Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Platugler skal ud af Amino, her er mit forslag

Side 30 ud af 32 (319 indlæg)
Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 22:57 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har egentlig ikke noget imod forslaget, dog synes jeg det er ærgerligt at det har taget den drejning.

Folk sælger af og til opsatte hjemmesider til 45-50 kroner stykket.. Og Amino ér uden tvivl det bedste sted at sætte et website til salg på. Det vil være lose-situation for dem - bortset selvfølgelig fra de goder som plusmedlemsskabet giver!!

Havde jeg råd lige nu, ville jeg uden tvivl købe et plusmedlemsskab.

Jeg har ikke noget imod forslaget - synes dog det er synd at ærlige mennesker også bliver ramt.

Med Venlig Hilsen
Morten Madsen

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 00:31 | Låst

god ide   at  dem  der  vil  sælge   skal  have  identificeret  sig   så   der  kan  findes  tilbage  til  dem;  hvis  de  senere  skulle  forfalde  til   at  opslå  nogle  plattilbud

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 01:01 | Låst
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Entrepreneur - Jan:

Jack:
Hvad tror du der var sket med facebook hvis de havde indført bruger betaling ?

Jeg fristes til at spørge, hvad er det ved statistikker som du ikke forstår?

kunne fristes til at spørge om hvad er der ved fornuft som du ikke forstår.. men gider ikke mere tomt snak så jeg vil la være

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:07 | Låst

Jack:

Entrepreneur - Jan:

Jack:
Hvad tror du der var sket med facebook hvis de havde indført bruger betaling ?

Jeg fristes til at spørge, hvad er det ved statistikker som du ikke forstår?

kunne fristes til at spørge om hvad er der ved fornuft som du ikke forstår.. men gider ikke mere tomt snak så jeg vil la være

vis de ikke havde kørt annoncer havde de ikke tjent penge facebook ads alle forretninger lever af andre betaler for annoncer, man må bare udvikler det så godt så folk vil betale http://www.facebook.com/advertising/?campaign_id=229606050796&placement=broad&creative=5980410372&keyword=facebookads&extra_1=16e760f9-7071-dd28-aa3b-00003a58886c 

håber da der udvikles noget , men ved godt der skal også penge ind vis det skal forsætte alle skal tjene lidt penge for intet er gratis i denne verden og drive det er i hvert fald ikke gratis med amino.dk der er  udgifter til  server og folk der opdaterer siden mv.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 01:45 | Låst

Mikael christiansen:

vis de ikke havde kørt annoncer havde de ikke tjent penge facebook ads alle forretninger lever af andre betaler for annoncer, man må bare udvikler det så godt så folk vil betale http://www.facebook.com/advertising/?campaign_id=229606050796&placement=broad&creative=5980410372&keyword=facebookads&extra_1=16e760f9-7071-dd28-aa3b-00003a58886c 

håber da der udvikles noget , men ved godt der skal også penge ind vis det skal forsætte alle skal tjene lidt penge for intet er gratis i denne verden og drive det er i hvert fald ikke gratis med amino.dk der er  udgifter til  server og folk der opdaterer siden mv.

er jeg da helt klar over, der er også reklamer på Amino, der er også en kommerciel del som virksomhedsbørs osv. desuden fik Amino plus på bundlinen sidste år, Amino har vækste 100% de sidste  år

År 2010 2009 2008 2007
Omsætning 5.290 2.476 1.339 337

Du har ret i intet er gratis, vi betaler alle en pris ved blodt at deltage..

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra København
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 08:18 | Låst
Gennemsnit 1,8 stjerner givet af 4 person

Hvordan er man kommet frem til det regnestykke ?

Hvad er 5.290 ? er det 5.290 kr. i overskud ? er det efter at 5 ansatte har fået x antal kr i løn ?

Amino.dk har givet et godt overskud fra start vil jeg vædde med? at der så er en del som skal have del i overskudet er reelt nok, men som jeg har skrevet før i denne tråd, så kunne 1 mand drive denne side og så er der vist rigeligt med indtægter bare på annoncesiden :-)

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 08:48 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jack:

er jeg da helt klar over, der er også reklamer på Amino, der er også en kommerciel del som virksomhedsbørs osv. desuden fik Amino plus på bundlinen sidste år, Amino har vækste 100% de sidste  år

År 2010 2009 2008 2007
Omsætning 5.290 2.476 1.339 337

Du har ret i intet er gratis, vi betaler alle en pris ved blodt at deltage..

Jeg har ærligt talt ikke gidet at gå ind og kigge på Aminos regnskab, men det er selvfølgelig flot at omsætningen er steget markant fra år til år. Det kan man bare ikke rigtigt bruge til noget, uden at kende omkostningerne. Så bare at poste omsætningen, er direkte useriøst, da den ikke fortæller ret meget.

Men du skriver selv at Amino fik overskud sidste år. Hvad så med de foregående 3 år? Her der været underskud der, og dækker overskuddet fra sidste år dette?

Jeg synes ærligt talt at du her i tråden opfører dig som om at Amino nærmest er en offentlig institution, der nærmest bare skal være til rådighed for iværksættere. Sådan er det jo ikke. Amino er en privat virksomhed, der lige som alle andre private virksomheder skal tjene penge for at overleve.

Så man kan også vende den om og sige, at hvis Amino ikke laver tiltag som dette, kan det jo også være at det med tiden dør, eftersom jeg tvivler på at brugerne vil blive på et forum der ikke udvikles. Og uden indtægter er det klart, at det ikke er muligt at udvikle Amino.

Men jeg synes faktisk at det er ved at være kørt helt af sporet. Meget tyder på at der ikke er mange der har succes i "jeg har et godt tilbud til dig" kategorien, så jeg kan slet ikke se hvad problemet er.

Personligt har jeg kun taget imod Cre8ives tilbud, og været rigtigt glad for resultaterne, men ellers har jeg mest opfattet denne kategori som "støj". Så for min skyld kunne man sagtens fjerne kategorien, men man vælger nu en anden måde at gøre det på.

Flere andre har været inde på det, men det bliver ikke mindre sandt af at blive gentaget. Hvis man ikke vil ofre 99 kr. på at teste Amino Plus i en måned, fordi man ikke kan tjene det beløb hjem igen på sit tilbud, så kan jeg ikke se at det overhovedet er værd at bruge sin tid på.Og hvis 99 kr. er så uoverskueligt et beløb at ofre på annoncering, bør man nok overveje om man i det hele taget har grundlaget i orden, til at starte virksomhed lige nu. Men det er selvfølgelig op til den enkelte :o)

Amino er et sted med højt til loftet, så hvis det bare er for brandingens skyld, er der en masse andre muligheder, der er helt gratis.

For mig er Amino Plus ikke en direkte god forretning, da jeg ikke bruger de tilbud der er. Det enseste jeg har brugt er Amino Academi (hvornår sker der mere der?), og muligheden for at poste et indlæg i den lidt mere lukkede Plus kategori.

Men Amino har givet mig så meget brugbar gratis viden gennem tiden, som gavner min indtjening betragteligt hver eneste dag, og giver mig en fordel fremfor mange konkurrenter der ikke bruger Amino. Det er ikke noget jeg bare skriver, men fact. Derfor har jeg valgt at jeg gerne vil give tilbage, og det gør jeg så ved at købe det eneste som Amino tager penge for. Og de 1.000 kr. om året, er næsten fornærmende billigt i forhold til hvad jeg får.

Men har man ikke de 1.000 kr. eller vil man bare ikke bruge dem, kan man altså stadig få alt det vigtige, og det der gør den virkelige forskel for forretningen, kvit og frit. Hvorfor så bruge tiden på at klynke over at man skal betale et latterligt beløb for noget, der reelt ingen værdi giver?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 09:51 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

Mads Andersen:

Hvordan er man kommet frem til det regnestykke ?

Hvad er 5.290 ? er det 5.290 kr. i overskud ? er det efter at 5 ansatte har fået x antal kr i løn ?

Amino.dk har givet et godt overskud fra start vil jeg vædde med? at der så er en del som skal have del i overskudet er reelt nok, men som jeg har skrevet før i denne tråd, så kunne 1 mand drive denne side og så er der vist rigeligt med indtægter bare på annoncesiden :-)

5.290 er godt 5 millioner i omsætning. Det siger således intet om indtjening eller omkostninger, og dermed heller ikke noget som helst om udviklingsomkostninger. Der er virksomheder i Danmark, som har en omsætning på mange gange Aminos omsætning, men som stadig har svært ved at skabe overskud.

Jeg vil anbefale dig, at du sætter dig ind i de mest basale begreber vedrørende virksomhedsregnskaber, og åbner øjnene for hvor stor en opgave det er at drive en stor portal, som Amino, inden du uden videre nedgør Amino Crews hårde arbejde for at gøre stedet til et fedt sted for alle Danmarks iværksættere og selvstændige.

At du mener, at en omsætning på godt 5 millioner og et besøgsantal på mange millioner hver måned kan klares af én person, må stå for din egen regning. Det siger efter min mening mere om din reelle indsigt i det at drive en forretning og en portal på størrelse med Amino. Annoncørerne kommer jo ikke af sig selv.

Vær nu rar at have lidt respekt for det arbejde, som ligger bag udviklingen i og arbejdet med Danmarks største mødested for iværksættere og selvstændige.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:21 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Uden at gå i detaljer omkring regnskabstermer.Wink

Er omsætning altid omsætning (altså salg, og gerne omsætnoing uden moms, altså kaldet nettoomsætning.

I forbindelse med erhvervelse af en omsætning er der mange forskellige omkostninger/udgifter, inden mna kommer til de regulere nettofortjenester.

Af udgifter/omkostninger kan bare her nævnes mange ting som: Materialeomkostninger, lønninger, husleje, biludgifter, markedsføring, kontorudgifter, revisor, advokat, tab på tilgodehavende m.m.

Så et endeligt nettooverskud er ikke usædvanligt og ligge på 5- 20 % af omsætningen eller  mindre i disse tider.

Hvis der i Amno er 5 ansatte skal disse bla. have løn ?

De omsætter altså gennemsnitlig for 5.300.000: 5 = 1.060.000 kr. pr. ansat.

Nu er kravene meget forskelligt fra branche.

Men her et par eksempler:

Farvehandel omsætning krav pr. ansat 1.300.000 kr. ellers fyr maedarbejderen eller hvad bedre er, lad være med at ansætte ham/hende.

Malerfaget (mit eget) Malersvend lave malerarbejde årligt for 600.000 ellers glem det og lav "lortet" selv om mester.

Ovenstående kan så selvfølgelig svinge, og er afhængig af mange ting. Jeg selv kunne måske bskæftige en der omsatte for lidt mindre, ved at jeg måske kunne få lidt mere rabat på malerprodukterne m.m.

Om det så er godt eller dårligt i Amino. Skal man alene på disse oplysninger være forsigtigt med at konkludere på.

Jeg tør ihvertfald ikke alene på ovenstående. Til mange iværksættete "pas på med forhastede konklusioner på et for spinkelt grundlag".

Men foranæledet af ovenstående tør jeg da godt indtil videre være plus medlem, selvom jeg ikke handler herinde m.m.

Men suger noget viden til mig på samme maåde som andre steder f.eks. www.byggeri.dk under maling m.m.

Jeg tror at man som erhvervsdrivende/iværksætter skal være varsom med at gå i "for små sko".

YesMen lad os sammen "bekæmpe" platugler, annoncehajer m.m. 

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 10:58 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Prissætning har med efterspørgsel, konkurrence at gøre - og hvad kunderne kan og er villige til at betale. 

Årsregnskaber og evt overskud kan indikere hvad man på sigt som minimum er nødt til at tage for et produkt. Jeg tror det er vigtigt som iværksætter, at fjerne et evt mentalt loft om at der findes et loft over hvor meget man må tjene før man skal til at reducere sine priser. 

Nu tager jeg til Hirtshals. God debatlyst :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 30 ud af 32 (319 indlæg)