Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny på messe - salgsprocedure

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 07:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, mit første indlægAmino handler om, at jeg har tilmeldt mig en række messer i efteråret og promovere mit nye design, to udgaver af et smykke/helse energi produkt. (Syvstjernen, TheSevenstar.com).

Hvordan er det lige med salg generelt? Får at vide lidt uklart og med delte meninger fra messearrangørernes kontor, at man skal skrive et billag for hvert enkelt salg.

Så fik jeg den ide at gøre det grundigt, og så det kører problemfrit, investere i et godkendt kaseapparat, læste en post her om et billigt godkendt kaseaparat: Olivetti ECR 7700. Kan købes online for ca. 1300 kr. Men det kan også æde al overskuddet for salget.

Hvad gør livet lettest uden det æder overskuddet fra salg?

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Tilmeldt 30. Jul 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 16:24

Hej Jørgen

Hvis du har at gøre med salg af et produkt som ikke tåler en udgift på 1300kr ville jeg vælge at skrive et bilag for hvert salg. Der er ingen der siger at det skal være besværligt! Hvis du laver benarbejdet hjemmefra med bilagene så bliver de ikke så stor en hurtel at have at gøre med ved standen hvor maks af tiden skal bruges på charmering og overbevisning hos kunderne, med andre ord SALG.

Lav alt det standard som alle bilag skal have CVR nr osv og print en bunke, så behøver du ikke skrive så meget for hvert salg ved standen..

Håber det kunne bruges, ellers må det give inspiration til en anden klogere amino til at hjælpe dig!
Held og lykke med det!

vh
C-Consult

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 16:54

Som jeg husker det, er der ikke krav om bilag for hvert salg på en messe (der er vist noget med beløbsstørrelser osv). Jeg går ud fra, at det er en B2C-messe?

Men det kan jo være, at Revisor-Peter (eller en anden regnskabskyndig) kommer på banen.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 18:14

Godt med lidt input her til at beslutte sig, tak for svarene.

OK, det er rigtigt c-consult. Men hvis der bliver gang i salget, som man vel også må have en tro på, er det vist ikke så farligt at investere 1395 kr. ekstra for tre messer. (Englekongress i Vejle sidst i august, Krop - Sind Ånd, NRGI i Aarhus sidst i september og Mystikkens Univers først i november)

Kirsten E: Ja, det er B2C og de to produkter koster mellem hundrede og halvandethundrede kroner på messen.

Jeg må lige se om den berømte revisor eller andre kommer forbi, men tror bare jeg skal købe den kasse ;) Den skal have fulde gardiner her i efteråret, det er trods alt et helt nyt redesign, der slkal lanceres.

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 20:50

Hvad med kortbetaling på messe? Det er jo en stor investering. Er det så nødvendigt ved små beløb på ca. 100 kr. ad gangen?

Tilmeldt 30. Jul 11
Skrevet kl. 21:37

Altså de messer jeg har været forbi (B-C) har de bare haft kasseapparat ved 100-250kr stander, du skal nok regne med at der er mulighed for at hæve penge ved skrankene, det har folk intet problem med at skulle henvises til efter min oplevelse..

med andre ord er det efter min mening overflødigt (og spild) at investere i kortbetaling for 3 messers skyld!

vh
C-Consult

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 19:06

Det var jo en lettelse cc-consult at de har hæveautomater på udstillinger :)

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 14:28

c-consult:
du skal nok regne med at der er mulighed for at hæve penge ved skrankene

Jeg har deltaget i forskellige hobbymesser, og på langt de fleste er der ikke mulighed for at hæve kontanter. Jeg lejer en mobil dankort-terminal til brug på messser.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 16:17

OK, så skal man da kalkulere med at få solgt en del... Hvad koster det ca. at leje sådan een?

Tilmeldt 30. Jul 11
Skrevet kl. 16:57

Flexi Mobil

Leje fra 279,- kr./mdr
Køb fra 6.999 kr

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)