Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har købt 30 ton vej salt

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

som skrevet i overskriften er jeg kommet til at købe 30 ton vejsalt. Nu ender det sikkert med at det bliver den mildeste vinter i mange år, men så har jeg da salt til mit æg, omend det er lidt groft :-) 

regner med at lave salgsbreve til virksomheder og ejerforeninger mv. i mit nærområde, men overvejer også at se om jeg sælge noget online.

Er det overhovedet realistisk at sælge salt i 10 og 20 kg kvantum over nettet? Vil fragten udgøre for stor en del i forhold til varen?

Hvis jeg ender med at prøve det, er der så nogen der kan anbefale et webshop firma, der kan lave en nem og enkel side til mig. Jeg har absolut ikke andet forstand på computere end at jeg søge på nettet og spille fodboldmanager :-) men jeg forestiller mig det må være rimeligt simpelt, da jeg til at starte med kun har 2-3 forskellige varer 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:10

Ved GLS afregnes der ved volumen, og ikke vægt. Der er vist nok nogle grænser værdier vægtmæssigt. Du kan indlevere i blockbuster, såfremt du har sådan en i nærheden.

Jeg vil gerne byde ind på opgaven. Selvom det er relativt simpel, så er der jo nogle grundlæggende elementer i en webshop som skal være med, uanset om det drejer sig om 1 - eller 1000 produkter :-). Jeg har selv erfaring med drift af webshop, samt opbygning af skræddersyede systemer. Eksempelvis min sokke webshop .

Jeg kan tage dig fra ide til færdigt produkt, samt give et par fif og råd med hensyn til nogle af de beslutninger du skal tage i den forbindelse.

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:32

Interessant køb at komme til at gennemføre *S*.

Der skal godt nok meget arbejde til for at få solgt det i små kvanta. Pas på at din nettoindtjening ikke bliver alt for lille i forhold til arbejdet, der lægges i det.

Hvis du er kommet til at købe det og egentlig gerne vil af med det, ville jeg nok bruge min energi på at få fat i en eller et par større aftagere - prisen er godt nok lavere end ved små portioner, men din timepris for indsatsen kan være væsenlig bedre. Og udgifter til reklame, telefon, levering, administration af web-site m.m.) kan hurtigt blive af en størrelse, hvor det bedre kan svare sig at sætte prisen lidt lavere for at sælge det i 2-3 store portioner.

Men generelt afhænger det jo af, om det er dit væsentlige forretningsområde eller bare var en ide du lige fik - og så bare gerne vil have realiseret og afsluttet.

Havde du været tidligere ude kunne du have solgt noget af det som værende godt ved bekæmpelse af dræbersnegle.

God fornøjelse.

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 00:15

BruunRasmussen:
som skrevet i overskriften er jeg kommet til at købe 30 ton vejsalt.

Fandens til impulskøb ;o)

Jeg har flere gange tænkt tanken, at det kunne være en rigtig god forretning at købe vejsalt om sommeren, og vente til den helt rigtige vinter med at sælge det - eksempelvis en vinter som den, vi havde tidligere på året.

Alle byggemarkeder løb tør for vejsalt i en periode, efterspørgslen var stor og priserne steg - ikke mindst da kommunernes lagre blev udtømte. Her tror jeg, at man kunne have tjent rigtig gode penge på vejsalt.

Så, hvis du har "is i maven" og mulighed for at have det opmagasineret et sted, kan du jo se det som en investering og vente til det helt rette tidspunkt, før du sælger det. Kommer den rigtige vinter, er jeg overbevist om, at du ingen problemer får med at komme af med det. Risikoen du løber er selvfølgelig, at Kong Vinter udebliver i de kommende år (hvilket jeg dog ikke tror er videre sandsynligt).

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 332
Skrevet kl. 00:18

Hold da op! - 30 ton må da alligevel fylde en del?

Det kan nok ikke svare sig at sende små kvantum, fragten og besværet for dig gør at det ikke kan svare sig.

Mit bud er at du skal sælge det i big bags som denne:

Jeg har en gang få leveret et læs sand til sandkassen på en palle i en sådan en big bag.

Det blev leveret af en alm fragtmand, og han rullede den helt om på terrassen med en palleløfter.

Derudover var bestillingen supernemt - det hele foregik online på en webshop jeg ikke lige kan huske, men prøv at søg lidt på nettet.

Det var lidt sjov at se bag i lastbilen hvor den stod, for sammen med sand stod der også en sofa, et par cykler, og en masse andet 'alm' fragt.

Jeg kunne forestille mig at der var mange boligforeninger, virksomheder, entreprenører, håndværkere, etc som kunne se det smarte i det.

Hvis muligt, så sælg det på at det kan gemmes i den store pose til næste vinter, så har kunden ikke så meget at tabe ved det store køb (jeg aner ikke om salt kan gemmes så længe)

Jeg søgte lige lidt på google, og jeg kunne ikke finde nogen der kunne levere salt på denne måde i dk.

Så det er da bare med at komme i gang, og hvis saltet kan gemmes i disse big bags kan du jo starte med at få det helle pakket, så kan du jo sælge det evt. overskydende næste vinter.

ang. salget, så kunne du overveje at blive dropship leverandør. dvs. at du laver aftaler med andre om at sælge varen online. hver gang de modtager en ordre ryger informationerne videre til dig og du skal så stå for levering.

Du kunne også lave en lign. aftale med det lokale byggemarked. Hver gang de sælger en palle med sand for dig kunne de fx få 50-100 kr. i kommission. Byggemarkedet står for salget - du står for resten.

Til sidst vil jeg skuffe dig - jeg håber det bliver en meget mild vinterWink

mvh

Lars Kristensen

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:21

BruunRasmussen:
regner med at lave salgsbreve til virksomheder og ejerforeninger mv. i mit nærområde, men overvejer også at se om jeg sælge noget online

Gå straks i gang og sælg på "frygten" for at der ikke er salt nok Smile

Må fortjenesten være med dig..

Køb ren argan olie her

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 00:38
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Hmm.. 30t er da ikk meget set i forhold til det de siste år er kommer bag på landes komuner de har brug for salt.. dem skal du nok komme af med, skal du ha mest muligt for dem, er det med at holde is i maven til salt bliver en mangel vare som de sidste år, tror ikk på komunerne er blevet særligt meget klogerer, det er sikkert en flok pædagoger som sidder og forvalter vores skatte kroner de fleste steder ;-)

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 07:56

Overvej evt. at tage fat i ejeren af dette online byggemarked og foreslå en eller anden form for kommisionsaftale.

Så slipper du for at bøvle med opstart af webshop, indløsningsaftaler, kontrakter med fragtfirmaer, mm..

Og vigtigst, du får dine varer ud på et website, som allerede har besøgende.

Din indtjening bliver naturligvis lavere, men til gengæld slipper du for at have 30 tons vejsalt liggende i din indkørsel, mens sneen vælter ned i Danmark :)

Mvh Troels.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 22:33

BruunRasmussen:
Er det overhovedet realistisk at sælge salt i 10 og 20 kg kvantum over nettet? Vil fragten udgøre for stor en del i forhold til varen?

Umiddelbart vil jeg tro at det bliver for omkostningsfuldt at sælge i en webshop, men når det er sagt, ville jeg sælge dem i 50 eller 100 kg ad gangen. Salt koster jo ikke mange basseøre, så du vil få mindre arbejde og færre omkostninger ved at sælge dem i større portioner. Salt forgår jo heller ikke så længe det opbevares tørt.

Jeg købte 150 kg på knaldtilbud i det lokale byggemarked i starten af foråret :o)

Jeg tror at du skal holde fast i ideen med at kontakte virksomheder og boligforeninger.

mvh

Jan

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 08:05

Tak for de mange gode svar. Så vidt jeg har erfaret kan salt vist ikke blive for gammelt. Så måske man skulle sætte sin pensionsopsparing i salt, og så vente på en ny istid :-) 

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)