Jeg har en idé om at forenkle og effektivisere hverdagen for mange, ved hjælp af tale. Ideen opstod da jeg hørte Martin Thorborg let "beklage sig" over hans skader i hænderne (misforstå mig ikke, jeg føler med ham). Jeg vil "ganske enkelt" skabe et system (i "det rette miljø") som benytter sig af Tekst->Tale og Tale->Tekst, for at effektivisere dagligdags-rutiner for bestemte mennesker. Vil helst ikke gå for meget i detaljer med hvor og hvordan jeg ser idéen udvikle sig og skabe en profitable forretning for alle involverede, men jeg bliver med tiden mere og mere overbevist om at det ikke kun er Martin Thorborgs hænder der kunne trænge til en pause :-) Jeg er selv programmør og har et godt netværk af diverse udviklere og dygtige grafikere - jeg mangler dog nogle der har styr på det med Tale til Tekst eller Tekst til Tale (eller endnu bedre, begge dele). Håber eksperterne er derude og i har mod på at sende mig en besked! |
Hej Nick,
Nu siger du ikke hvilken platform du har i tankerne, men jeg har erfaring med Microsofts SAPI (TTS engine), som i den seneste version fungerer udmærket på en del sprog. Den er ret nem at gå til via ActiveX.
Med hensyn Tale->Tekst har MS også en speech recognition API, som skulle være rimeligt god i Win7. Den har jeg ikke erfaringer med, men så vidt jeg ved er den lidt mere kompleks at gå til da den skal trænes til talerens udtale.
Desuden kræver talegenkendelse at der er ro i de omgivelser taleren befinder sig i.
Tag evt. et kig på Dictus http://www.pdc.dk/dictus/ for at se een af de spillere der er på markedet.
Du skal være velkommen til at sende mig en PM hvis der er noget du vil diskutere.
mvh
Jan