Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En sjov tanke... om SSF politik

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med SSF's forslag om en betalingsring. Kom jeg til at tænke på, om man må tage betaling for at folk passere éns grund? 

I så fald må der være et meget stort markede, for at købe en grund. Der ligger på betalingringens kant, imellem to kontrol punkter.  Og så sælge måneds abonnementer, til fri passage for 200,- 

Kan jeg bare få 1.000 billister der passere, så er det lige 200.000,- om måneden i indtægt. Så skal der svares skat, men det kan man jo sige er en kompensation for deres mistet indtægt.

Skype-BigSmileSkype-BigSmileSkype-BigSmile

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 23:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis folk "tvinges" over på den offentlige trafik (som jo så bliver billigere) så man faktisk ikke skal sidde i kø i timevis ind og ud af KBH så tror jeg besparelsen for erhvervslivet er ganske markant.

Folk der pendler ind og ud dagligt spilder vel et sted mellem 300 og 600 timer om året på det.

300 timer á f.eks. 200 i timen = 60.000 om året i spild per person.

Så jeg tror noget nuancering ville være på plads - der er vist ikke rigtigt andre bud på at få tilpasset trafik behovet ind og ud af KBH på bordet nogle steder - så indtil nu ligner det her vel det bedste bud på at regulere mængden ned og over på offentlig trafik så presset tages af den del af infrastrukturen.

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 00:12

g´aften !

Vi spilder dagligt oceaner af tid i den Københavnske trafik. Et kundemøde på 30 min koster nemt 120 min i transporttid og så lige oveni den tid det tog for overhovedet at komme på arbejde.

Vi ved jo alle at der skal foretages radikale ændringer i vores transportvaner, det er en nødvendighed.

Vi er simpelthen nød til at indføre nogle begrænsninger i biltrafikken i hovedstaden og det ved vi alle, men endnu har ingen turdet tage tyren ved hornene og gøre noget ved det.

det er på tide at der bliver politisk flertal for at indføre en "trafikskat" a la trængselsafgiften i Stockholm.

Hvorfor al den modstand? - det er sund logik.

- at gøre grin med problemet viser bare at alvoren ikke er feset ind.

god week-end 

Sören

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 00:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1604545.ece

Det kan godt være at erhvervslivet vil sparer en helveds masse penge på det, men hr. og fru Danmark der i forvejen sidder lidt for spændt i det får det sgu hårdt hvis de skal ud og betale 25/50 kr ekstra om dagen.

Det lagt sammen med at S/SF ønsker at højne op til flere andre skatter samtidigt, og måske fjerne stoppet på boligskatten, så bliver det sgu ikke sjovt at være pendler med 2 biler og villahus nær københavn...

Men hva fanden det jo kun rimeligt, vi skal jo alle være med til at finansiere de godt 1,5 mio på overførselsindkomster.

Jeg takker nej, og sætter med glæde min stemme på den synkende borgerlige skude, og håber for alt i verden at den kan holdes ovenvande 4 år mere...

Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 00:33

Det er et meget usolidarisk forslag.

Nu vil arbejdsløse - særligt lavtlønnede ufaglærte og faglærte have med i overvejelse at det vil koste dem tusinder af kroner at tage på arbejde, hvis de eksempelvis bor på Nørrebro og skal på job i Brøndby.

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 01:29

The-shop.dk:
Det lagt sammen med at S/SF ønsker at højne op til flere andre skatter samtidigt, og måske fjerne stoppet på boligskatten, så bliver det sgu ikke sjovt at være pendler med 2 biler og villahus nær københavn...

nej det gør det sikkert ikke -  tag bussen eller cyklen og sælg den ene bil, så blir det nok sjovere. dejligt at høre at selv de der stemmer borgerligt ved at skuden synker, støt og roligt.

ser frem til 4 år med forandring. den liberale økonomi har feks ikke imponeret, hverken herhjemme eller på verdensplan, vel ?

og så skulle dem på overførselsindkomster lige have et spark - ja selvfølgelig, de ødelægger det jo for dem med to biler og forstadsvilla, klart ...

mvh

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 03:05

Mark MK:
I så fald må der være et meget stort markede, for at købe en grund. Der ligger på betalingringens kant, imellem to kontrol punkter.  Og så sælge måneds abonnementer, til fri passage for 200,- 

Jeg er så "heldig", at bo lige i udkanten af denne zone. Jeg kan se at den ring er så snæver, at jeg ikke får problemer med at passere grænsen 4 - 6 gange på en dag, og jeg kender da flere håndværkere m.m. der er dagligt vil komme op på et højere antal passager. Nu har jeg ikke læst om der er nogle undtagelser i deres tilfælde, men det er der næppe.

Jeg har ikke konsekvensberegnet for ret mange, men jeg kan også se at jeg kender mindst et forældrepar der kommer til at krydse zonen når de afleverer børn, og krydser grænsen yderligere på vej til arbejde, fordi de skal tilbage over grænsen, og krydser den igen på vej ud af byen. Dvs. de vil (så længe børnene skal hentes og afleveres) passere denne grænse 6 gang dagligt..

Nu er det jo heldigvis ikke dyrt at have bil i København i forvejen. Vi er også så heldige at vi kan få lov at købe et årskort til 650 kr, for at få lov til at parkere hvor vi bor. Og da dette ikke er nogen garanti for at der er ledige parkeringspladser i den snævre parkeringszone vi betaler for, skal vi også budgettere med et vist beløb til parkeringsafgifter. For mit vedkommende, er dette beløb ca. 3.000 kr. årligt.

Jeg har flere gange været i tvivl om hvad jeg skal gøre med min stemme ved næste valg. Det er jeg ikke længere :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:55

Folk (og især den evigt vise fru Thorning) glemmer jo lige netop at alle erhversdrivende, der betaler for passage bare viderefører deres omkostninger direkte til kunden via højere fakturering

For slet ikke at tale om lastvogne, der skal betale ekstra høj afgift. Det bliver dyrt at handle i Netto lige pludselig.

Og hvordan i alverden kan det være en løsning at flytte folkene over i busserne? Har I overhovedet prøvet at tage offentlig traffik i myldretiden? Det er mindst lige så klemt som biltrafikken + man skal døje med en masse syge mennesker, der smitter én. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:15

The-shop.dk:
Men hva fanden det jo kun rimeligt, vi skal jo alle være med til at finansiere de godt 1,5 mio på overførselsindkomster.

Ja.... og din gratis læge, hospital, politi, brandvæsen, gode rene vand (når det er uden e-coli) osv.

Lad os endelig få en skatte% på 0 men regning på alt... vil gerne se dig trække dit dankort op af lommen hvis din bil brænder og du lige skal betale brandvæsenet for at slukke den.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 12:26

Mark MK:

SSF har naturligvis tænkt sig at ekspropriere de grunde de har brug for, så du ender med et tab på dit grundkøb.

Jeg synes forslaget er pop og plat. Det hører ikke til i en valgkamp.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)