Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er næste skridt, når bloggen har rundet 1000 (nogle dage 1400) unikke danske besøgende om dagen ?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 18. Jul 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

jeg skriver på vegne af min kæreste der står bag www.sarahskager.dk (hun har ikke lige en profil herinde, endnu).

Sarah er for nyligt blevet kåret som Danmarks anden bedste madblogger af FDB/Samvirke, og har et højt antal besøgende indenfor segmentet "Kager". Alt for Damernes har også lavet en artikel om en af www.sarahskager.dk opskrifter.

Sarah har haft sin siden 2009, og vil gerne tjene lidt penge på sin blog og har derfor følgende overvejelser:

1) Lave en webshop og tjene lidt penge på salg af kagerelateret udstyr (f.eks. via www.cakesandco.dk)

Kan det overhovedet betale sig, hvad er den typiske indtjeningsmargin på den type produkter ?

Det koster jo også en del at have en webshop med gebyrer til f.eks. QuickPay og NETS.

2) Have et banner fra en kage-/bagerelateret virksomhed (f.eks. via www.specialkoebmanden.dk - som vist også står bag cakesandco)

Nok det umiddelbart nemmeste, men hvad skal sådan et banner koste når det 100% rammer målgruppen ?

3) Google adwords

Er prøvet for en del tid siden, men der blev ved med at komme annoncer fra diverse slankekure, ikke lige det man ønsker ens læsere skal tænke på når de skal til at bage.

4) Affiliate, kunne være bøger som Sarah har læst og kan anbefale

Oplagt at bruge amazon.co.uk da det mest er amerikanske bøger der bruges som inspiration.

Hvad ville i selv gøre i denne her situation ?

Har i kommentarer til ovenstående eller selv har prøvet noget lignende - at gå fra blog uden at tjene penge på det, og til at tjene lidt, så kom endelig med jeres erfaringer.

På forhånd tak.

Mvh Jimi (på vegne af Sarah som læser med på sidelinien)

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 21:37

Hej Jimi

Hvis hun er så populær så få en sponsor på sitet med banner som de betaler for, + lav en webshop, jeg vil gætte mig til at folk respekter din kærste, og derfor med klæde vil handle hos hende!

God vind frem over!

Hilsen

Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 21:40

10.000 besøgende Smile

Tilmeldt 18. Jul 05
Skrevet kl. 21:50

Remydk:
10.000 besøgende Smile

Nu skulle næste skridt jo gerne være at Sarah gerne ville tjene penge på sin blog.

Tror også at 10.000 besøgende kræver at hun laver væsentligt flere indlæg (udover at målgruppen er begrænset da emnet er "Kager") og i forvejen tager hvert indlæg en del tid, da det kræver at flere opskrifter prøves igennem flere gange - så hvis der skal bruges mere tid, så skal der også være en økonomisk gulerod.

Mvh Jimi

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:13

første ville jeg satse på at den nået 2000 unikke besøgene om dag sats endnu hårdere , man er aldrig tilfreds og som iværksættere sættes nye mål hele tiden.

sats på at tjene på alle mulig måder lave en webshop med kage bøger , man kan købe hendes super tips , man book hende hende fordrag om en succes blogger om og dine mad tips

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 96
Fra  Studiekorrektur.dk Skrevet kl. 22:21

Jeg ville også sætte et nyt mål, det hjælper også på lysten at man kæmper mod et mål. Men derudover er 1000-1400 unikke om dagen jo fantastisk hvis du fx kan få en CTR med adsense på 5% og hun får en ok klikpris.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 22:24

Det nemmeste er jo helt klart Google Adsense, men som du nævner, så er man ikke herre over, hvilke annoncer der vises. Man kan godt nok blokere annoncer man ikke ønsker, men det er svært at følge 100%.

Affiliate er nok det bedste bud, især hvis I kan finde noget der er hamrende relevant, og med mit kendskab til markedet skulle der nok være en kampagne eller to, som kunne give en indtjening. Brugt rigtigt er affiliate marketing et rigtig stærkt redskab til at skabe indtjening.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 22:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Drop Adsense og Affiliate, få hendes opskrifter samlet i en bog som hun udgiver, tag et smut i Godmorgen Danmark og bag kage på fuldtid Yes

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Randers
Tilmeldt 11. Mar 09
Indlæg ialt: 218
Skrevet kl. 22:30

Meget objektivt set, tror jeg på at det kan være farligt, allerede at have fokus på hvordan der kan tjenes penge på skriveriet, og hvordan bloggen kan gøres til en guldgruppe.

Jeg vil hellere anbefale, at din kæreste ser det som en investering, at bruge penge og tid på at bage flere kager og oprette endnu flere rigtigt gode indlæg. Sæt noget KPI'er, og arbejd for at opnå disse.

Med tiden kan det måske være en mulighed at kigge på affiliate, forums, webshop osv. 

Det er GULD værd at råde over en faste og loyale læsere. Gøres det godt og klogt, kan der være mulighed for at tjene penge på sigt.

Held og lykke.

Kim

Tilmeldt 18. Jul 05
Skrevet kl. 22:32

allerup:
Affiliate er nok det bedste bud, især hvis I kan finde noget der er hamrende relevant, og med mit kendskab til markedet skulle der nok være en kampagne eller to, som kunne give en indtjening. Brugt rigtigt er affiliate marketing et rigtig stærkt redskab til at skabe indtjening.

Tak for dit svar - kan du give et eksempel på en kampagne du mener kunne være relevant ?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)