Jeg er ved at starte en ny virksomhed op i Summasummarum, og jeg er lidt i tvivl om hvordan det bedst gøres... Kan nogen hjælpe mig med hvordan jeg posterer følgende: 1) Banklån på 100.000 hvoraf 80.000 er gået til betaling for virksomheden (som er nedslidt, så de 80.000 er alene goodwill) og de 20.000 er sat ind på en kassekredit. 2) Omkostninger til istandsættelse af lejede lokaler (maling, byggematerialer osv.) 3) Inventar købt til virksomheden. (Før virksomheden blev startet op og dermed altså for private midler). 4) Driftsmidler (under 12.300). 5) Varer til videresalg og varer til forbrug i virksomheden (posteres de ens?) 6) Afskrivning på de 80.000 i goodwill. Håber på lidt tips. Tusind tak! |
Er der slet ikke nogen som har mod på at give et bud på det her? Det vil være en stor hjælp!