Jeg har igennem mange år drevet en webshop, hvor jeg importerer bl.a. fra Kina og gang på gang oplever jeg problemer med PostDanmark når de skal håndtere fortoldning. Jeg har aldrig oplevet problemer med UPS, DHL og Fedex - men HVER ENESTE gang PostDanmark er involveret så bliver mine varer hængende i deres toldservice. Ofte drejer det sig om pakker der har en værdi på omkring USD 200 - og alligevel kræves der dokumentation for betaling m.m. Hvilket betyder at varerne ofte bliver 1-2 uger forsinket. Hvorimod de øvrige shippingfirmaer leverer varerne til døren så snart de er ankommet til landet. Selv hos SKAT siger de at det er et problem med PostDanmarks firmaimport. Hvorfor har vi et postvæsen der så bevidst prøver at standse handel og omsætning i danske virksomheder? Alene i denne uge har jeg mistet omsætning for 2950,- fordi varerne ikke kommer frem som lovet! Det er dybt, dybt frustrerende. Og måske et rigtig godt emne at tage op, for jeg tror bestemt ikke jeg er den eneste der slås med PostDanmark.
|
Så skift til DHL?