Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af egen webshop

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 8. Aug 11
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Jeg har nu overvejet og starte min egen webshop.
 Jeg kunne godt tænke mig og prøve det, også måske bygge op på det hvis der er fremskridt med det.

Jeg har tænkt mig at det skal være så billigt som muligt, men alligevel en udmærket webshop.

Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal sælge, har tænkt på vare fra kina, da det nu er billigt dernede. 

Har heller ikke en hjemmeside. Men hvad synes i kunne være en god ide og starte op med?, hvis man skal springe ud i at starte egen webshop.

Håber i kan hjælpe.

Mvh, Omar :).

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 17:43

At starte en webshop er et kæmpe arbejde!
At vedligeholde og drive er et kæmpe arbejde!

Du skal tænke tingene virkelig igennem og få lavet en grundig og realistisk forretningsplan før du begiver dig ud i noget.

Vh
Casper (webshopejer) 

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 17:47

Kig på magento. Men find lige på hvilke(t) produkter du vil sælge på den før du kaster dig ud i det :=). 

Tilmeldt 8. Aug 11
Skrevet kl. 18:03

Tak, for svaret :-)

Tilmeldt 8. Aug 11
Skrevet kl. 18:06

Men, hvor er det bedst at handle med vare. Som nævnt har jeg overvejet kina, da det er meget billigt.

Så er der bare lige TOLD OG SKAT, om jeg ville få et problem med dem hvis jeg begyndte og importere  billige vare fra udlandet.

Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 18:26

du kan støde ind i mange problemer ved at købe varer uden for Eu, du kan risikerer tolden tager varerne, samt at levering til tiden kan give problemer, det er sikre at købe varer i EU, og nemmere at importere dem end det er fra kina og USA

Tilmeldt 8. Aug 11
Skrevet kl. 18:46

Tak, for dit svar :-).

Har også tænkt på at, starte en webshop.
 Også derefter bygge  op på den webshop. Og derfter finde et firma, eller en virksomhed, som ville intrasserere sig, for at sælge deres vare over nettet. Hvor de så står for forsendelse, osv.

Og hvor jeg så kun står for Web handlen. Hvor man så kunne finde en aftale om et antal procenter, af webshoppens omsætning. Fx 30-40%. Som ville gå til mig.

Kunne det være en mulighed, hvad syntes i? :)

Tilmeldt 27. Jul 11
Skrevet kl. 19:13
Tilmeldt 27. Jul 11
Skrevet kl. 19:15

Drop shipping er en populær metode at bruge mellem dig som webshop ejer og leverandør. I denne artikel vil jeg fortælle om hvad drop shipping er, og hvordan det fungerer.

Drop shipping er engelsk og  kan kortest forklares som “en metode til levering af produkter, direkte fra leverandør til kunde, i sælgers navn“.

Denne drop shipping metode kan være en god indgang for nye webshop ejere til at at komme i gang med at sælge på internettet, til den lavest mulige investering og risiko. Drop shipping er dog også et fremragende værktøj for erfarne iværksættere/webshop ejere, da det både for nybegynderen og den erfarne, er det første skridt i processen til at finde produkter som du kan sælge. Samtidig er drop shipping den bedste generelle metode til at teste nye produkter i din webshop.

Drop shipping er lige til og en temmelig enkel metode, men der er et par ulemper som jeg vil komme ind på lidt længere nede.

En leverandør/grossist som udfører drop shipping, er som regel en leverandør som både udfører drop shipping og normalt salg til butikker og webshops. Vær dog opmærksom på at du som regel får produkterne billigere når du handler normalt med leverandøren og køber større mængder af gangen, og altså ikke via drop shipping.

Sådan fungerer drop shipping

1. 1. Første skridt er at finde en leverandør/grossist som er villig til at drop shippe produkter som du ønsker at sælge.
  2. 2. Din nye leverandør/Drop shipper sender dig billeder og produktbeskrivelser, som du kan bruge til at indsætte på din webshop.
  3. 3. En kunde finder din webshop og køber et produkt som eksempelvis koster 200 kr.
  4. 4. Du mailer ordren til din drop shipper sammen med navn og adresse på kunden.
  5. 5. Drop shipperen sender pakken med det købte produkt til kunden med DIN webbutiks navn og adresse på pakken.
  6. 6. Drop shipperen sender dig derefter en regning på 100 kr, som er leverandør/grossist prisen på produktet, plus for forsendelse af pakken til kunden, som er på 25 kr.
  7. 7. Kunden modtager sit produkt, købt fra din butik, og er meget tilfreds med din webshop, og beslutter at ville købe fra dig en anden gang igen.

Dette er drop shipping i en nøddeskal. Du har lige tjent 75 kr på denne handel. Du behøvede end ikke købe et stort lager af varen og have det på lager i dit kælderrum, for at håbe på nogen ville købe produkterne. Du behøvede heller ikke at få varen sendt til dig først, for derefter at sende varen til kunden. Penge sparet dér. Alt du gjorde var at sende en mail til din leverandør/drop shipper!

Ulemper ved drop shipping

Den eneste rigtige ulempe ved drop shipping, er at leverandør priserne på hver enkelt produkt som regel bliver lidt højere end ved normalt salg.

Husk på at leverandører er vant til at sende store forsendelser af deres varer til større butikker. De sender som regel en kasse eller måske endda en hel palle ad gangen. Men når de tilbyder drop shipping, skal de først sende en mand ned på lageret og pille et enkelt produkt ud af en kasse eller lignende. Derefter skal han pakke produktet og sende det. Dette tager ekstra tid, og det tager drop shipperen sig naturligvis betalt for.

Husk på at dette stykke arbejde samtidig er noget du ikke behøver at gøre. Drop shipperen gør det for dig! Så selvom du betaler lidt mere, sparer du også selv tid.

Selvom prisen per produkt er lidt højere ved drop shipping, tager han som regel også en drop ship udgift. Denne pris kan være på alt mellem ca. 5- 30 kr per produkt/forsendelse eller mere, afhængig af produktets størrelse og art. Også udgiften til emballage betales til drop shipperen.

Så alt i alt betaler du en lidt højere pris per vare, plus en drop ship udgift. Dog vælger mange webshops, der benytter sig af drop shipping, at lægge de ekstra udgifter som de har til drop shipperen, i forsendelsesprisen til kunden.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 19:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lyder som om at du kun tænker på at tjene penge :) Ingen iværksætter ånd :)

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)