Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Apples svar på Notesblok

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Randers C
Tilmeldt 2. Apr 11
Indlæg ialt: 435
Fra  Sebastian Stoll Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, friske Aminoer!

Jeg står nu og skal springe fra PC til MacBook, og da jeg nu koder websites i Notesblok, falder mine tanker lidt på: "Hvad er Apples svar på Notesblok?"

Og lige et spørgsmål til jer, med erfaringer omkring opbygning af websites på MacBooks: Hvad kan I anbefale af programmer til MacBooks, og hvad bruger man? Hvad er forskellen på f.eks. at kode HTML/CSS på PC og MacBook?

Mvh. Sebastian Stoll

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 00:29

Jeg bruger selv Netbeans til at kode i. Det er fantastisk, og fås både på PC (Windows + Linux) og Mac :-)

Tilmeldt 2. Dec 06
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 00:31
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kodede også i Noteblok da jeg for mange år siden havde en PC.

Jeg fik af en ven at vide at jeg skulle prøve Coda, som er ligesom Notesblok bare med indbygget FTP og meget andet - super lækker! Prøv det i det mindste, der er en gratis prøveperiode.

Se mere her...

/Shock

Fra Viborg
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 00:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Diverse tegn og symboler er placeret anderledes på tastaturet, men det vænner man sig hurtigt til, og når man har vænnet sig til det, så begynder man at elske det, og glemmer hvor ringe det er på en almindelig PC.

Notesblok til at kode i? Det må være en joke. For lige at nævne nogle få, så kig på: TextMate, Coda, BBEdit, TextWrangler (gratis), og Espresso.

Der kommer garanteret mange flere forslag, og en søgning på google vil også give dig langt flere forslag og anmeldelser. Jeg bruger selv Coda lige for tiden, men bruger af og til de andre jeg nævnte, pånær TextWrangler.

Fra Randers C
Tilmeldt 2. Apr 11
Fra  Sebastian Stoll Skrevet kl. 00:33

Super - tak for det!

Fra Randers C
Tilmeldt 2. Apr 11
Fra  Sebastian Stoll Skrevet kl. 00:42

dbstr:
Notesblok til at kode i? Det må være en joke. For lige at nævne nogle få, så kig på: TextMate, Coda, BBEdit, TextWrangler (gratis), og Espresso.

Nej, det er ikke en joke ;-)

Er du sikker på, at du har læst indlægget godt igennem? Ellers så læs det lige igennem igen :-)

Fra Viborg
Tilmeldt 4. Dec 09
Skrevet kl. 00:44

Sebastian Stoll:

dbstr:

Er du sikker på, at du har læst indlægget godt igennem? Ellers så læs det lige igennem igen :-)

Ja, jeg har læst indlægget godt igennem, og mener selv at jeg gav et ret konkret svar. ;-)

Fra Randers C
Tilmeldt 2. Apr 11
Fra  Sebastian Stoll Skrevet kl. 00:48

dbstr:

Sebastian Stoll:

dbstr:

Ja, jeg har læst indlægget godt igennem, og mener selv at jeg gav et ret konkret svar. ;-)

Ingen tvivl om, om du var konkret nok, men efter mit lille hurtige research, så det ellers ikke ud til at man kunne få Coda til Windows. Det er så en misforståelse fra min side, men jeg har nu altid brugt Notesblok.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 00:50

Eclipse kunne også være en mulighed. Det er også en cross-platform løsning der fås til Linux, Windows og OSX.

mvh

Jan

EDIT: du får lige et link til PHP-udgaven Wink

Fra Viborg
Tilmeldt 4. Dec 09
Skrevet kl. 00:57

Sebastian Stoll:

dbstr:

Sebastian Stoll:

dbstr:

Ingen tvivl om, om du var konkret nok, men efter mit lille hurtige research, så det ellers ikke ud til at man kunne få Coda til Windows. Det er så en misforståelse fra min side, men jeg har nu altid brugt Notesblok.

De programmer jeg foreslog er til Mac. :-)

I mine øjne kan man ikke bruge Notesblok til seriøs udvikling af andet end todo-lister, og der halter det sgu også lidt.

Nu ved jeg ikke hvor meget erfaring du har, og hvor lang tid du har lavet hjemmesider, men hvis det er hjemmesider som den i din signatur, så skal du seriøst skaffe dig en ordentlig editor og lære noget mere HTML/CSS. No offence. ;-)

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)