Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad findes der af brugervenlige website programmer?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg står, og skal til at have et website op og køre, men jeg har overhovedet ingen erfaringer med programmering.

Nu må I ikke begynde at grine, men den eneste "erfaring" jeg har med opsætning af websites, er ved at bruge iWeb. :) Derfor vil jeg høre, om der findes andre programmer eller online tools/websites, som virker på samme måde som iWeb, nemlig ved at bruge masser af templates og forudprogramemrede elementer.

Det jeg især søger, men som jeg ikke har haft held med at finde endnu, er en måde at lave en såkaldt "markedsplads" på, hvor brugerne kan oprette profiler og handle med hinanden. Jeg er efterhånden kommet til den konklusion, at det sikkert er for kompleks til at proppe ned i en template, men jeg vil alligevel give det et sidste forsøg og høre om nogen af jer, har hørt om site eller program, som kan klare opgaven.

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 11:37

Tvivler på du finder et program ligesom iWeb du kan bruge til at sætte en markedsplads op. Men der findes masser marekds/auktions-site script du kan installere på en server ret nemt og tilrette uden den store viden.

Men ja, det bliver svært at få det lige præcis som du vil have det uden nogen from for teknisk hjælp.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Tilmeldt 27. Dec 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 11:58

Som tidligere nævnt er det nok en for stor mundfuld at tykke over med iweb eller lignende programmer.

Disse er mest beregnet til små simple og enkle sider.

Derimod skal du nok begynde at kigge på CMS systemer som fx. Drupal.org, Joomla, Wordpress osv. Uden den større tekniske baggrund er det muligt at opsætte dynamiske hjemmesider. Desuden findes der mange hjælpeforummer, tutorials i form af videoer og tekst osv.

Håber det var svar nok.

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 13:03

Som det allerede er nævnt, skal du nok ud og have fat i CMS-system, eller måske låne et par hundredetusinde kroner i banken, hvis du skal have det programmeret og designet specifikt til dig..

Du kan se en liste over mange forskellige CMS-løsninger, og noget statistik over hvilke løsninger der har den største markedsandel: 

73% af alle websites i verden, benytter ikke CMS-løsninger. De resterende 27% gør, hvor Wordpress har den største markedsandel heraf på 14,7%.

Wordpress er også er klart det letteste at sætte op. De andre CMS-systemer er noget sværere at sætte op (kender ikke dem allesammen). 

Jeg ville nok søge efter et "Marketplace CMS system" på google. Jeg vil da tro der eksistere noget lignende det du søger! :-)

The only place where success comes before work is in the dictionary.

Tilmeldt 8. Apr 11
Skrevet kl. 14:08

Hmm det anede mig nok, at det var det, jeg ville ende ud i. 

Der er ikke nogen af jer, som har nogen erfaringer på det område?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:36

Kasper Risbjerg:

Hmm det anede mig nok, at det var det, jeg ville ende ud i. 

Der er ikke nogen af jer, som har nogen erfaringer på det område?

Jo og Drupal og Joomla er på ingen måde systemer, som gør at du er oppe og køre om 1 uge.

Hvis du ikke selv har styr på det, så find nogle der har Smile

Tilmeldt 8. Apr 11
Skrevet kl. 21:15

Theis Brouer-Jensen:

Hvis du ikke selv har styr på det, så find nogle der har Smile

Kender du nogen? ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:24

Ja det gør jeg nok, men det bedste er at du laver en tråd herinde, hvor du beskriver din idé. Hvis den er god nok, så er der nogle der hopper med på vognen Smile

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)