Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Æstetiker vs. IT-nørd

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal ha’ lavet alt fra logo til top-tunet hjemmeside, og vil gerne have relevante professionelle folk til det. Jeg har kigget referencer på hjemmesider hos både grafikere og web-firmaer, og konstateret at mange grafikere laver hjemmesider og mange web-firmaer har grafiker tilknyttet. Men umiddelbart vil jeg helst finde en grafiker, der har referencer, der matcher mine layout-ideer og derefter finde en supernørd udi det tekniske.

Men faggrænserne er jo åbenbart glidende, så jeg har brug for hjælp til en grundlæggende forståelse af, hvem der gør hvad og hvornår. Kan man få lavet alt layout først, eller skal der være et løbende samarbejde?

Jeg vil gerne ha’ grafikeren til at lave design/layout til min hjemmeside, men kan jeg så være sikker på at resultatet er til at programmere? Eller skal jeg først finde web-firmaet, som så skal rådgive mht. om der skal benyttes et template som grundlag for layoutet, og vil dette begrænse designmulighederne??

Jeg skal også ha’ layout til nyhedsbrev og faktura. Hvor meget er designmulighederne af disse begrænset af valget af hhv. mail- og regnskabssystem. Skal man vælge systemerne før der designes, eller kan teknikeren tilpasse et layout efterfølgende?

Vil I hjælpe med at rede trådene ud for mig.

Tak!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Feb 07
Indlæg ialt: 105
Fra  ClickTeam ApS Skrevet kl. 00:02

Hej Lisbeth,

Tror ikke der er nogen entydig formel. Hvis dine ønsker til design er godt beskrevet, så vil webbureauet også kunne løfte opgaven. Som du nævner er der ofte en "rendyrket" grafiker tilknyttet i design fasen hos bureauet. Ved at holde dig til en leverandør kan du undgå "misforståelser" mellem grafiker og programmør. Min mening er selvfølgelig "farvet" af at jeg selv arbejder i et webbureau. Men hvorfor ikke holde det enkelt, det gælder "bare" om at finde den rette leverandør :-)

Mht. dit spørgsmål omkring layout til nyhedsbrev og faktura. Har ikke kendskab til alle regnskabssystemer, men vil ikke mene der skulle være nogen begrænsninger mht. design. Men først og fremmest må det vigtigste være at finde det rigtige regnskabsprogram der passer til dine behov. Her skal du ikke fokusere på design. Designet vil kunne tilrettes systemet efterfølgende.

Skulle du have brug for mere information, skal du være velkommen til at kontakte mig på tlf.: 26 52 13 11 eller mail.

Mvh. Niels

ClickTeam l Web og online marketing virksomhed i WordPress hjemmesider l Webshop udvikling l SEO l PPC marketing l E-mail marketing

Fra København
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:44

Hej Niels

Tak for dit svar.

Selvfølgelig ville det være nemmest at finde en combi-leverandør. Men jeg er nok for krævende, jeg vil ikke risikere at vælge et bureau, og så konstatere at grafikeren ikke kan finde det udtryk/design, jeg søger til mig firma, eller at jeg får et godt design, men så ikke forstår et ord af, hvad programmøren forsøger at kommunikere til mig. Derfor tænker jeg, det er nemmere at håndplukke to firmaer. Og så er jeg tilbage ved spørgsmålet om grænsefladerne mellem grafiker og webfirma.

Mvh. Lisbeth

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:50

Hej Lisbeth

Jeg super glad for dit indlæg, det er nemlig en problematik som jeg har tænkt meget over i en del år!

Som det ser ud idag, så er det rigtigt at man både skal bruge en programmør og en grafiker, når man skal havde lavet et website. Jeg har aldrig mødt nogle der har kunne varetage begge roller kompetent.

Men som sagt, så har jeg(ja, hele firmaet faktisk) tænkt over problemet i noget tid, og det er fordi vi bygger noget software der løser det!

CloudSprout sætter designeren istand til at springe programmøren over! Det betyder at typisk at opgaven bliver løst på under den halve tid og at resultatet bliver bedre, fordi der ikke går noget tabt imellem programmøren og designeren.

Vi launcher i November, med en meget aggressiv prissætning(gratis for de fleste) og et lækkert og banebrydende produkt. Men vi har allerede nogle designere tilknytte som kan (og må) bruge CloudSprout til at lave løsninger. Du kan se hvad de har lavet her: http://www.cloudsprout.dk/Eksempler/Referencer.html

Hvis du kunne tænke dig at se og evt. give feedback på prissætningen, så bliver den diskuteret her:
http://www.amino.dk/forums/t/133570.aspx?PageIndex=1

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)