Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil du blive partner uden investering?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Flere kender sikkert til, at man har en eller flere ideer, men ligeledes er fuld beskæftiget med andet, at man ikke føler man kan løfte den nye ide alene..

Jeg har en ide der i første omgang udelukkende vil være en online-virksomhed. På sigt kan produktet udvikles til offline.

Umiddelbart mener jeg at det kan blive en god forretning på sigt, men vi kan ikke blive rige på det. Så er det sagt. Men med den rigtige indsats, burde der andet år være ca. 1 million i omsætning. Hvor meget af beløbet der skal investering i markedsføring, skal partnere indbyrdes afgøre. Nok i form af en kontrakt inden samarbejdets start.

Der vil ikke være nogen investering, da partner nr. 2. vil lave portalen U/B.

På nuværende tidspunkt er vi to partnere, og vi søger yderligere to.

1. Undertegnede med ideen, erfaring indenfor marketing, samarbejdsaftaler, sponsorater

2. Webdesigner der vil designe og programmere portalen/hjemmesiden

3. En person der kan samle indhold, fylde hjemmesiden, SEO erfaring

4. En person der har erfaring med telemarketing/salg, der vil kræve at personen har dagtimer til rådighed.

Omkostninger forbundet med telemarketing (telefonregning) vil blive dækket af alle partnere. Men ingen vil få løn for den tid de bruger på projektet.

Alle parter får 25% forretningen.

Jeg forventer at alle partnere bruger minimum 10 timer om ugen på dette projekt og vi burde i løbet af 3 uger have hjemmeside, indhold og emner klar, hvor salget kan begynde.

Jeg har erfaring fra to lignende projekter (bl.a. Stressterapi.dk), hvor det er en succes, men da jeg er alene om det, har det ikke den hastighed, jeg gerne vil have.

Vi vil alle 4 uddelegere arbejdsopgaverne og eneste investering i starten vil være en kontrakt udarbejdet af en advokat. Det skal være en kontrakt der beskytter alle partnere, og ligeledes ikke skader projektet hvis en partner ikke lever op til forventningerne.

For mere info, skriv PM eller på atak (a) atakos . com

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 00:03
Der er kommet en del mails vedr. partner 4, men ingen partner 3 (SEO ekspert m.m.)

Er der ingen?

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:21
Er det mig der regner helt forkert ...

10 timer pr. uge = 520 timer pr. år pr partner
Samlet maksimale omsætning: 1 million
25% ejet af hver partner = 250.000 i omsætning pr. partner
Dækningsbidrag? 75% (det er i hvert fald optimistisk) = 187.500
Effektiv indtjening pr. time (ved maksimal omsætning): ca. 360 kr.

Det vil nok være svært for mange virksomheder og iværksættere at forsvare det - særligt når der (naturligvis) skal indregnes en vis risiko sådan et projekt, som alle andre.
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 00:35
Hej Mikkel,

Nej du regner såmænd ikke forkert :)

Omsætningen kan være lavere eller højere. Jeg har givet et realistisk bud ud fra mine erfaringer.

Jeg vil dog mene, at tjene 360 kr. i timen fra "day-1" ikke er en dårlig forretning for selvstændige, da alle forretninger har en indkørings periode/underskuds periode. Der er heller ingen investering, så det gør det også mere attraktivt. Samtidig minimerer man risikoen for tab af arbejdskraft, da der er fire partnere, og ikke mindst har "projektet" også en værdi, hvis man efter en realistisk periode vælger at sælge sin del. Det er vel også en fortjeneste, der skal lægges oven i de 360 kr i timen. En partner kommer jo til at eje 25% af virksomheden/projektet.

ALLE forretninger har en risiko.. Jeg har været selvstændig i 10 år her d. 5 maj 2007. Jeg har tjent millioner og tabt millioner.

Når jeg nu søger partnere på lige fod med mig selv, søger jeg jo ikke ansatte, men folk der interesseret i at tage en risiko og chancen for at bygge en forretning op, hvor der kan tjenes nogle penge. Den ene million, der var mit realistiske bud kunne sikkert også kun ende med at bliver 500.000 eller 2 millioner. Der kommer sandelig an på den indsats, der bliver lagt i projektet fra de 4 partnere.

Jeg har arbejdet på projektet i 4 måneder, men da jeg har mange bolde i luften kan jeg umuligt løfte denne opgave alene. Derfor søger jeg partnere...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)