Hvordan kan jeg motivere mit team til at nå i mål med alle hverdagens opgaver? Også de mindre spændende opgaver.. Mails hvor kunden har en masse spørgsmål som vi skal følge op på og gives feedback til, bliver ofte nedprioriteret. Eller områder som vi lover at undersøge for kunden og vende tilbage med. Ofte kommer svarene meget sent, efter at kunden og jeg har rykket op til flere gange. Ligeledes overholdes deadlines sjælendt og må gang på gang må flyttes og justeres. Dette giver et rigtig dårligt billede af virksomheden, selvom vi levere spændende opgaver af høj kvalitet. Men jeg har svært ved at motivere teamet, som blandt andet også inkludere min chef! Jeg forsøger at hjælpe med at udspecifisere opgaverne, klarlægge hvad der mangler at blive fulgt op på, men det er svært at svinge pisken når chefen er blandt dem hvor opgaverne halter!! Gode råd søges.. |
selvom rettidig omhu efterhånden er blevet et noget slidt udtryk, så rummer det stadig meget sandhed... og der findes ikke ret meget der er mere frustrerende end at være afhængig af andre som man skal rende og sparke andre i røven for selv at kunne leverer tingene til tiden..
Frem for alt, er det min erfaring, at man i en leder rolle selv må gå forest, og vise man kan knokle når det gælder.
Jeg pleger at sige til folk "hvis du vil se på det så gå i biografen det kan jeg ikke bruge til noget" men hvis du vil løse det så bliver jeg glad for det kan jeg bruge.
For 200 kr. buzz words og lidt sluder over en kop late, det kan man sku ikke bruge til noget..