Hej alle, jeg skriver på vegne af min kæreste der står bag www.sarahskager.dk (hun har ikke lige en profil herinde, endnu). Sarah er for nyligt blevet kåret som Danmarks anden bedste madblogger af FDB/Samvirke, og har et højt antal besøgende indenfor segmentet "Kager". Alt for Damernes har også lavet en artikel om en af www.sarahskager.dk opskrifter. Sarah har haft sin siden 2009, og vil gerne tjene lidt penge på sin blog og har derfor følgende overvejelser: 1) Lave en webshop og tjene lidt penge på salg af kagerelateret udstyr (f.eks. via www.cakesandco.dk) Kan det overhovedet betale sig, hvad er den typiske indtjeningsmargin på den type produkter ? Det koster jo også en del at have en webshop med gebyrer til f.eks. QuickPay og NETS. 2) Have et banner fra en kage-/bagerelateret virksomhed (f.eks. via www.specialkoebmanden.dk - som vist også står bag cakesandco) Nok det umiddelbart nemmeste, men hvad skal sådan et banner koste når det 100% rammer målgruppen ? Er prøvet for en del tid siden, men der blev ved med at komme annoncer fra diverse slankekure, ikke lige det man ønsker ens læsere skal tænke på når de skal til at bage. 4) Affiliate, kunne være bøger som Sarah har læst og kan anbefale Oplagt at bruge amazon.co.uk da det mest er amerikanske bøger der bruges som inspiration. Hvad ville i selv gøre i denne her situation ? Har i kommentarer til ovenstående eller selv har prøvet noget lignende - at gå fra blog uden at tjene penge på det, og til at tjene lidt, så kom endelig med jeres erfaringer. På forhånd tak. Mvh Jimi (på vegne af Sarah som læser med på sidelinien) |
Hej Jimi
Hvis hun er så populær så få en sponsor på sitet med banner som de betaler for, + lav en webshop, jeg vil gætte mig til at folk respekter din kærste, og derfor med klæde vil handle hos hende!
God vind frem over!
Hilsen
Emil