I forbindelse med SSF's forslag om en betalingsring. Kom jeg til at tænke på, om man må tage betaling for at folk passere éns grund? I så fald må der være et meget stort markede, for at købe en grund. Der ligger på betalingringens kant, imellem to kontrol punkter. Og så sælge måneds abonnementer, til fri passage for 200,- Kan jeg bare få 1.000 billister der passere, så er det lige 200.000,- om måneden i indtægt. Så skal der svares skat, men det kan man jo sige er en kompensation for deres mistet indtægt. |
Hvis folk "tvinges" over på den offentlige trafik (som jo så bliver billigere) så man faktisk ikke skal sidde i kø i timevis ind og ud af KBH så tror jeg besparelsen for erhvervslivet er ganske markant.
Folk der pendler ind og ud dagligt spilder vel et sted mellem 300 og 600 timer om året på det.
300 timer á f.eks. 200 i timen = 60.000 om året i spild per person.
Så jeg tror noget nuancering ville være på plads - der er vist ikke rigtigt andre bud på at få tilpasset trafik behovet ind og ud af KBH på bordet nogle steder - så indtil nu ligner det her vel det bedste bud på at regulere mængden ned og over på offentlig trafik så presset tages af den del af infrastrukturen.