Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Modarbejder PostDanmark bevidst danske virksomheder?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 41
Fra  Sundberg Grafik Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har igennem mange år drevet en webshop, hvor jeg importerer bl.a. fra Kina og gang på gang oplever jeg problemer med PostDanmark når de skal håndtere fortoldning.

Jeg har aldrig oplevet problemer med UPS, DHL og Fedex - men HVER ENESTE gang PostDanmark er involveret så bliver mine varer hængende i deres toldservice. Ofte drejer det sig om pakker der har en værdi på omkring USD 200 - og alligevel kræves der dokumentation for betaling m.m. Hvilket betyder at varerne ofte bliver 1-2 uger forsinket. Hvorimod de øvrige shippingfirmaer leverer varerne til døren så snart de er ankommet til landet.

Selv hos SKAT siger de at det er et problem med PostDanmarks firmaimport. Hvorfor har vi et postvæsen der så bevidst prøver at standse handel og omsætning i danske virksomheder? Alene i denne uge har jeg mistet omsætning for 2950,- fordi varerne ikke kommer frem som lovet! Det er dybt, dybt frustrerende. Og måske et rigtig godt emne at tage op, for jeg tror bestemt ikke jeg er den eneste der slås med PostDanmark.

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 12:54

Så skift til DHL?

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 13:15

Jeg forsøger så vidt muligt at undgå PostDanmark ved forsendelser af importerede varer.

Men af og til er det nødvendigt at bruge dem. Jeg beder altid min leverandør om at skrive mit CVR-nummer tydeligt på regning og adresselabel, så plejer det at gå lidt lettere. Det skal siges, at mine varer kommer fra USA - jeg ved ikke om der er flere problemer med varer fra Kina.

Men ellers kan det være en god ide at du får din egen konto hos fx FedEx, UPS eller tilsvarende. Jeg har en UPS-konto, og det virker rigtig fint. Min leverandør ringer til UPS med kontonummeret, så går det helt af sig selv.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 41
Fra  Sundberg Grafik Skrevet kl. 13:20

Tak for dit svar Kirsten.

Desværre er det meget ofte ikke muligt at bruge andre shippingfirmaer fordi mine leverandører har samarbejdsaftaler med EMS som så overgiver pakkerne til PostDanmark når de kommer til DK. Ellers havde jeg naturligvis valgt det!

Og som sagt er problemet ikke hos de andre shippingfirmaer - KUN hos PostDanmark og der står altid mit CVR-nummer på min adresse - og jeg har været godkendt importør i 13 år.

Mvh
Berit

Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 13:40

Jeg har haft samme problemer med Post Danmark når jeg har importeret varer uden for EU, ved DHL oplevede jeg derimod at varen blev direkte videresendt til mig ved ankomsten til Danmark, hvorefter jeg først bagefter blev opkrævet told.

Inkasso- inkasso

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 23:55

PEST DANMARK............

Nu får jeg heldigvis ikke pakker fra udlandet (ret ofte). Men alene det at sende et brev fra en adresse i dk til en anden er efterhånden lidt af et lotteri, kommer brevet frem, bliver det sendt forkert eller kommer det retur og hvornår... ????

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 01:12

Jeg prøver også at undgå Post Danmark (og EMS). Men af og til er der ingen vej udenom. Jeg indfortolder selv forsendelserne, så jeg i det mindste sparer de 128 kr. + moms Post Danmark tager i gebyr. Rekorden er  13 dage for at få en forsendelse gennem det internationale postcenter.

/Kjeld

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 01:24

Send evt. proaktivt dine fakturaer og dokumentation for betaling.

Jeg tror ikke det er Postdanmarks skyld, - jeg har selv haft samme problem i en overgang da skat havde set sig sur på mig - og der havde jeg problemet både med DHL & Postdk.

Postdanmark er nu en god virksomhed med hjertet på rette sted - det er hovedet den kniber med.

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 01:28

Forstår dig, har selv haft bøvl med dem..

jeg vil opfordre alle til at klage på Sisley's vejne

Internationalt Postcenter,
Kystvejen 26
2770 Kastrup
Att. Firmaimport
E-mail: firmaimport@post.dk
Fax: 33 61 74 17

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er altså ik et problem, som kun gælder PD... Sådan er det med alle nationale postselskaber i EU!

Deutsche Post er mindst ligeså slemme, hvis ik værre! Mens DHL, som sjovt nok er en del af Deutsche Post, ik lider af de samme problemer.
Hele forskellen ligger i måden, hvorpå varerne afsendes. DHL, UPS, TNT osv får alle data elektronisk før afsendelse. Dvs alt papirarbejde kan ordnes imens pakken er på vej mod DK.
Når det er PostDanmark, som skal håndtere det, så får de først informationerne, når pakken er ankommet. Dvs så begynder hele processen derfra. Og ved PD er det pr post, at man skal indsende data ik? I såfald skal brevet åbnes manuelt osv.

Så forskellen ligger i selve det setup, som de nationale postselskaber arbejder ud fra vs det mere moderne setup, som kurrere firmaerne har!

Og når du ved, at det tager længere tid med PD, hvorfor kalkulere du så ik med det i den forventede leveringstid?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)