Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger råd og hjælp til at motivere mit team

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 10. Aug 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan kan jeg motivere mit team til at nå i mål med alle hverdagens opgaver? Også de mindre spændende opgaver..

Mails hvor kunden har en masse spørgsmål som vi skal følge op på og gives feedback til, bliver ofte nedprioriteret. Eller områder som vi lover at undersøge for kunden og vende tilbage med. Ofte kommer svarene meget sent, efter at kunden og jeg har rykket op til flere gange. Ligeledes overholdes deadlines sjælendt og må gang på gang må flyttes og justeres.

Dette giver et rigtig dårligt billede af virksomheden, selvom vi levere spændende opgaver af høj kvalitet. Men jeg har svært ved at motivere teamet, som blandt andet også inkludere min chef! Jeg forsøger at hjælpe med at udspecifisere opgaverne, klarlægge hvad der mangler at blive fulgt op på, men det er svært at svinge pisken når chefen er blandt dem hvor opgaverne halter!! 

Gode råd søges..

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 13:25

selvom rettidig omhu efterhånden er blevet et noget slidt udtryk, så rummer det stadig meget sandhed... og der findes ikke ret meget der er mere frustrerende end at være afhængig af andre som man skal rende og sparke andre i røven for selv at kunne leverer tingene til tiden.. Angry

Frem for alt, er det min erfaring, at man i en leder rolle selv må gå forest, og vise man kan knokle når det gælder.

Jeg pleger at sige til folk "hvis du vil se på det så gå i biografen det kan jeg ikke bruge til noget" men hvis du vil løse det så bliver jeg glad for det kan jeg bruge.

For 200 kr. buzz words og lidt sluder over en kop late, det kan man sku ikke bruge til noget..

Fra Ålsgårde
Tilmeldt 10. Jun 11
Indlæg ialt: 88
Fra  Tralula-leg Skrevet kl. 13:51

Der kan jo være mange årsager, til det manglende engagement. Men det største problem er jo nok hvis chefen sender de forkerte signaler.

Men ellers kan det være i skal kigge på arbejdsfordelingen i teamet.

Er der måske en der er rigtig god til at løse små opgaver her og nu så er det måske denne person der skal tage sig af de hurtige kundebesvarelser (med hjælp fra kollegaer).

Og generelt handler det jo også om at hvis den enkelte medarbejder ikke får tildelt opgaven så tager han heller ikke ansvaret for opgaven. Medarbejderen vil sikkert bruge hele sin arbejdsdag på opgaven, men ansvaret for at overholde deadline ligger et andet sted.

Små korte ugentlige statusmøder, hvor der bliver fordelt opgaver, og hver enkelt fortæller om status på egne igangværende opgaver kan måske være en hjælp, hvis i ikke har det.

Alle skal føle at der er mulighed for at påvirke projektet og komme med ideer, uden at blive overtromlet af chefen eller enkelte kollegaer.

Fremhæv succes historier hvor i har skabt tilfredse kunder ved god og hurtig betjening.

Og så skal i selvfølgelig være realistisk med at sætte deadlines. Har i det rigtige antal timer til rådighed til den enkelte opgave. Og hvem sætter deadlines, dig, chefen, kunden eller den enkelte medarbejder? Den mest realistiske deadline får du hvis den der skal udføre opgaven er med til at sætte deadline. Så vil han også tage større ejerskab i forhold til at overholde deadline.

Tralula-leg.dk salg af legetøj til børn.

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 107
Fra  Cassiopeia Skrevet kl. 17:51

Sådan som jeg kan se det, så mangler i effektive styringsredskaber. Jeg kan forslå Scrum, som er en agil metode til softwareudvikling. Scrum kan dog også bruges i en række andre former.

Hvis du lige hurtigt vil vide, hvad Scrum handler om så se her: 

Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 18:01

Motivere?

Det første indlæg efterlader et indtryk om, at det handler om "kulturen" på arbejdspladsen og manglen bevidsthed om, hvem der sørger for at de ansatte har et arbejde.

Hvad får de ansatte tiden til at gå med på arbejdet, hvis kunde forespørgslerne bliver forsømt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:05

Det lyder lidt som kundeservice, er det rigtigt?

Jeg har to gange siddet på call centre og skulle besvare opkald eller emails fra kunder... på een gang! Endda på forskellige sprog.

Noget, jeg har lagt mærke til, er at det kører på discount-basis, dvs. at firmaet for færrest midler skal maksimere profitten. Det er simpelthen utåleligt for medarbejderne i længden. Alt ansvar lægges over på medarbejderne. Ledelsen kommer med nogle krav, hvorefter det er op til medarbejderne selv at prøve at løse kaos - jeg bruger bevidst ordet kaos og ikke arbejdsopgaver. Der er aldrig tale om ordentlig optræning eller opfølgning af medarbejderne, eller at ledelsen tager medarbejderne seriøst. Ofte kommer ledelsen med dårlige "bolsjer" i form af weekendture eller middage i byen, men arbejdssituationen er lige kaotisk. Ledelsen skal vise, at de er tilstede, og at sigter mod rimelige arbejdsvilkår.

Noget, jeg også har lagt mærke til er at medarbejderne sjældent tages med på råd. De får ingen indflydelse. De skal bare sørge for, at produktiviteten stiger.

Du nævner mindre spændende opgaver. Hvad får medarbejderne som belønning, når de tager sig af de mindre spændende opgaver? Får medarbejderne bare at vide, at det er for dårligt, det de laver, eller er der en leder til stede til at tage personlige møder med medarbejderne een for een og både give ros og forslag til forbedringer. Hvis dette ikke kan lade sig gøre, viser det meget ofte, at

- ledelsen glimrer ved sit fravær og

- der er for meget at lave

Ledelsen kigger typisk kun på produktet, men sjældent på produktionsapparatet! Hvis produktionsapparatet er ok, bliver produkterne det også automatisk. Det er simpel kvalitetsstyring, hvilket også kan bruges på medarbejderne og deres evner og motivation.

Det er en svær situation for dig med en chef, der svigter. Du kan prøve at køre dit eget løb, så vidt muligt uden om chefen og gøre, hvad du mener er rigtigt at gøre. Vis holdet, at du er villig til at gå i spidsen. Vis, at du er villig til en ekstra indsats, men lad være med at knokle dig selv stresset, for det kan ødelægge kvaliteten af dit arbejde. Sørg for at have tjek på, hvad der er ok, og hvor det halter. DET er vigtigt, så du demonstrerer overblik.

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 19:52

Hvis det er muligt at hver medarbejder får tildelt et vist antal kunder. Så det altid er den samme medarbejder til den samme kunde. Det vil gøre at medarbejder kan se en fordel i at afslutte sagen hurtig for at undgå kunden ringer / skriver igen. Samtid vil man få hurtigere sagsbehandling fordi det ikke hele tiden er en ny der skal sætte sig ind i sagen.

Ved ferie og sygdom kunnet være en bestemt afløser så de køre parløb eller måske en gruppe på 3, som også sidder fysisk sammen.

Fra 9550
Tilmeldt 14. Jan 11
Indlæg ialt: 129
Fra  www.webskribenten.com Skrevet kl. 20:23

MEDARBEJDEROPTIMERING.COM med bl.a. Anita Christensen beskæftiger sig med lige netop det område. Se eventuelt mere på www.medarbejderoptimering.com hvor der er masser af information om hvad vi kan hjælpe din virksomhed med.

Der kan være mange grunde til at ingen vil trække læsset og indse, at en virksomhed ikke er stærkere end det svageste led. Har I ingen teamwork eller interesse i at hjælpe hinanden eller kan medarbejderne ikke se fordelen i at hjælpe hinanden og dermed firmaet til tops, så kommer I ingen vegne. I mangler motivation. I mangler energi. I mangler indsigt i egne ressourcer og spidskompetencer. Kommunikation er det vigtigste led i en virksomhed. Det virker somom, at der hverken er gnist eller overskud oppefra eller blandt dine kolleger.

Det er lysten, der driver værket...som oftest. Vi drives nemlig af lysten til eller angsten for. Det I mangler er en god motivation. Lysten til at hjælpe hinanden. Finde ressourcer frem, som I ikke anede I havde -både overfor hinanden og kunderne, men i høj grad også virksomheden som sådan.

Når det så er sagt, så synes jeg det er flot at du kæmper - til trods for at din egen chef ikke er det bedste forgangsbillede. Hatten af for dig. Du burde i den grad have lønforhøjelse. Det er engagerede medarbejdere, som dig, der kan gøre selv den mindste virksomhed stor og stærk. Masser af respekt herfra.

Anja

Tilmeldt 10. Aug 11
Skrevet kl. 11:25

Jeg tror et effektivt styringsredskab vil hjælpe os meget, så jeg vil helt sikkert kigge nærmere på Scrum.. 

Tak for hjælpen :)

Tilmeldt 10. Aug 11
Skrevet kl. 11:29

Som flere af jer rigtig nok skriver, bør lederen går foran. Problemet er blot, at jeg sidder som en slags mellemleder, men egentlig også styrer lederen som også er min chef! - og den er ham som specielt er lidt langsom i opgaverne..

Så jeg tror den bedste løsning er, at jeg finder nogle nye værktøjer, så jeg kan motivere alle i teamet, inkl. min chef. Det er bare altid lidt svært at løfte pegefingeren overfor ens chef.

Tusind tak for alle jeres hjælpende ord. Det har givet mig mod på at klø på :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)