Hej Amino Sidder paa et udenlandsk tastatur, saa et par af de danske bogstaver bliver lidt forkerte. Ok, jeg skal oprettet en hjemme side og udvikle nogle applikationer til pc, iPad, iPhone og Android telefoner. Det medfoerer et behov for at at indkoebe en del telefoner, pcere, iPads m.v. 1) Da min nystartede virksomhed foerst forventes at faa indtjening i 2012, vil jeg saaledes staa med ca. 100.000 kr. i underskud ved aarets udgang grundet pc udstyr og telefoner. Kan dette underskud fratraekkes i min oevrig loenmodtager indkomst, eller kan underskuddet skydes og modregnes i omsaetningen fra 2012 og 2013? 2) Hvis jeg saelger applikationer eller medlemskab af en hjemmeside (eks. vis lige som i saelger medlemsskab af Amino Plus). Skal der saa betales moms af dette beloeb? Min hjemmeside vil henvende sig til globale kunder, og hvis en maanedspris for medlemsskab eksempelvis er 50 kr. skal det saa vaere med eller uden moms. Til oplysning skal det siges at det eneste kunden koeber adgang til er information og raadgivning. 3) Iovrigt, er et medlemskab af Amino Plus at betragte som en udgift i virksomheden og dermed fradrags berettiget. Med venlig hilsen Jan |
Hej Igen
Havde håbet at mine spørgsmål var så simple at en venlig Amino bruger hurtigt kunne give et svar, jeg væbner mig med tålmodighed og håber et svar indløber snart.
mvh
Jan