Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spar over 6.000 ved skift til elbil

Side 2 ud af 10 (93 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja Mads, det meste gode iværksætteri starter jo med en dyb passion. Det har altid været det drivende for mig. Senere må man så se på, hvordan man kan udnytte sin passion økonomisk.

I de første mange år at mit liv var det musikken der trak. I de sidste knap 15 år, inden jeg forlod den branche, lykkedes det mig at leve af det.

Så stod den på søgemaskiner. I de første år var der ikke en krone i lortet. Men så kom det ganske langsomt, og i de sidste 12-13 år har det været yderst lukrativt. Og jeg er stadig riglig glad for det fag.

Nu har jeg så kastet mig over en ny passion: Elbiler. Lige nu koster det mig lidt penge, at dyrke denne passion. Men hvis jeg bliver ved, så er det da bestemt ikke umuligt, at også det kunne blive en god levevej om nogle år. Måske. Måske ikke. Det ved jeg ikke endnu. Men det vigtigste er også, at jeg har det skide sjovt med det lige nu - så må vi se hvad der sker :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 14:01

Mikkel deMib Svendsen:
Ja Mads, det meste gode iværksætteri starter jo med en dyb passion. Det har altid været det drivende for mig. Senere må man så se på, hvordan man kan udnytte sin passion økonomisk.

Nemlig - jeg har i 16 år lavet TV om lystfiskeri, jeg har dog ikke fundet ud af at lave penge på det. Jeg er nok bedre til at få produceret TV end til at sælge, og det er der den hænger :-) Men jeg brænder stadig for det, og har lavet cirka 140 programmer og skal til Norge om 14 dage og optage nye udsendelser...

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:08

Mikkel deMib Svendsen:

Beregningen er ikke så meget anderledes. Forskellen er mest, at indkøbsprisen - som jeg også skriver til slut i min artikel, naturligvis er meget lavere end for en Tesla Roadster. Nogle af de mindre elbiler bruger også lidt mindre strøm pr. km, så det giver bare endnu bedre økonomi.

Men når der skal sammenlignes, så kører små biler også markant længere på literen end f.eks. de Mercedes du har med Smile

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:18

Den ene af de biler jeg sammenligner med i artiklen kører 19 km/l. Det er nu ret godt. Men selv hvis du vælger en endnu mindre bil end dette, så finder du altså ikke mange benzin- eller dieselbiler, der kan køre de ca. 48 km/l som min Tesla Roadster kører - når man omregner fra el til benzin.

Og dertil kommer jo så alle de øvrige besparelser, som det fremgår af beregningen.

Tilmeldt 23. Jul 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 18:24

Inspirende side/indlæg.

Findes der en oversigt over hvilke elbiler der er på markedet? (googlede mig til en men den var senest opdateret i 2009...)

Deler i øvrigt også din holdning om at energipriserne på sigt kun har en retning, så investeringer i at nedbringe dette - eller selv producere - er næppe nogen dårlig idé.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:31

Jeg kender desværre ikke til en opdateret liste over de elbiler som er tilgængelige på det danske marked - eller som er på vej. Måske skulle jeg få lavet sådan en ...

Men der er p.t. ikke ret mange - og endnu færrer der overhovedet er værd købe :)

Personligt ville jeg ikke købe andet end Tesla lige nu. Min Tesla Roadster er super fed, men naturligvis lidt upraktisk og i den dyre ende. Men den kommende Tesla Model S tror jeg vil tiltale mange flere. Jeg håber selv på at få sådan en til næste år.

Biler der kun kan køre 150 km på en opladning kan jeg ike bruge og hele ideen med batteriskifte synes jeg er rigtig dårlig (og iøvrigt EKSTREMT dyr)

Fra København
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 22:01

Hej deMib,

Vi har før været lidt uenige om elbiler og hvordan de skal blive udbredt i verden, men når det er sagt så synes jeg dette svar er rigtigt godt. Jeg skal ud til BetterPlace i morgen og prøvekøre bilen (Hvis nogle har nogle spørgsmål til dem så kan I altid skrive dem her) og ret spændt på hvad de kan fortælle om deres projekt.

Jeg har ikke før tænkt over at de selvfølgelig indgår som et bindeled mellem forhandlerne og os bilkøbere, og derved vil forhøje bilpriserne. Derfor synes jeg det er en rigtig god point med at det er farligt for konkurrencen at det er private standere der bliver sat op rundt om i landet.

Igen thumbs up!

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 22:23

Dofs:
Derfor synes jeg det er en rigtig god point med at det er farligt for konkurrencen at det er private standere der bliver sat op rundt om i landet.

Tænk at skulle læse på et iværksætterforum, at det er farligt for konkurrencen med private aktører... :-) Der må virkelig gælde nogle specielle ting med de her elbiler...

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:25

Jeg har allerede haft fat i flere kommunalpolitikere og er ved at få fat i flere af dem der tager beslutninger i de store kommuner om det her. Der er tegn på, at de allerede er ved at få kolde fødder nu og godt kan se, at det er meget dumt, at overlade de offentlige pladser eksklusivt til Better Place - selvom eksklusivitet (naturligvis) er det de meget gerne vil have.

Så der er håb forude. Better Place må for min skyld gerne sætte deres standere op, for egen regning, men det MÅ ikke ske på bekostning af etableringen af et fælles/samfundsbetalt netværk af ladestandere, som altså så kommer til at stå ved siden af Better Place's. At der så nok ikke bliver noget grundlag tilbage for dem til at sælge deres strøm til dobbelt pris, det må være deres hovedpine :)

Af princip synes jeg, at infrastruktur skal være offentlig og fri. Vejen skal vi, som vi gør, betale i fællesskab. Så kan kommercielle udbydere drive konkurrerende virksomhed ovenpå dem. Hvis jeg så skal sende en pakke med en lastbil til Århus, kan jeg vælge hvem af aktørerne jeg vil bruge. Det samme gælder Internettet. Tænk engang hvis Internettet havde været ejet af f.eks. Microsoft, så man KUN måtte bruge det med en IE browser - eller hvis vejene var ejet af Renault, så man kun måtte køre disse franske biler på dem.

Fra København
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 22:26

Der skulle vist have stået pointe ;)

Problemet er jo ikke private aktøre, men at der kan komme monopollignende tilstande, hvilket de færreste nok vil få noget ud af.

Side 2 ud af 10 (93 indlæg)