Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er en bankgaranti noget værd ?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoér

Jeg har en ordre til en kunde på ca 450.000 kr excl. moms som han gerne vil have udført

Men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal kræve af sikkerhed for mine penge, og hvad der er af muligheder

Der er en del der siger en bankgaranti ikke er meget værd

Hvad er jeres mening og hvad gør i ?

Mvh

Lars

Tilmeldt 27. Aug 09
Indlæg ialt: 48
Fra  ANGLOFILIA Skrevet kl. 20:56
Nu ved jeg jo ikke, hvad ordren går ud på - men på så stor en opgave ville jeg nok bede om f.eks. 50.000 i forskud, så jeg kunne se, at kunden var seriøs. Dernæst en bankgaranti for resten (hvorfor skulle bankgarantien ikke være noget værd?). En bank vil jo ikke udstede en garanti, medmindre pengene er til stede i banken, for ellers risikerer de at hæfte for de penge. Nok ikke sandsynligt i de tider vi har... ;-)
Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Skrevet kl. 21:03

Banken hæfter ikke for en bankgaranti

Tilmeldt 27. Aug 09
Fra  ANGLOFILIA Skrevet kl. 21:20

Banken udsteder vel ikke en bankgaranti uden at pengene er til stede... (?) Hvad i alverden skal man ellers bruge en bankgaranti til??

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 21:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

En bankgaranti betyder altså at banken garanterer for pengene.

Bankgarantien garanterer altså at du får pengene hvis der ikke er en tvist.

Hvis der er en tvist kan du vente meget længe på dine penge, i modsætning til ved fuld forudbetaling.

Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Skrevet kl. 21:23

Nej selvfølgelig skal pengene være tilstede, men der er ikke noget der forhindre kunden i at hæve de penge dagen efter og så er bankgarantien ikke noget værd

Og banken har intet ansvar

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 21:25

vespa:

Nej selvfølgelig skal pengene være tilstede, men der er ikke noget der forhindre kunden i at hæve de penge dagen efter og så er bankgarantien ikke noget værd

Og banken har intet ansvar

Taler du af erfaring?

Tilmeldt 27. Aug 09
Fra  ANGLOFILIA Skrevet kl. 21:35

Det har jeg meget svært ved at tro! Selv om jeg ikke har høje tanker om banker generelt, så vil kunden næppe få lov til at hæve penge, som er stillet til sikkerhed for en bankgaranti.

Det med ansvaret har du måske nok ret i. Jeg har været ude for, at der ikke var dækning for en banknoteret check!! Men da jeg truede med banktilsynet, var der nu pludselig dækning alligevel... :-)

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 21:41

Mia:

Det har jeg meget svært ved at tro! Selv om jeg ikke har høje tanker om banker generelt, så vil kunden næppe få lov til at hæve penge, som er stillet til sikkerhed for en bankgaranti.

Det med ansvaret har du måske nok ret i. Jeg har været ude for, at der ikke var dækning for en banknoteret check!! Men da jeg truede med banktilsynet, var der nu pludselig dækning alligevel... :-)

Hvordan kan der ikke være dækning for en banknoteret check? Den er jo købt og betalt inde i banken? 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15085
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:46

Mia:

En banknoteret check er der ALTID dækning på! Det er ligesom banken der udsteder den, og dermed også garantere for beløbet...
Men crosset checks eller checks fra checkhæfter, det er en helt anden sag, som er ude af bankens hænder...
Side 1 ud af 2 (18 indlæg)