke set andre gode idéer - har du?

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 14:23

Niels Henriksen:

The-shop.dk:
Men hva fanden det jo kun rimeligt, vi skal jo alle være med til at finansiere de godt 1,5 mio på overførselsindkomster.

Ja.... og din gratis læge, hospital, politi, brandvæsen, gode rene vand (når det er uden e-coli) osv.

Lad os endelig få en skatte% på 0 men regning på alt... vil gerne se dig trække dit dankort op af lommen hvis din bil brænder og du lige skal betale brandvæsenet for at slukke den.

Jeg har en pulverslukker i bagagerummet, så det no deal, desuden et ret dumt eksempel, jeg har ikke noget mod at bidrage til at alle kan have adgang til rent vand (undtagen københavnerne lige pt) gratis læge, hospital, politi og brændvæsen. Det har ikke noget med overførselsindkomster at gøre.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 18:34

Ronnikc:
Min tid er markant mere værd i arbejde end ved at sidde i kø ind og ud af KBH og store dele af erhvervslivet deler helt sikkert den samme værdisætning på tiden.

Og min pointe er, at du netop ville benytte offentlig transport hvis dette var tilfældet.

Det glade vanvid er, at du - i Odense - har en mening om det her og skal stemme om det. Jeg - i København - cykler alligevel hvor jeg skal hen, så det spiller ingen rolle for mig. Spørgsmålet egner sig ikke til en valgkamp, hvor det i sidste ende bare kommer til at handle om man er for/imod bilister.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 18:48

Nu er jeg jo iværksætter og arbejdsgiver med konsulenter som kører ud og ind af KBH hver eneste uge, stort set året rundt og er derfor direkte berørt af problematikken - Som så ufatteligt mange andre virksomheder i landet som har kunder og relationer i hovedstaden.

Hvis det ikke spiller nogen rolle for dig - så vær da ligeglad - så kan det være vi andre kan komme ind og ud af byen uden at skulle spilde 1 time ekstra på det hver gang.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)