Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

50.000 på kontoen, hvad gør jeg?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Har fået mine børneopsparing på godt 50.000,- som står i obligationer. Men føler ikke det giver nok afkast, hvad ville i gøre? sætte nogle af dem i aktier, og vente 10 år og se hvad de har givet?

Hvad ville være klogt? Vil nok tage et møde med min bankrådgiver.

Mvh Lasse

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 07:33
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Slå koldt vand i blodet pengene løber ingen steder, og aktier er en dårlig ide, hvis man skal lave de store afkast her , så er risikoen også stor

Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 08:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

ahhhh come on guys -  det rigtige svar er; gå sammen med nogle andre og brug pengene på at starte en virksomhed med noget I brænder for I stedet for at sidde og glo på kurser som alle andre ideforladte mennesker:-)

Som iværksætter kan du få de penge til at yngle langt mere hvis du bliver en succes. Går det ikke, har du brugt pengene på en meget værdifuld uddannelse i "livets skole", hvilket giver dig masser af værdi fremadrettet.

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 12:47

hobir:

ahhhh come on guys -  det rigtige svar er; gå sammen med nogle andre og brug pengene på at starte en virksomhed med noget I brænder for I stedet for at sidde og glo på kurser som alle andre ideforladte mennesker:-)

Som iværksætter kan du få de penge til at yngle langt mere hvis du bliver en succes. Går det ikke, har du brugt pengene på en meget værdifuld uddannelse i "livets skole", hvilket giver dig masser af værdi fremadrettet.

Lyder bedst! :D

Har allerede virksomhed oppe at køre. Dog kunne lidt penge gøre underværker, men har lige få sparet 10.000 op på anden konto som jeg vil bruge der.

Tænkte på at sætte 10-20.000 i aktier, ser det som en investering, der giver godt over 10-15 år. 

Mvh Lasse

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:12

martinjo84:

Aktie Marked er helt i bund nu, så det var ihvertfald en mulighed (især Pandora aktien)

Det er da noget af en påstand.

Med mindre du har meget stor indsigt i det, så hold dig fra aktiemarket. Især i den meget usikre kommende tid. 

Det kan meget nemt give nogle omkostninger, at skulle sælge dine obligationer.

Så med mindre du har et projekt klar, så lad dem stå i obligationerne til de bliver udtrukket :)

Mvh

Mark

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 13:22
Gennemsnit 3,8 stjerner givet af 4 person

Du kan bruge dem på en fed bytur hver weekend hver uge i et helt år !

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:47

Hvis du er i gang med en lille business i forvejen hvor du lærer og det hele er spændende.. Så keep on going i den retning. Der behøves du ikke grave i din børneopsparing. Går din forretning godt, er det fedt... går den dårligt får du stadigvæk en real-life oplevelse... Uden at du har brugt din børneopsparring. Lad dem stå og yngle lidt selv..

Den sikre vej er obligationer, den lidt mere spændende vej er aktier... Du kunne for nysgerrighedens skyld hive 10k ud til aktier, og lade resten stå safe til du en dag ved 100% hvad du vil bruge dem til (måske en ny buisness).... Sidste alternativ er at lade dem trække renter... Det får du alligevel lidt ud af over 10-15 år..

Ellers bed nogen, med meget forstand på det, om at placere pengene for dig.. :-)

Dbh. Yngvi

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 215
Fra  Europanet.dk Skrevet kl. 14:04

Yngvi K.:

Den sikre vej er obligationer, den lidt mere spændende vej er aktier... Du kunne for nysgerrighedens skyld hive 10k ud til aktier, og lade resten stå safe til du en dag ved 100% hvad du vil bruge dem til (måske en ny buisness).... Sidste alternativ er at lade dem trække renter... Det får du alligevel lidt ud af over 10-15 år..

Ellers bed nogen, med meget forstand på det, om at placere pengene for dig.. :-)

Fuldstændig enig.

'

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 14:18

Jeg ville også nok passe på med aktierne.

Jeg arvede selv noget lignende da jeg blev 18, og lagde det i aktier som jeg selv bestemte selvom jeg ikke havde meget forstand på det.

Det gav også 15-20% i afkast det første par år hvor jeg selv bestemte aktierne.

Senere investerede jeg i en aktiefond, som så valgte aktierne der havde haft et godt afkast over der seneste par år jeg have fulgt dem, og det gav også omkring 15% i gennemsnit, men efter 2-3 år der og nogle besluttede sig for at flyve nogle fly ind i et par skyskrabere i USA gik godt og vel alle virksomhederne som der var investeret i konkurs kort tid efter, og jeg stod med et stort fedt nul.

Aktier virker lidt mere risky end de meste andet.

Jeg sad og så 60 minutes den anden dag, hvor der var noget om en mand som åbenbart er den bedste gambler i verden. Han tjener store summer på alle spil på årsbasis og det eneste han har mistet penge på er på aktier.
Et interessant program.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)