Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bøde på 10.000kr fra North Face

Side 7 ud af 8 (72 indlæg)
Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ozso:
Hvad mener i om de 35 jakker og bøde på 40.000 er det ikke mere realistisk...

Det er da lige meget hvad vi synes. Spørgmålet er om du vil tage den riscici for at undgå forliget på 4500. Det må du selv afveje. Synes du skulle tage tilbuddet, og så ikk sælge kopivarer en anden gang.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 12:25

PJEDSTED:

Hans Stokholm Kjer:

PJEDSTED:

Skriv til dem at den pris du har betalt for varen indikerer at det er et originalt produkt du har købt. Da du selv købte varen blev der ikke nævnt noget om at det var en kopi og at du derfor kun kan formode at det er en original.  Få dem i øvrigt til at fremsende beviser for at den jakke du har sendt dem er en kopi..  Skriv i øvrigt at du mener at det produkt du har solgt ikke har en pris, eller navn der er værd at kopiere og du derfor er sikker på at det ikke er en kopi.. 

... og vid så, at risikoen ved denne metode er en retssag, som du taber, hvorefter du kommer til at betale erstatning OG sagsomkostninger inklusiv den advokatregning, som NorthFace allerede har liggende på din sag.

Venlig hilsen

Hans

Helt forkert.!

Manden har jo ret. Sælger som har solgt kopivarer kommer til at tabe med et brag, og ender med en kæmpe regning. Stol trygt på det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:26

I forstår mig ikke, jeg vidste det ikke.. Hvis du betale 700kr vil du så tro det var kopi??? Det jo ikke en hjemmeside jeg har hvor jeg sælger... Jamen f... Og hvem fanden laver kopi af nortface når det ikke er et dyrt mærke

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ozso:
I forstår mig ikke, jeg vidste det ikke..

Hvis jeg forstår dig rigtigt, så har du stadig ikke fattet, at du har begået noget ulovligt, og at der er en reel risiko for, at det bliver meget dyrt for dig.

For mig at se forsøger du at holde fast i din version af retfærdigheden.

Derfor kan det godt være, at det rigtigste for dig er at kæmpe videre.
Vi er mange, der mener, at den kamp bliver op ad bakke og at det bliver dyrt for dig.
Men muligvis er det den kamp, du skal tage for at erkende, at du har begået noget ulovligt. Og så må det jo koste det, som sådan en kamp koster.

Jeg vil såmænd gerne tro, at du har handlet i god tro. Det ændrer bare ikke på, at du har en rigtig dårlig sag.

Tag dig nu sammen og erkend.

Venlig hilsen
Hans

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 12:46

Ozso:
Og hvem fanden laver kopi af nortface når det ikke er et dyrt mærke

North Frace er nu et ret dyrt mærke, og er en meget kopieret vare.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:56
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:10

Ozso:

Hvad siger i så til den her sag?

http://borsen.dk/nyheder/artikel/1/20427/40000_kr_i_boede_for_import_af_piratkopier.html

Synes i IKKE også den var mere fair eftersom manden er blevet taget med 35 skijakker som sigende skulle være rigtig dyre. Bøde på 40.000kr, han blev taget med varene og det hele

Jakob har allerede fortalt dig, at vores amatøragtige holdning til den sag er ligegyldig.

Fokusér nu på at få din egen sag ud af verden og kom videre med dit liv.

Jeg har gjort, hvad jeg kan for at hjælpe dig. Prøv at læse alle mine svar én gang til. Du er virkelig dårligt stillet, hvis du holder fast i en holdning om, at din ulovlighed er mindre ulovlig, fordi der er andre, som begår større ulovligheder.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 26. Jul 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:27

Ozso:

Hvad siger i så til den her sag?

http://borsen.dk/nyheder/artikel/1/20427/40000_kr_i_boede_for_import_af_piratkopier.html

Synes i IKKE også den var mere fair eftersom manden er blevet taget med 35 skijakker som sigende skulle være rigtig dyre. Bøde på 40.000kr, han blev taget med varene og det hele

Nej, personligt syntes jeg  ikke at du kan sammenligne bødebeløbet pr jakke.

Nu kender jeg ikke de præcise omstændigheder af sagen, men som jeg læser dette har vedkommen ikke købt med henblik på at tjene penge. Blot med henblik på at sælge videre/eller købt på bestilling til sine skikammerater. Dette har sikkert været deres argumentation for at tage sagen til rettet - men alt køb af kopivarer til andet end eget forbrug er forbudt (du må hellere ikke sælge din lovlig købte kopistol af Ægget når du engang om 2år bliver træt af den), og det har retten fundet dem skyldig i.

Det skulle ikke undre mig at Norht Face også tilbød dem et forlig på på 10.000 (afskrækkelse + omkostninger), men efter en tur i rettet er de blevet pålagt til at betale en lille bøde + omkostninger som nu er steget til i alt 40.000. Tør du tage den chance og risikere at skulle betale omkostninger på omkring 40.000 når sagen først har været i retten?

Tænk på:

North face har bevis på at du har købt kopivare med henblik på fortjeneste/videresalg - din annonce på trendsales, samt jakken du har solgt til dem. Samtidig vudere de at du burde have tænkt tanken at det kunne være kopier når du får en billig vare fra en uautoriseret kinesisk forhandler - hvilket mange vil give dem ret i.

Jeg syntes at du skal indse at du er skyldig i salg af kopivare, punktum! Og derefter gøre alt for at få denne sag ud af verden med så små omkostninger for dig som overhovedet muligt = indgå forlig og lov at du aldrig gør det igen

Faktisk forstår jeg ikke at North Face så let har tilbudt at sænke forliget til kun 4500 og var det mig så ville jeg strak tage imod den deal. Eventuelt kunne du skrive en brev til North Face om at du for pga din finansielle situation kun har 3000 kr (eller lign) kontanter og tilbyd dem det. 

mvh

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:40

Jeg forstår jer.

Jeg har forstået jer, jeg er en skurk.

Jeg skal betale ved kasse 1.

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 13:44

Ozso:

Jeg forstår jer.

Jeg har forstået jer, jeg er en skurk.

Jeg skal betale ved kasse 1.

Jeg tror ikke du har været i ond tro, men en kende naiv. Der er dog stadig tale om ulovlig salg, så du komme ikke uden om at skulle betale bod, retssag eller ej. Men gå dog til den advokatvagt.

Side 7 ud af 8 (72 indlæg)