Nu var mit indlæg ment som en joke, så at alvorden ikke er feset ind kan du mene. Men personligt mener jeg ikke dette er løsningen. Dem der bor i ringen, og som arbejder i ringen. Vil ikke blive opkrævet noget, (Andet end når de skal ud) og de vil derfor alligevel være der. Erhvervsdrivene som arbejder/leverer/yder service etc. indenfor ringen, men som "bor" udenfor ringen, vil alligevel skulle derind. Så deres udgifter vil blot blive lagt på kundens faktura. De eneste man kan ramme er dem der bor uden for ringen, men som arbejder indenfor ringen. Men det er kun folk fra storkøbenhavn hvor det offentlige er hurtigst. Da jeg arbejdet i KBH, og boede i Roskilde, var det IKKE hurtigere for mig at tage det offentlige. Og det er selvom der er en lang strækning hvor toget kan fare afsted vs. at køre på en fyldt motorvej. Hvis man investeret penge i at forbedre det offentlige -også uden for KBH- så ville mange automatisk hoppe på toget, da det er hurtigst og billigst. Det skal der ikke en betalingsring til. Så for mig at se, der rammer det udelukkende de erhvervsdrivene. Og folk der bor i f.eks. storkøbenhavn. Det er sku ikke løsningen! Derudover undre jeg mig over, hvordan de vil have det til at virke? En decideret bom vil skabe køer. En løsning hvor der sendes en regning til nummerpladens ejer, vil skabe flere nummerpladetyverier. Og sådan vil der altid være en "løsning" på at undgå betalingen. |
Jeg ved godt dit indlæg var en joke, men mit var ikke.
Hvis Ronni havde ret, så ville folk helt indlysende i forvejen tage offentlig transport.