Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. 50k grænsen og opstart af virksomhed

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 14. Aug 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har søgt her i forummet og fundet tråde som næsten ligner denne.

Dog synes jeg at jeg mangler svar på et par konkrete ting vedr. opstart af min egen virksomhed (enmandsvirksomhed).

Er det korrekt forstået at jeg ikke behøver at lade mig cvr-/momsregistrere så længe jeg endnu ikke har tjent 50.000 kr?

I så fald, hvordan betaler/indberetter jeg SKAT/moms af min indtjening når jeg ikke er cvr-registreret?

En anden ting jeg er, når jeg fakturer en kunde. Hvor meget skal jeg så betale i moms og SKAT af det beløb som jeg fakturerer kunden? Og hvad hvis jeg vil trække penge ud til løn?

På forhånd tak. 

Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 16:29

http://www.amino.dk/forums/t/103649.aspx

Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 16:32

Slettet

Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 16:36

Inkasso- inkasso

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 16:36

Du er pligtig at lade dig momsregistrere når du har en forventning om, at du vil nå en omsætning på kr. 50.000 om året. Det er derfor ikke blot når du har nået grænsen. 

Når du er blevet momsregistreret, skal du pålægge moms på din ydelse, som udgør 25 %. 

Dvs.

Ydelse     1000

Moms         250

I alt         1250

Indberetning 

20% af i alt = 250

Indtjening 1000

AM bidrag 8%    80

SKAT 39%   358,8

Udbetaling   661,20 kr. 

Bemærk! Der er en række forhold, som ikke er medtaget i udregning, herunder blandt andet fradrag

Tilmeldt 14. Aug 10
Skrevet kl. 16:45

Mange tak for udregningen og de øvrige svar! Så det er korrekt forstået at man indberetter "årsregnskab" for virksomheden (såfremt det er enkeltmandsvirksomhed) når man udfylder sin selvangivelse? 

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Skrevet kl. 16:47

Korrekt

Tilmeldt 14. Aug 10
Skrevet kl. 17:15

Hvis jeg tager udgangspunkt i dit regneeksempel, hvor 20% af i alt er de 250 kr. Hvordan foregår det så rent praktisk? Jeg ved at man skal indberette momsen på skat.dk, men hvordan og hvornår betaler jeg de 250 kr. som jo udgør momsen?

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Skrevet kl. 17:21

De første år, hvor du er momsregistreret, skal du indberette kvartalvist. Dette gør du inde i din skattemappe hvor du har salgs- og købsmoms. I regneeksemplet, skal du anføre 250 i salgsmoms

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12874
Skrevet kl. 17:30

tommyarildslund:

Er det korrekt forstået at jeg ikke behøver at lade mig cvr-/momsregistrere så længe jeg endnu ikke har tjent 50.000 kr?

Nej det er ikke korrekt !!

Der er tale om 50.000 kr. i omsætning og ikke som du skriver fortjeneste.   

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)