Jeg er i gang med et lille projekt hvor jeg ønsker at have mulighed for følgende funktioner:
"Fast side" - Noget FAQ omkring serviceområdet (fx noget omkring "grønne" rengøringsprodukter)
"Fast side" - Oversigt over rengøringsvirksomheder i et område
Forum hvor tilmeldte brugere, og virksomheder kan diskutere fx rengøringsmidler, indvirkning på naturen og alt muligt andet sjov
Mulighed for at bedømme de registrerede virksomheder, og kommentere på dem, lidt alla TrustPilot og Experten.dk karma
"Fast side" - Links til yderligere info, fx organisationer som fortæller om indvirkning, og forskning af produkter
Jeg ved ikke hvor godt Wordpress fungerer til formålet, men burde det ikke kunne fungere? Har I andre en god idé? Er Joomla eller en af de andre systemer bedre?
Jeg kender mest til Joomla og Wordpress, så min kommentar vil blive givet ud fra min erfaring med disse. Nogle sværger til TYPO3, Drupal eller andet. Se & Hør og Billedbladet har eksempelvis lige annonceret, at de går over til Drupal.
Wordpress burde godt kunne fungere, og det er nemt at sætte sig ind i hvordan fungerer.
Min erfaring siger mig dog at Joomla har lidt flere muligheder, fordi Wordpress traditionelt set har været beregnet til blogs. Der findes mange tusinde gratis udvidelser til Joomla (og også mange til wordpress), så både forum og rating system er muligt. Til gengæld har Joomla en meget stejl indlæringskurve.
Jeg har selv en informationsside med forum opbygget i Joomla. Du kan evt. se den her: www.musikipedia.dk. Jeg kører ganske vist en meget gammel version af Joomla (har ikke fået opdateret), men jeg har både fast indhold og brugerforum.
PHP Fusion Har/er en out-of-the-box løsning til community sites. Der findes masser af templates, men det hele virker lidt outdated i forhold til resten af cms-scenen.Ved ikke med rating på brugere og ved heller ikke hvor fleksibelt systemet er i forhold til at tilføje og eller ændre indtastningsfelter etc.
Nyeste version hedder 7 - og er et udmærket stykke software. Ganz gratis.
Så vidt jeg ved har hverken wordpress, drupal, umbraco eller jomla community funktioner indbygget. Der skal du have third party plugins (som sagtens kan være gode) for at få det til at virke.