Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart: underskud ved indkoeb af PC, telefoner, tablet pcere mv.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Aug 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Sidder paa et udenlandsk tastatur, saa et par af de danske bogstaver bliver lidt forkerte.

Ok, jeg skal oprettet en hjemme side og udvikle nogle applikationer til pc, iPad, iPhone og Android telefoner. Det medfoerer et behov for at at indkoebe en del telefoner, pcere, iPads m.v.

1) Da min nystartede virksomhed foerst forventes at faa indtjening i 2012, vil jeg saaledes staa med ca. 100.000 kr. i underskud ved aarets udgang grundet pc udstyr og telefoner. Kan dette underskud fratraekkes i min oevrig loenmodtager indkomst, eller kan underskuddet skydes og modregnes i omsaetningen fra 2012 og 2013?

2) Hvis jeg saelger applikationer eller medlemskab af en hjemmeside (eks. vis lige som i saelger medlemsskab af Amino Plus). Skal der saa betales moms af dette beloeb? Min hjemmeside vil henvende sig til globale kunder, og hvis en maanedspris for medlemsskab eksempelvis er 50 kr. skal det saa vaere med eller uden moms. Til oplysning skal det siges at det eneste kunden koeber adgang til er information og raadgivning.

3) Iovrigt, er et medlemskab af Amino Plus at betragte som en udgift i virksomheden og dermed fradrags berettiget.

Med venlig hilsen

Jan

Tilmeldt 17. Aug 11
Skrevet kl. 14:48

Hej Igen

Havde håbet at mine spørgsmål var så simple at en venlig Amino bruger hurtigt kunne give et svar, jeg væbner mig med tålmodighed og håber et svar indløber snart.

mvh

Jan

Fra København
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:19

Hej Jan

Jeg kan desværre ikke svare, men vil gerne kende svaret.

Og vil derfor gerne appellere til jer, der er regnskabskyndige, selvom I har svaret på lignende spørgsmål, og måske er ved at være trætte af dem.  

Jeg ved ikke om det er tilladt på andres tråde, men jeg vil gerne stille et tillægsspørgsmål til Jans første spg. Når jeg er nystartet enkeltmandsvirksomhed og med mit fuldtidsarbejde ved siden af, og skal ændre min forskudsopgøresle (hvilket jeg har forstået, at man skal), skal jeg så skrive kr. 100.000 i underskud af egen virksomhed i forskudsregistreringen for 2011??

Mvh. Lisbeth

Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 15:50

Der plejer at være en revisor eller to der giver et svar, så det kommer nok snart.

Inkasso- inkasso

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:50

Hej.

1. Ja

2. Ja..moms.

3. Ja..fradrag.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:51

Lisbeth.

Ja.

MvH

Peter

Tilmeldt 17. Aug 11
Skrevet kl. 16:23

Hej Peter

Tak for svaret. vedr 1) Dvs. at indkøb af PC, Telefon, iPad etc. er fuld fradragsbetrettiget. Jeg var lidt i tvivl idet der hos SKAT står lidt uklart at "etableringsudgifter" ikke er fradragsberettiget. Dvs. at disse udgifter ikke er defineret som "etableringsudgifter" i den forstand?

Et tillægssprøgsmål: vil det sige, at hvis jeg køber en pc så kan jeg trække hele beløbet fra i år 1, og dermed ikke skal afskrive IT udstyr over flere år?

mvh

Jan

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:41

Hej.

Nej..er ikke etableringsudgifter.

Køb under 12.300 kr. excl. moms kan du straksafskrive....vel og mærke for selvstændige enheder,

der kan fungere separat og ikke hænger sammen.

MvH

Peter

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:20

1. Ja, det underskud du får i år kan du fradrage i dine øvrige indkomster. Hvis du skal afskrive på dine indkøb, så fordeles fradraget over flere år.

Som Peter nævner, så er grænsen 12.300 kr., for enheder, som kan anvendes selvstændigt. Dvs. køb af 10 bærbare computere til 10.000 kr/stk. kan afskrives i købsåret, men køb af 5 computere til 20.000 kr/stk. skal afskrives over flere år.

2. Ja, der skal tillægges moms til disse salg. Hvis du sælger til udlandet vil nogle af salgene være momsfri, afhængigt af hvilke kunder du har.

3. Måske.

Hvis du bruger dit Amino PLUS abonnement som en del i din markedsføring, så vil det kunne trækkes fra i firmaet.

Hvis du derimod bruger Amino som anonym bruger, så kan det ikke trækkes fra i firmaet.

Tilmeldt 17. Aug 11
Skrevet kl. 11:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Peter og Martin,

Mange tak for jeres gode svar. Jeg har nu indkøbt Bogen om Fradrag, Bogen om Moms og Bogen om Virksomhedsskat, og kan genfinde jeres svar i disse bøger. Så jeg håber at kunne klare 90% selv fremadrettet, mens de sidste 10% vil det være rart fortsat at kunne gøre gavn af jeres erfaring og spidskompetance.

Mvh

Jan

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)