Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil starte et Anlæggartner firma med grøn vedligeholdelse som hovedegruppe

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Aug 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er en fyr på 30 som vil starte mit eget anlægsgartner firma. Jeg har kørt vedligeholdelse i 4 år både ved virksomheder og private.

Min hoved arbejdsopgave vil være vedligeholdelse, hække klipning, græs slåning, retableringer af nyt græs, samt snerydning.

vil også på senere tidspunkt udvide til flise lægning. 

Jeg har hentet noget budget fra www.startvaekst.dk som jeg har prøvet at lave lidt i men syntes det er lidt svært da man ikke helt kender til hvor meget man vil få at lave??

nogen som har kendeskab til opstarten af sådanne firma og hvad jeg skal tage særlig højde for med hensyn til betalinger af diverse ting. Og hvad skal man f.eks regne med at en revisor koster??

på forhånd tak

René      

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:04

Det lyder som en fin ide - og husk den nye ordning, hvor staten yder noget tilskud til bl.a. havehjælp.

Den økonomiske del af dit etableringsprojekt er jo væsentlig, og det kan faktisk lidt vanskeligt at sige noget om andet end generel information, da det kræver mere præcise beskrivelser af, hvad dine problemer består i.

Et opstartsbudget er jo det rene gætværk, så det kan være praktisk at have en hjælper med godt indblik i budgetlægning. Jeg vil stærkt anbefale dig at finde en revisor, der kan hjælpe dig. For bare et par timers hjælp kan du komme langt. Du kan tale med en registreret revisor, der har nogle fornuftige priser. Jeg vil anslå, at det vil koste 1.000 - 1.300,- + moms og det kan faktisk være givet godt ud. Spørg gerne revisor om han har praktisk erfaring indenfor anlægsgartner-virksomheder. Prøv gerne flere revisorer. Du kan samtidig spørge om priser - så kan du jo sige ja eller nej inden taxameteret kører.

Prøv at starte med at se på de udgifter du vil få. Du skal jo anskaffe redskaber og har transportudgifter til og fra kunder. Skal du eller har du bil - det skal med i budgettet. Hvis du anskaffer dyre redskaber og maskiner får du også afskrivninger. Har du selv penge til indkøb eller skal du låne penge. Skal du leje et sted til opbevaring af dine maskiner og redskaber. Du skal også se op arbejdsskadeforsikringer og livs- og invalideforsikringer (når du nu arbejder med farlige maskiner). Udgifter til revisor afhænger af, hvad du selv kan. Skal revisor bogføre, beregne og afregne moms og udarbejde regnskab og selvangivelse eller hvad. Du kan ringe og spørge nogle revisorer. De er som regel søde og hjælpsomme.

Udgifterne opgører du pr. måned og kan derved lægge sammen og få et årsbudget.

Så udarbejder du også dit personlige budget for at se, hvor meget du minimum skal tjene for at du kan leve af dit arbejde. Så kan du indlægge dette tal i dit virksomhedsbudget. Dette tal sammen med dine udgifter svarer jo til, hvad du skal tjene for at leve af det. Og hvad svarer det så til i antal timer i forhold til din forventede timeløn du opkræver. Så har du lidt at gå ud fra. Du skal tænke på, at du også har ikke-indtjeningstid i form af administration, tilbudsgivning, snak med kunder uden beregning og andet. Det skal du lige sørge for at der bliver tid til.

Der kan skrives en lang roman om det (og den er efterhånden godt på vej) men jeg vil stoppe her. Jeg håber at du kan bruge noget af det.

God fornøjelse med projektet !

Tilmeldt 17. Aug 11
Skrevet kl. 20:57

hej JakobN

tak for hjælpen jeg er kommet noget videre i dag med Revisor og forsikring. Jeg har også haft kontakt til en Erhvervskonsulent på Kommunen. Så har fået en del mere styr på det. 

Omkring Logo og firmanavn kan man da finde noget om det her på siden eller hvor skal jeg hen og lede?? jeg tænker her på rettigheder. 

MVH René

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 21:40

Kan du ikke få gratis rådgivning hos dit lokale erhverscenter?

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 21:42
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:20

Prøv at google immaterielle rettigheder og ophavsret på firmanavne. Der står en masse på nettet om det.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 21:54

Hej Rene

Hvis du ikke har lukket det med forsikringer endnu, så er du velkommen til at tage fat i mig. Det kan jo være jeg kan hjælpe dig med en endnu bedre løsning

Lad mig høre fra dig

www.forsikringagenten.dk - Vi hjælper dig med erhvervsforsikringer, så du kan koncentrere dig om dit firma  

Tilmeldt 17. Aug 11
Skrevet kl. 10:38

Mange tak for hjælpen til jer som har svaret det hele er ved at samle sig lidt nu, og jeg er ved at have fundet ud af hvor jeg skal henvende mig og hvordan jeg får det vendt og drejet. Jeg skulle jo gerne have så meget styr på det som mulig inden jeg går i banken. min Private Rådgiver mener at de sagtens kan hjælpe mig, så det er jo en god ting. (men høre stadig 1 eller 2 andre banker også.)

Vedr. Forsikringer har jeg kontakt til en som skulle lave et overslag men har ikke hørt mere fra ham så jeg må på den igen.  

Tilmeldt 21. Jul 11
Indlæg ialt: 10
Fra  TIMETOWIN.DK Skrevet kl. 10:54
TIMETOWIN:DKvil meget gerne at hjælpe dig i gang
Du er velkomme til at kontakt mig på 28905788 elle på mail@timetowin.dk MVH Martin
Tilmeldt 17. Aug 11
Skrevet kl. 18:41

Hej mangler noget tilbud på noget forsikring til mit lille anlægsgartner virksomhed er det noget du kan være interesseret i at hjælpe med det er mest for at få prisen så jeg har lidt når jeg skal i banken og præsentere min ide. 

med Venlig Hilsen 

HaveRené

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)